My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

האם המשקיע נדרש להיות גם שותף אסטרטגי

Back
דף הבית >> מאמרים >> האם המשקיע נדרש להיות גם שותף אסטרטגי
האם המשקיע נדרש להיות גם שותף אסטרטגי ?
 
מיזם בעל פוטנציאל גבוה מאוד החל לפעול והצליח להתקדם לא רע בישראל באמצעות מימון עצמי של היזם. בשלב מסויים החליט היזם שהוא רוצה למצוא משקיע שיאפשר לו להתחיל פעילות באירופה. הוא לא רצה "כסף טיפש" כהגדרתו אלא "כסף חכם" כלומר משקיע שיוכל גם להוביל ולקחת את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו באמצעות הנסיון והקשרים שיש לו בתחום למקומות מוצלחים ולאפשר למיזם צמיחה מהירה. סייעתי לו לחפש קצת את המשקיעים האסטרטגיים לתחום שלו שמצויים כאן בארץ ומתאימים להיות משקיע אסטרטגי בתחום המיזם והגענו למסקנה שיש אולי 5-10 כאלו שיכולים גם להשקיע וגם להיות שותף אסטרטגי. נוסף לכך הסברתי לו שמשקיע לא מחפש עבודה והוא רוצה לראות איך היזמים לוקחים את התוכנית העסקית שלהם ובאמצעות הכסף שלו הם מעיפים אותה קדימה. המשקיע ממש לא מתכוון ולא רוצה להתעסק בניהול או בקידום המיזם. כמובן שהוא ישמח לתרום מקשריו ולהפנות את היזמים לגורמים מתאימים שהוא מקושר אליהם אולם את העבודה יעשו היזמים ולא המשקיעים.
 
אחר כך עברנו לשאלת הכסף הטיפש והכסף החכם. עמדתי מאוד ברורה בנושא זה. אין כסף טיפש. כל משקיע שידע לעשות הרבה כסף ולא משנה כלל מה תחום פעילותו יודע לקרוא תוכנית עסקית ולהעריך האם היא טובה או לא. הוא יודע לחשוב עסקית בצורה נכונה, יודע ללמוד ולהעריך סיכונים ולעיתים יש לו שאלות נכונות בהרבה מאשר למשקיע המגיע מהתחום ומבין אותו על בוריו. כמובן שמשקיע בעל קשרים בינלאומיים חזקים בתחום הפעילות של המיזם יוכל לתרום מקשריו ולהפנות את היזם לאנשים הנכונים במקומות המתאימים אולם לא חובה שהמשקיע יהיה בעל קשרים נרחבים בתחום או שיהיה בעל נסיון בתחום המיזם.
 
היכולת לגייס כסף קיימת אולם תהליך הגיוס קשה, ארוך ומורכב. במידה שנגביל את עצמנו למשקיעים בעלי נסיון, הבנה וקשרים ענפים בתחום המיזם שלנו, אנו עלולים למצוא כי יש מעט מאוד (יחסית) משקיעים העונים להגדרות אלו וכי אנו לא מצליחים להגיע למספיק משקיעים כדי שההשקעה תקרום עור וגידים. חשוב להבין כי בממוצע, סטארט אפ בישראל אשר מוכן להשקעה והתוכנית העסקית שלו מספיק טובה ואטרקטיבית אשר הצליח לגייס Seed, פוגש 30-40 משקיעים שונים לכל הפחות עד גיוס הכסף. וישנם מיזמים אשר פוגשים כמות גבוהה כזו של משקיעים ולמרות זאת לא מצליחים לגייס כסף מסיבות שונות. לכן, יזמים שברצונם להצליח לקדם את התוכנית העסקית שלהם מעבר להתחלה ומתכוונים באמת לגייס את ההון הנדרש לכך צריכים לפנות למשקיעים פוטנציאליים מתחומים רבים ולא להישאר אך ורק בתחום הצר של המיזם. יתרה מכך, משקיעי Seed רבים בישראל הינם יזמי נדל"ן שאינם בעלי נסיון כלל בתחומים שאינם נדל"ן אולם הם אנשי עסקים טובים, בעלי יכולות עסקיות מצוינות ולכן יוכלו להיות שותפים טובים.
 
אני הייתי נזהר מאוד מלפסול משקיע שהחליט שיש למיזם שלי תוכנית עסקית וצוות מצויינים והוא מעוניין להשקיע במיזם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים