My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> בסטארט אפ התמקדות בעיקר ובאפשרי
בסטארט אפ, התמקדות בעיקר ובאפשרי

יש מצבים ביזמות עסקית בהם היזם רוצה להגן על עצמו או שהוא חושב שאם הפתרון שלו והתוכנית העסקית שיבנה לא ייתנו מענה מושלם ועצמאי כולל ייצור כל הרכיבים המשתתפים בפתרון, המיזם שלו לא יצליח. מסיבה זו אנו יכולים לראות אותם מתקדמים במספר חזיתות במקביל ועובדים עם 2 תוכניות עסקיות שונות לגמרי שכל אחת מהן יכולה להיות מיזם כבר ורציני בזכות עצמה. לדוגמא, יזם אשר נותן מענה לצורך בעל חשיבות רבה ושוק גדול מאוד. הפתרון שלו חדשני, יצירתי ובהחלט מעניין וטוב אולם יש בו מספר חסמי כניסה לא פשוטים שניתן להתגבר עליהם אולם צריך לדעת איך, לבנות תוכנית עסקית נכונה ולעשות זאת טוב. במקביל, היזם הגיע למסקנה שאם לא יהיה לו יתרון תחרותי טכנולוגי משמעותי, יוכלו לחקות אותו בקלות ולכן כדי להגן על עצמו הוא החל במקביל לפיתוח המיזם שלו (שכפי שכבר אמרנו, דורש הרבה מאמץ, כישרון וידע) לפתח את המכשיר החשמלי שהינו מורכב ביותר, דורש פיתוח טכנולוגיה חדשנית, מחייב בנייה וקידום של תוכנית עסקית שונה לגמרי ומהווה בפני עצמו מיזם כבד, מורכב שמצריך השקעה רבה, זמן רב ומאמץ של יזמות ופיתוח טכנולוגי מורכבים...

הסברתי ליזם כי כל אחד משני חלקי היזמות שהוא החל לקדם הינה מיזם נפרד אשר נותן מענה לצרכים שונים, ללקוחות אחרים. כל אחד נשני המיזמים מחייב תוכנית עסקית נפרדת, תקציבים שונים ומומחים מתחומים שונים לגמרי. לכל אחד מהמיזמים הללו יהיו תהליכי שיווק שונים לחלוטין וערוצי הפצה שאינם קשורים ולכן הוא צריך להחליט האם הוא מתקדם עם המיזם האחד או עם המיזם השני כיוון שלא תהיה אפשרות להתקדם עם שני המיזמים במקביל או כמו שהוא חשב בהתחלה שאת המיזם הטכנולוגי הוא יפתח על הדרך כחלק קטן מקידום המיזם המקורי עליו חשב...ושוב הכל כדי ליצור לעצמו יתרון תחרותי טכנולוגי.

החשש המרכזי שבגללו היזם רצה לפתח את המכשור האלקטרוני המסובך היה מפני העתקות. הוא חשש שאם לא יהיה לו מכשיר ייחודי ותוכנית עסקית מורכבת וקשה להעתקה, יוכלו להעתיק את השירות שלו בקלות. אולם הוא לא היה מודע למספר נקודות חשובות שמקשות מאוד להעתיק את המיזם. הראשונה היא שיש למיזם שלו מספר חסמי כניסה די מורכבים שכדי לעבור אותם צריך לא מעט יכולת, כסף וזמן. הנקודה השנייה היא שכיוון שזהו מיזם שיש בו רמת תפעול גבוהה וחלק גדול מאוד מהיזמים או מהחברות לא ירצו להיכנס למיזם שכזה בגלל שהוא מחייב בנייה והוצאה לפועל של תוכנית עסקית מסובכת ובעלת מורכבות תפעולית רבה. והנקודה השלישית היא שגם חברות שמהוון מתחרה פוטנציאלי לא ירוצו להיכנס לתחום החדש לפני שיוכח שהוא כדאי, רווחי ואפשרי כיוון שבדרך כלל חברות גדולות אינן נכנסות לתחום חדש בלי לוודא את ההצלחה הכלכלית שלו.

הבהרתי ליזם שאם אנו שמים זה מול זה את הנקודות הללו וחסמי הכניסה הקיימים אל מול המורכבות וגם את חוסר האפשרות של יזם שזה לו המיזם הראשון, במצבו ובנסיונו לקדם במקביל שתי תוכניות עסקיות לשני מיזמים שונים שכל אחד מהם מורכב ובעל משמעויות רבות ברור הוא שעליו לוותר על אחד מהם ולקדם רק את המיזם שהוא חושב שמדבר אליו יותר ושיש לו את הסיכוי הגבוה ביותר להצליח איתו ולא את שניהם יחדיו.

לסיכום אני רוצה רק לומר שהמסקנה הזו נכונה לכל יזם ולא רק במקרה הזה. אל תנסו לקדם במקביל שני מיזמים כיוון שכך הסיכוי שתיכשלו בשניהם עולה בריבוע...ולכן גם אם יש לכם מספר רעיונות תבחרו את הרעיון הנכון לכם ביותר ותקדמו רק אותו.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
Contact us for business planing, Business development or Business consulting
Eyal Cochva
972-50-9375123

eyal@business-plan.co.il
Business Development Center 
© 1999-2019 All rights reserved
 
לייבסיטי - בניית אתרים