My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

בחינת תוכנית עסקית במציאות

Back
דף הבית >> מאמרים >> בחינת תוכנית עסקית במציאות
בחינת תוכנית עסקית במציאות
 
אנו יודעים לבנות ולכתוב תוכניות עסקיות מצוינות וטובות. עבודת תכנון טובה תיצור תוכנית עסקית ריאלית וטובה המציגה את המיזם וכל הנדרש בצורה ברורה ויפה. בכל תוכנית עסקית אנו משתמשים במספר לא קטן של הנחות מסוימות. חלקן מבוסס יותר וחלקן האחר קצת פחות. לעיתים יש חששות שחלק מהנחות היסוד שבעזרתן בנינו את המודלים העסקיים ואת התוכנית העסקית כולה לא תהיינה תקפות במציאות באותו אופן בו הגדרנו אותן בעת הכנת התוכנית העסקית.
 
אחת הדרכים לבחון לפחות חלק מהנחות היסוד הינה לבנות את המיזם באופן ראשוני (כמובן שבמיזם אינטרנטי קל יותר לבחון באופן זה את התוכנית העסקית מאשר בתחום החומרה למשל) וחלקי ולהשיק אותו במצב ראשוני זה. חשוב להבין שגם כשמשיקים את המיזם באופן חלקי בשלב מוקדם זה, מה שיוצג ללקוחות צריך להיראות מצוין, לתפקד מצוין ולא להיראות או להתנהג כמו איזה שהוא אב טיפוס מסכן שכל מי שרואה אותו רוצה רק להתרחק ממנו..
.
כשמשיקים מיזם חלקי בשלב מוקדם זה, חשוב מאוד להגדיר מהן המטרות שרוצים להשיג, אילו הנחות יסוד של התוכנית העסקית רוצים לבחון, כמה זמן יארך שלב זה, כיצד ממשיכים ממנו הלאה את ביצוע התוכנית העסקית ובקיצור יש לתכנן שלב זה היטב ואף לבנות מיני תוכנית עסקית רק לשלב זה כולל תכנון פיננסי כדי שהדברים יתרחשו כפי שאתם רוצים ולא יצאו משליטה ויגיעו למקומות לא רצויים.
 
יש חשיבות רבה לבחינת הנחות היסוד של המודל העסקי, חשוב להבין האם גורמים עסקיים שאיתם אנו רוצים ליצור שיתוף פעולה אכן יהיו מוכנים לשיתוף פעולה זה. לדוגמא, מיזם אינטרנטי סלולרי שהשקנו בימים האחרונים דורש התקשרות עסקית עם נקודות מכירה רבות והמודל העסקי בנוי על כך שנקודות מכירה אלו יעבירו עמלה בעבור כל לקוח שהאפליקציה הפנתה אליהם. לאחר שנפגשנו מיד עם השקת המיזם עם מספר נקודות מכירה היזם הופתע לשמוע כי בעלי נקודות המכירה ישמחו מאוד לקבל לקוחות ולשלם עבורם וכי הם מוכנים להשקיע "מעט" זמן וכסף כדי לסייע באינטגרציה שבין המערכת הממוכנת שלהם לאפליקציה. שלב זה הוכיח די מהר כי ההנחה שלנו על כך שבתחום ספציפי זה נזכה לשיתוף פעולה ולתגמול כספי בעבור שירותינו נכונה וניתן לסמוך עליה גם בהמשך הדרך. נושא נוסף שחשוב מאוד לתקף בשלב זה הינו יכולת המיזם ליצור לעצמו משתמשים עו גולשים בכמות המצדיקה את הצד המסחרי של המיזם. מסיבה זו, בעת הכנת אותה מיני תוכנית עסקית המגדירה את שלב מקדמי זה, יש להגדיר היטב כיצד אוספים לקוחות כדי שנוכל להוכיח גם את הנחת היסוד הזו האומרת כי יש ביכולת האתר/אפליקציה או מוצר ליצור לעצמו כמות גדלה והולכת של לקוחות או משתמשים. אין צורך להגיע לכמות עצומה של משתמשים כדי להוכחל הנחה זו אלא יש צורך ביצירת גידול קבוע ורציף של כמות המשתמשים תוך שימוש בסכומים נמוכים ובמאמצי שיווק ופרסום מזעריים.
 
לסיכום, חשוב מאוד לנסות לבחון את הנחות היסוד של התוכנית העסקית שבנינו ובמידה והנחה מסוימת איננה תקפה יש למצוא את הכיוון הנכון או הפתרון לכך כדי שהתוכנית העסקית עדיין תהיה רלוונטית ונכונה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013



 

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים