My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

בחינת התוכנית העסקית

Back
דף הבית >> מאמרים >> בחינת התוכנית העסקית
בחינת תוכנית עסקית
 
סטארט אפ חדש או מיזם אשר בנה לאחרונה תוכנית עסקית שרק עכשיו מתחיל את דרכו נדרש לבחון את התוכנית העסקית שהכין ואת הריאליות שלה. לעיתים קרובות אנו בונים תוכנית עסקית ולא בודקים אותה בשטח ואחרי זמן מה כשאנו רצים עם המיזם אנו מבינים שהתוכנית העסקית שבנינו תיאורטית מדי, שהמודלים העסקיים שהגדרנו לא כל כך עובדים ועוד נושאים רבים שאנו מגדירים בעת בניית תוכנית עסקית ובמידה ולא נוודא את נכונותם ואמיתותם אנו עלולים לגלות דברים לא נעימים כשנשיק את המיזם או המוצרים.
 
ישנן מספר שיטות כיצד לבחון ריאליות של תוכנית עסקית. אחת מהן (והיא מתאימה יותר בעיקר למיזמי אינטרנטי וסלולר) היא השקה מוקדמת של המיזם (מערכת חלקית עוד לפני תום הפיתוח) ובחינת הנחות יסוד שהנחנו בעת הכנת התוכנית העסקית. שיטה זו הינה השיטה המועדפת על ידי אנשי פיתוח עסקי הדוגלים בשיטת ה – Lean startup. חלקם אף מרחיקים לכת וטוענים כי את התוכנית העסקית רצוי מאוד לבנות באמצעות המשתמשים הראשונים שישתמשו במערכת. לאחר השקתה, יעירו המשתמשים הערות ויציעו הצעות ועל פי מובילי שיטה זו יש לבנות את הנחות היסוד של המיזם ואת התוכנית העסקית על פי הצעות והערות הגולשים.
 
שיטה אחרת לבחינת תוכנית עסקית, המודלים העסקיים והנחות היסוד שבאמצעותן כתבו את התוכנית העסקית היא ביצוע פיילוט מבוקר, קטן ומקומי על כמות קטנה של משתמשים או לקוחות. את הפיילוט יש לתכנן היטב ולבנות אותו כך שתהיה אפשרות במהלכו ולאחריו והפיק את התובנות הנדרשות כדי לאושש או להפריך את הנחות היסוד, את המודלים העסקיים ובסופו של דבר את התוכנית העסקית כולה.
 
בכל מקרה שאתה היזם בונה תוכנית עסקית עליך להיות שותף מלא לתהליך בניית התוכנית כולל התוכנית הפיננסית. יש חשיבות רבה לכך שכן לאחר גמר כתיבת התוכנית אתה מוביל את כל התהליכים הקשורים להצגתה בפני הגורמים שעבורם היא נכתבה, משקיעים, שותפים פוטנציאליים, חברות שיווק וכל גורם אחר שאנו מעוניינים להציג בפניו את המיזם. כמובן שבעקבות הצגת התוכנית העסקית בפני אותו גורם אנו מצפים להצליח לקבל ממנו תגובה חיובית, להשיג את מטרת ההצגה שלשמו הצגנו את המיזם בפניו: גיוס כספים, איתור שותפים אסטרטגיים, בחינת שיתופי פעולה וכמובן מציאת שותפים שיווקיים.
 
חשוב שכל הערה שמתקבלת בעת הצגת המיזם לכל גורם שהוא תיבחן לעומק ובעקבות הבחינה ותוצאותיה תילקח החלטה האם הערה זו תיושם בתוכנית העסקית או שההערה לא נכונה, לא רלוונטית ולכן לא כדאי לעשות שינוי בתוכנית העסקית ובמודלים העסקיים או בכל משהו אחר  הקשור למיזם.
 
אני מציע לכל יזם או לכל חברת סטארט אפ קיימת גם אם גייסה כבר את ההון הנדרש לה לבחון באופן מתמיד את הנחות היסוד ואת התוכנית העסקית ובמידה ואכן יימצאו הנחות שאינן ריאליות או שהן כבר אינן רלוונטיות, לבצע את השינויים המתבקשים בתוכנית העסקית.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013


 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים