My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

דברו עם לקוחות לפני הקמת העסק

Back
דף הבית >> מאמרים >> דברו עם לקוחות לפני הקמת העסק
דברו עם לקוחות פוטנציאליים לפני הקמת העסק

יזמים רבים חושבים על רעיון למיזם, אפליקציה או כל סטארט אפ אחר והדבר הראשון שהם רצים לעשות זה לפתח את המוצר, אתר האינטרנט או האפליקציה. אין חשיבה עסקית מסודרת, אין בנייה של תוכנית עסקית לא ל – 5 שנים אלא אפילו לשנה הקרובה, אין חשיבה עסקית מקצועית והעיקר שיהיה להם מוצר מוכן בידיים וכמה שיותר מהר יותר טוב...מה יעשו אחר כך עם המוצר ? האם הוא בכלל נדרש ? האם הוא עונה לצורך אמיתי ? האם הלקוחות בכלל רוצים אותו ? אולי יש מוצרים אחרים המתחרים בו והם יותר טובים ? יש הרבה מאוד שאלות שבעת בניית תוכנית עסקית אתם מחויבים להתייחס אליהן אחרת התוכנית העסקית שלכם לא שווה כלום.
במאמר זה אתייחס לנושא אחד מרכזי. מה הצורך שאתם פותרים והאם הוא באמת מספיק חזק...בכל המחקרים בהם בחנו מה הסיבה המרכזית שגרמה לחברות סטארט אפ לא להצליח נמצא כי הסיבה שגרמה למספר הרב ביותר של כשלונות היתה: מתן מענה לצורך לא מספיק חזק או יצירת פתרון שלא נותן מענה לשום צורך.
כאשר אתם הוגים רעיון עסקי וחושבים להקים עסק סביב הרעיון הזה עליכם לוודא לפני שאתם מפתחים את המוצרים ומקימים את העסק שאתם באמת נותנים מענה לצורך אמיתי ומשמעותי. יתרה מכך, רצוי מאוד שתדעו כיצד אמור להיראות המענה לצורך בעיני הלקוחות שלכם ולא בעיניכם. יתכן שהצורך אכן משמעותי אבל המענה צריך להיות שונה לגמרי ממה שאתם חושבים שהוא צריך להיות...יתכן שהצורך שאתם חושבים עליו לא מספיק משמעותי אולם לצידו יש צורך אחר שאם תפתרו אותו תביאו לעולם וללקוחות הפוטנציאליים שלכם מוצר או שירות מועיל ואטרקטיבי...
הדרך הנכונה לדעת האם הצורך קיים באמת ובמידה שהוא אכן קיים מהי עוצמת הצורך היא להפגש עם אלו שיש להם צורך לפתור את הבעייה האמורה ולשוחח איתם. לפני שאתם רצים לפגוש אותם, חשוב שתנסו להגדיר מיהם אלו שיש להם את הצורך ועם כמה מהם רצוי להפגש כדי לגבש עמדה מבוססת ולהתכונן לפגישה איתם. תגדירו את התשובות שאתם רוצים לקבל ולאחר מכן תבנו את השאלון שיוביל אתכם במהלך הפגישה עם אותם לקוחות. בעת הפגישה תרשמו את התשובות ואחר כך תסכמו את כל השאלונים והתשובות ותוכלו להגיע למסקנות.
תוצרי המפגשים עם הלקוחות הפוטנציאליים יכולים לחולל שינוי מהותי במוצר או בשירות שאתם מתכננים לפתח שכן השיחה עם הלקוחות הפוטנציאליים מאפשרת לכם להבין מה באמת מציק להם, מה חשוב להם מספיק, באיזה מוצר הם יסכימו להשתמש ועבור מה הם יהיו מוכנים לשלם...
אחרי שתסיימו את המפגשים עם הלקוחות תוכלו לגבש מחדש את הצרכים שלהם אתם מתכוונים לתת מענה, תשנו בהתאם את המוצר או השירות שאתם מתכוונים לפתח וכמובן שתבנו תוכנית עסקית התואמת את הממצאים והמוצר החדש שהגדרתם.
אם תפעלו באופן זה, הסיכויים שלכם להביא לשוק מוצר איכותי שנותן מענה חזק לבעיה ולהצליח להחדיר אותו עולים באופן משמעותי.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים