My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

גובה ההשקעה הראשונה

Back
דף הבית >> מאמרים >> גובה ההשקעה הראשונה
גובה ההשקעה הראשונה
 
מיזם בתחילת הדרך מתקשה מאוד לגייס את הכסף הראשון. בישראל, בדרך כלל המשקיעים הראשונים הם משקיעים פרטיים או משקיעי Seed המשקיעים סכומים אשר נעים בין 50,000 $ ל – 250,000 $. לעיתים הם חורגים ומטפסים ל - 400,000 $ ואולי אף מעט מעבר לכך אולם זוהי תקרת הזכוכית של מיזמים אינטרנט ואפליקציות בשלב הראשוני שלהם. בדרך כלל, כאשר הגיוס נעשה בשלב זה, הסכום שגויס מספיק לגמר פיתוח האתר או האפליקציה ותחילת הפיילוט. אם רוצים לקיים פיילוט עם תהליך שיווקי הגיוני כפי שנכון לעשות הכסף הזה לא יספיק. כל תוכנית עסקית פשוטה שתבנו תציג את הסיטואציה הזו. לכן, היזמים מתקשים מאוד להתחיל ולהצליח בגיוס כיוון שהסכום שיגייסו יספיק לשלב הפיתוח אבל כדי להתחיל פיילוט סביר יהיה עליהם לגייס עוד כסף ולהפרד מנתח נוסף מהמיזם.
 
יש משקיעים שלאחר שהם רואים את התוכנית העסקי ומבינים את הסכום הנדרש מרגע ההשקעה ועד לסיום הפיילוט הם מוכנית להשקיע את אותם 250,000 $ בתנאי שהיזמים יביאו משקיע נוסף שישקיע סכום דומה ואולי קצת מעבר לכך כדי שתהיה אפשרות מיד עם סיום הפיתוח לבצע פיילוט ובצורה טובה ונכונה ולא להתקע עם אפליקציה מוכנה פעולה אולם ללא כסף שיאפשר לבצע את הפיילוט ולקדם את התוכנית העסקית ואת המיזם עוד צעד קדימה.
 
אם כך מה ניתן לעשות ומה הן הדרכים להתמודד עם הפרדוקס הזה שהחמיר מאוד בשנה שנתיים האחרונות בהן סכום ה – Seed ירד מאוד והגיע ל – 200,000 $ או מעט יותר מכך בממוצע ?
 
חשוב להבין שאין נוסחת קסמים או מתכון שאפר לעשות ולהצליח. מדובר על יכולות מכירה שלכם כיזמים, יכולות שכנוע, הבנה של תהליכי משא ומתן עם משקיעים וכמובן כמו בכל דבר בחיים מעט מזל.
 
כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה עליכם כמובן לדאוג שתגיעו לשלב זה מוכנים עם תוכנית עסקית מרשימה ומקצועית, צוות רציני וחזק, דמו או אפילו חלק נכבד מהאפליקציה שכבר פותח וכמובן שכל נכס מעבר לכך יועיל ויגדיל את סיכוייכם להתמודד עם הסיטואציה בהצלחה.
 
אחת הדרכים והיא קשה מאוד אולם אפשרית להתמודד עם המצב הינו להצליח לקבל הסכמה ראשונית ממשקיע אחד ועל סמך אותה הסכמה ללכת ולהביא עוד אחד או שניים. באופן זה ניתן לאסוף 600,000$ עד 750,000 $ ולשלם מחיר הגיוני באחוזים מתמורת סכום זה שיכול להביא אתכם קדימה, לקדם היטב את התוכנית העסקית ולהצליח להביא את המיזם לנקודת זינוק טובה בהרבה לגיוס ההון הבא.
 
דרך נוספת להתמודד עם המצב (אפשרית אולם בעייתית ולוקחת זמן רב) היא להגיע למצב בו האפליקציה מוכנה להשקה ללא גיוס הון. אפשר להגיע לכך על ידי גיוס מפתחים תמורת אחוזים ועבודה של 6-10 חודשים. במצב זה, התוכנית העסקית שלכם תציג את שלב הפיילוט כשלב שעבורו מגייסים את ההון ואזי יהיו לכם 2 תנאי פתיחה טובים:
 
  1. רוב הכסף שיגויס יצא על הפיילוט ולא על פיתוח האפליקציה כך שהוא יביא אתכם קדימה הרבה יותר.
  2. ניתן לגייס סכום מעט יותר גבוה כ – Seed כיוון שלצורך הפיילוט ברור שיש צורך ביותר כסף מאשר רק לצורך הגיוס ומי שישקיע מעונין להשקיע סכום שיאפשר את ביצוע הפיילוט גם אם הוא מעט גבוה יותר.
 
מה שחשוב להבין הוא שהגיוס בשלב זה מורכב ומסובך, אתם צריכים להיות חכמים מאוד, להחביא את האגו ולחשוב רק על טובת החברה והמיזם ולהצליח להבין מה חשוב יותר ומה לא חשוב בכלל. והכי חשוב אל פספסו משקיעים מהסיבות הלא נכונות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים