My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

היכן להתחיל את הפעילות העסקית

Back
דף הבית >> מאמרים >> היכן להתחיל את הפעילות העסקית
היכן להתחיל את הפעילות העסקית
 
שאלה שעולה בכל תהליך פיוח עסקי ובכל פעם שאני בונה תוכנית עסקית למיזם היא מהי הטריטוריה בה נכון להתחיל את הפעילות העסקית. ישנם מקרים שלצרכי התוכנית העסקית לא כל כך משנה אם מדובר על בריטניה, גרמניה או צרפת אולם במקרים אחרים עשויים להיות הבדלים מהותיים ברמת ההוצאות, גובה המשכורות הצפויות ובפרמטרים רבים נוספים המשפיעים על כל תוכנית עסקית. חשוב גם להבין שגם אחרי שהחלטנו וכתבתנו בתוכנית העסקית כי נתחיל את הפעיות במקום מסויים, כשנגיע במציאות לשלב זה נבצע הערכה אמיתית ומקצועית שמן הסתם תכלול גם מחקר שוק כזה או אחר וההחלטה תילקח על סמך הנתונים הרלבנטיים לזמן, למיזם ולמה שקורה באותו מועד בשטח.
 
אם כך מה המשמעות של ההחלטה בעת בניית התוכנית העסקית, מדוע היא חשובה ומה השיקולים שנכון יהיה לשקול בעת התכנון כדי לקבל החלטה נכונה ומושכלת שאחר כך תוכלו גם להגן עליה בעת שיחה עם משקיעים או כל גורם אחר שבפניו תציגו את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו. זכרו שהמשקיעים מעוניינים לראות שאתם מבינים היטב את המיזם שלכם, שבניתם תוכנית עסקית שקולה והגיונית שתוביל אתכם לכיוון ההצלחה ושאתם מתקדמים על פי תוכנית ולא איך שיוצא.
 
השיקול הראשון הינו השיקול העסקי (והוא יהיה נכון גם לצרכי בניית תוכנית עסקית וגם לצרכי קבלת החלטה בזמן אמיתי) שיוביל את ההחלטה על הטריטוריה והוא מורכב ממספר פרמטרים:
 
  1. הטריטוריה בה השקת המיזם תהיה נוחה לתפעול, זולה יותר מהאחרות ועדיין פוטנציאל השוק שאליו אנחנו פונים מספיק גדול ואטרקטיבי כך שנוכל להחיל את התוכנית העסקית שלנו על אותה טריטוריה.
  2. מדינה בה יש לנו קשרים טובים ומשמעותיים בתחום הפעילות של המיזם שיסייעו לקדם א התוכני העסקית בהחלט תתאים להיות זו שבה מתחילים או שאליה מגיעים בשלבים הראשונים לפעילות.
  3. ישנן מדינות בהן התחרות קשה יותר ויש מתחרים בעלי מעמד ונוכחות משמעותית. מאידך, יש מדינות אחרות בהן עדיין לא התפתחה תחרות משמעותית ויהיה קל יותר לחדור לשוק ולהתבסס ולתפוש נתח שוק משמעותי לפני שהתחרות תצמח ותגדל. יזמים רבים חושבים שהפנטזיה שלהם להיות בארה"ב מחייבת אותם להתבסס מיד עם תחילת הפעילות בארה"ב אולם דווקא שם לעיתים התחרות עזה יותר ועדיף להתבסס במדינות אחרות בהן קל יותר והתחרות פשוטה יותר ולהגיע לארה"ב ולשאר השווקים התחרותיים לאחר שצברתם קצת יותר כוח, עוצמה וכסף.
 
שיקול נוסף הוא האם להשיק את הפיילוט הראשוני בישראל או בחו"ל. אנו יודעים שרוב חברות הסטארט אפ הישראליות מתכננות בתוכנית העסקית שלהן ובפועל גם מקיימות פיילוט בישראל כטריטוריה ראשונה בה הם משיקים את המיזם גם בגלל הנוחות, הקרבה והשפה וגם בגלל העלויות הנמוכות משמעותית מהעלויות בחו"ל והקשרים שקל יותר ליצור כאן מאשר במדינה זרה. ברור הוא שלצורך השקה ראשונית של המיזם בחו"ל עליכם לגייס יותר כסף מאשר לצורך ההקשה הראשונית בישראל.
 
לעיתים הטריטוריה בה רוצים להתחיל מושפעת מהמשקיע שהשקיע בשלב ה – Seed או אולי בסיבוב ההשקעה שלאחריו כך שההחלטה במקרה זה תתבסס יותר על קשרי ויכולות המשקיעים מאשר על הפרמטרים האחרים.
 
מה שחשוב הוא שתבנו תוכנית עסקית שבה שיקולי הטריטוריות יתבססו על שיקולים עסקיים הגיוניים ובסופו של דבר בזמן אמיתי תבחנו את ההחלטה היכן להתחיל בהתאם למצב הנכון בזמן אמיתי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים