My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - היחודיות של תוכנית עסקית לסטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

היחודיות של תוכנית עסקית לסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> היחודיות של תוכנית עסקית לסטארט אפ

ההבדלים בין תוכנית עסקית לסטארט אפ לבין תוכנית עסקית לעסק קטן

בניית תוכנית עסקית דורשת מיומנות גבוהה ונסיון רב. מיועץ עסקי הבונה תוכנית עסקית נדרשת הבנה בתחומים רבים כגון שיווק, מכירות, ייצור, פיתוח, פטנטים, מיסוי, נושאים משפטיים, לוגיסטיקה ונושאים רבים אחרים. עם זאת אנו יודעים לומר כי קיימים הבדלים מהותיים בין תוכנית עסקית לחנות או לעסק אחר לבין תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ טכנולוגית או אחרת כגון חברת אינטרנט.

תוכנית עסקית לחנות או לעסק אחר בדרך כלל נסמכת על הנחות יסוד ברורות ומוגדרות. יש אפשרות להסתמך על עסקים דומים, על רמות הוצאה או רמות הכנסה המקובלות באותו תחום  ועל הביצועים העסקיים בפועל של עסקים הדומים להם הן בתחום ההוצאות והן בתחום ההכנסות. לעומתה, תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ בגלל השוני הגדול בין חברה לחברה, נתמכת לעיתים קרובות על הנחות יסוד שלא מאפשרות הסתמכות על עסק דומה בעת הכנת התוכנית העסקית. לכן יש להגדיר את הנחות היסוד על סמך הידע, הנסיון, הסביבה העסקית, הלקוחות וכמובן על סמך חברות הדומות ככל האפשר לחברה שלנו (אם כי כפי שכבר אמרנו הדמיון איננו רב ובגלל ריבוי הפרמטרים המעורבים בתהליך השוני בין חברה אחת למשניה גדול מאוד).

בדרך כלל המודל העסקי של חנות או של עסקים קטנים פשוט, מובן ואינו מאפשר יותר מדי משחקים, המודל העסקי של חברת סטארט אפ לעיתים מורכב, יש לבנות אותו מתחילה והוא לא יוגדר באופן מיטבי אם לא יבחנו את כלל הפרמטרים המרכיבים אותו באופן יסודי. כל זאת כיוון שהמודל העסקי של חברת סטארט אפ בנוי על הנחות יסוד שחלקן אינן בדוקות ומתבססות על הערכה וניתוח נתונים, כל שינוי בהנחות יסוד אלו עשוי לשנות באופן מהותי את התוכנית העסקית ואת כדאיות הפעלתה.

ניתוח השוק של חנות או עסק קטן בדרך כלל יהיה פשוט יותר ויכלול סביבה גיאוגרפית מצומצמת או קהל יעד יחסית מוגדר לעומת תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ המחייבת בחינה של שווקים נרחבים סביב העולם, פלחי שוק רבים ומספר סוגי לקוחות המצויים באזורים גיאוגרפיים שונים ושייכים לתרבויות שונות.

גם מבנה ההוצאות של עסק קטן או חנות יהיה יחסית פשוט ומוגדר לעומת מבנה הוצאות של חברת סטארט אפ הכולל מספר מחלקות כגון: שיווק, מכירות, מחקר ופיתוח, לפעמים גם ייצור, הנהלה, כוח אדם, כספים, תוכן ועוד...

תוכנית כוח האדם של חברת סטארט אפ תהיה מורכבת בהרבה מתוכנית כוח אדם של עסק קטן או חנות גם מבחינת כמות העובדים, גם מבחינת מספר המקצועות וגם מבחינת רמות הניהול הנדרשות. בדרך כלל בחברת סטארט אפ תהיינה מספר רמות ניהול המוסיפות מורכבות נוספת לתוכנית כוח האדם.

אנו יכולים לומר באופן ברור כי מי שניגש לבנות תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ נדרש להיות בעל נסיון רב בבניית תוכניות עסקיות ובעיקר באלו העוסקות בחברות סטארט אפ. חברה שתבנה תוכנית עסקית באופן זה במקצועיות וברצינות תסייע לעצמה להתקדם ולהצליח גם בפיתוח המוצרים, גם בגיוס ההון וכמובן גם בדרכה להצלחה.

 

  ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי

 

אייל כוכבא
050-9375123

 

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2017

 

 

 

 

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים