My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

הדרך והעלויות של יזם אינטרנטי

Back
דף הבית >> מאמרים >> הדרך והעלויות של יזם אינטרנטי
הדרך והעלויות של יזם אינטרנטי עד לפגישה עם משקיעים
 
יזם שהוגה רעיון לשירות אינטרנטי כל שהוא שואל את עצמו פעמים רבות איך אני מקדם את הרעיון הזה והופך אותו לחברת סטארט אפ מצליחה ? מה השלבים שאני צריך לעבור בדרך ? כמה זמן זה ייקח לי ? כמה כסף זה יעלה לי ? לחלק גדול מהיזמים אין תשובה ברורה לשאלות אלו ולכן הם מרגישים שהם מתקדמים באפלה. הם בונים לעצמם תוכנית עסקית שלא ממש עוזרת להם, הם מתחילים לחפש חברות פיתוח שיבנו להם את אתר האינטרנט או האפליקציה ונתקלים בחומת מחיר בלתי אפשרית והם מסתובבים חסרי אונים וממשיכים לשאול את עצמם ואת כל מי שנפגש איתם את השאלות הללו וברוב המקרים לא מקבלים מענה ברור ומוגדר.
 
אני מעוניין לארגן לכם את המחשבה ולעשות מעט סדר בתהליך. אמנה כאן את אבני הדרך שעליכם לעבור עד שתהיו מוכנים לפגישה עם משקיע ושיהיה גם איזה שהוא סיכוי שהוא יבחן את התוכנית העסקית שלכם ברצינות ואולי אף ישקול להשקיע בכם (חשוב לומר שהתהליך בחלקו טורי ובחלקו מקבילי ואין להסיק שסעיף ג' יתחיל בדיוק עם סיום ב' אלא כל מיזם יפותח בהתאם לסדר ולקצב הנכון לו): 
  1. הבנת הצרכים וקהלי היעד ובדיקה שהפתרונות לצרכים אלו הקיימים היום לא מספקים או שאינם קיימים.
  2. ביצוע תהליך פיתוח עסקי הכולל בחינה מעמיקה של השירות לעומת הצרכים וקהל היעד והגדרה ברורה של המוצר/שירות ושל ה – MVP (Minimum Viable Product) וזו התצורה שאיתה אתם מתכננים להשיק את האתר או האפליקציה. תצורה זו היא המינימלית האפשרית להשקת המיזם תוך מתן ערך אמיתי לגולשים ושאר המשתמשים.
  3. אפיון מלא של האתר או האפליקציה וכן אפיון של ה – MVP.
  4. בניית תוכנית עסקית ראשונה על בסיס תהליך הפיתוח העסקי שנעשה.
  5. גיוס צוות: חלק כיזמים, חלק כעובדים וחלק אחר כ – Advisory board.
  6. פיתוח ה – MVP, אתר האינטרנט או האפליקציה או שניהם גם יחד, בהתאם לתכנון.
  7. תוך כדי פיתוח הפלטפורמה, בניית תוכנית שיווק להשקת הפיילוט ולקראת ההשקה תחילת תהליך השיווק. לעיתים יש לבצע פעילות שיווקית של איסוף ספקים זמן רב לפני השקת המיזם.
  8. השקת האתר או האפליקציה ותחילת איסוף משתמשים והפעלת המיזם.
 התהליך הזה שמתואר כאן אורך לא פחות משנה ובדרך כלל אף יותר כתלות בפניות היזמים ובגובה הכספים שביכולתם להוציא.
 
עלויות מינימליות כדי להגיע לסעיף האחרון ולהשקה בצורה סבירה:

 
עלות פיתוח עסקי, ייעוץ כללי ובניית תוכנית עסקית 20,000-30,000 ₪ כתלות במבצע ובעומק הסיוע.
  1. עלות בניית אתר אינטרנט ואפליקציה 30,000-40,000 ₪ במידה ומבצעים זאת נכון בחו"ל או 200,000-400,000 ₪ במידה ומבצעים זאת באמצעות חברת פיתוח ישראלית. ניתן לפחות תיאורטית למצוא אנשי פיתוח שיעבדו תמורת אחוזים בלבד. בפועל זה כמעט אף פעם לא מצליח.
  2. עלויות משפטיות מינימליות 10,000-20,000 ₪ (ושלא תעיזו להיעזר בעורכי דין שלא מנוסים מאוד בתחום כי הם זולים).
  3. עוד כל מיני הוצאות אחרות 10,000 ₪. 
סיכום ההוצאות המינימליות למי שעשה חשבון הוא 60,000-80,000 ₪ שזה סכום נמוך מאוד לכל הדעות כשאתם רוצים להקים עסק שאמור להכניס בתוך מספר שנים הרבה מיליוני דולרים.
 
בכל מקרה אני ממש לא ממליץ למי שאין נסיון רציני לעבור את התהליך הזה ללא ליווי של איש מקצוע מנוסה. זה יהיה בדיוק כמו לקחת מטוס ולנסות להמריא איתו בלי ללמוד לטוס ובלי מדריך שיסייע לכם.
 
בהצלחה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים