My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

בניית פרזנטציוה שונה

Back
דף הבית >> מאמרים >> בניית פרזנטציוה שונה
בניית פרזנטציות שונות להצגה ולשליחה

כולנו מכירים את המונח פרזנטציה. ברור לכל כי פרזנטציה אמורה להתבסס על תוכנית עסקית ועליה להציג את הסטארט אפ ואת התוכנית העסקית שלו בצורה הטובה והברורה ביותר. יש מספר סוגי פרזנטציות וחשוב להבין את ההבדל בין הסוגים השונים שכן לכל פרזנטציה תפקיד מעט שונה והיא לא מתאימה לצורך התפקידים האחרים. חלק גדול מהיזמים אינו מודע לנקודות אלו ולאחר שהוא בונה תוכנית עסקית הוא מכין פרזנטציה אחת ומשתמש בה לכל הצרכים למרות שהיא לא מתאימה לחלק מהם. בדרך כלל אנו יודעים לציין 3-4 סוגי פרזנטציות אם כי יתכנו סוגים נוספים. ככלל, חשוב להבין שפרזנטציה בדומה לתוכנית עסקית היא מסמך שיש לשנותו בכל פעם שהתנאים או התוכנית העסקית משתנים ולא להשאיר את הפרזנטציה כפי שהיתה לפני השינויים.
סוגי הפרזנטציות שאנו בונים בדרך כלל הן:
  1. מצגת לצורך הצגת המיזם – בדרך כלל כשאנו מציגים את הסטארט אפ שלנו ואת התוכנית העסקית שלו בפני משקיעים או בפני Advisory board או בפני כל גורם משמעותי אחר, אנו מציגים באמצעות המצגת שנבנתה במיוחד להצגת המיזם בפני אדם שלא מכיר אותו כך שאתם ביחד עם המצגת תהיו חדים וברורים ותצליחו להציג את המיזם והתוכנית העסקית שלו באופן שהשומע יבין ויתלהב. מטרתנו הינה להלהיב את המאזין ולגרום לו לחשוב שנראה לו שזה סטארט אפ שהוא רוצה להצטרף אליו. לצורך זה אנו בונים מצגת הכוללת בין 10-15 שקפים. רצוי שהיא תהיה בפורמט Power point. תפקיד המצגת בהצגה מסוג זה הינה להיות כלי עזר למציג שיסייע לו לגרום לשומעים להתרכז במה שנאמר ולא לנדוד עם המבט ובעקבותיו עם הקשב למקומות לא רצויים.
  2. מצגת למשלוח למשקיע לפני הפגישה הראשונה – בדרך כלל מקובל לשלוח למשקיע לפני הפגישה איתו תקציר מנהלים כדי שיוכל לעיין בו ולהכיר את המיזם ואת נושא הפגישה לפני שהיא מתקיימת. תקציר מנהלים זה נבנה לאחר גמר בניית תוכנית עסקית, ומתבסס עליה. לעיתים יש משקיעים המבקשים שישלחו אליהם חוץ מתקציר המנהלים גם מצגת. במצב זה אין לשלוח למשקיע את המצגת שנבנתה לצורך הצגת המיזם אלא לבנות למשקיע מצגת מיוחדת לצורך קריאה ללא הסברים של יזם או של אף אחד אחר. מסמך זה מתבסס כמובן גם הוא על תוכנית עסקית שנבנתה קודם לכן אולם הוא שונה מהמצגת להצגה. שתי המצגות אמנם מתבססות על אותו מקור – התוכנית העסקית, אולם מכיוון שהמצגת לקריאה צריכה להיות מובנת ללא ההסברים שלנו, היא צריכה להיות מפורטת דיה כך שהקורא יוכל להבין את הדברים ללא כל הסברים מצידנו.
  3. Elevator pitch – זוהי פרזנטציה קצרה שאורכה הרצוי יכול להיות ממספר מילים ועד לדקה מקסימום שתיים. מצגת זו אמנם מתבססת על התוכנית העסקית שנכתבה אולם ברור שהיא יכולה להעביר רק מספר נקודות מרכזיות וקריטיות ובעיקר מדליקות ומסקרנות ולא יכולה ממש להציג את התוכנית העסקית של החברה. חשוב לזכור שפרזנטציה זו חייבת לשבת בראשם של היזמים כך שבכל מקום ובכל רגע נתון בו תהיה הזדמנות לאמר את אותם מעט משפטים על מנת ליצור את הסקרנות המתבקשת והרצויה אצל המאזין ולגרום לו לרצות לשמוע עוד פרטים על הסטארט אפ ועל התוכנית העסקית שלו. לכן על משפטים אלו להיות חדים מאוד וליצור אצל המאזין תחושת וואו שתוביל אותו לקבוע פגישה להצגת המיזם.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים