My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7המרכז לתכנון עסקי - אינטליגנציה רגשית בפרזנטציה
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

אינטליגנציה רגשית בפרזנטציה

Back
דף הבית >> מאמרים >> אינטליגנציה רגשית בפרזנטציה
אינטליגנציה רגשית בפרזנטציה
 
כל אדם הינו יחיד ומיוחד ובכל פעם שאנו מגיעים לקיים פרזנטציה בפני משקיע עלינו לבנות את ההצגה שלנו באופן שיציג מצד אחד את התוכנית העסקית שלנו אולם תתייחס באופן הנכון ביותר לאישיות של המשקיע ולהתנהגות שלו. חשוב מאוד בשלב ההיכרות של הפגישה לבחון מהן הנקודות שאתם מדגישים מתוך קורות החיים שלכם וחשוב שתבינו שמה שאתם מדגישים דווקא יהיה המידע שיגרום למשקיע לזרום לכיוון של חשיבה חיובית בנושא המיזם וההשקעה שאתם מעוניינים להשיג. לאחר שלב ההיכרות בדרך כלל מגיע שלב ההדגמה במידה ויש לכם פרוטו טייפ או דמו או אולי אפילו מוצר או מערכת פועלים. את ההדגמה בדיוק כמו את שלב ההצגה רצוי להתאים לאישיות של האדם היושב בפניכם. חשוב שתצליחו ליצור לעצמכם תמונת מציאות אמיתית של המשקיע כך שתוכלו להבין מה מעניין אותו, מה הקטעים בהדגמה שיוכלו להרשים אותו ובעיקר מה מההדגמה עשוי לגרום לאישיות שלו להתחבר למסר שהעברנו אליה באופן חיובי.
 
לעיתים אנו נצמדים לשקפי הפרזנטציה בצורה אובססיבית כיוון שאנו רוצים להעביר את פרטי התוכנית העסקית וקל לנו יותר להצמד לאג'נדה שהכנו מראש ולא לגלוש לכיוונים אחרים שאיננו יודעים לאן יגיעו. חשוב שנבין האם לאדם שעומד מולנו יש או אין עניין במעבר על השקפים. אולי התוכנית העסקית של החברה איננה מעניינת אותו כלל ?אם אנו מזהים שמה שאנו אומרים אינו מעניין את המשקיע אין זה אומר שאיבדנו אותו. אם נמשיך לדבר על השקפים ולהתעקש להציג דווקא את מה שתכננו, סביר להניח שבזאת תסתיים הפגישה ולאחר זמן נימוסי המשקיע יודה לכם וישלח אתכם הביתה ללא כל הישג והוא אכן ישכח אתכם ואת המיזם שלכם לאחר מספר דקות. חשוב שתבינו שאם תזהו את המצב בזמן, תגיבו נכון למה שזיהיתם, אולי לא תציגו בדיוק את הפרזנטציה שלכם ואת התוכנית העסקית שבניתם אבל יש סיכוי גבוה שתגרמו לעניין מצדו של המשקיע ולעיתים אף העניין שלו מתורגם להשקעה ולכסף.
 
יש הרבה מאוד סוגים של אנשים. לדוגמא אנשים עם אגו מנופח מאוד והפרעה נרכססיסטית ירצו כל הזמן להשמיע את עצמם ולשוחח דווקא על הישגיהם ועל יכולותיהם. ברור שאם תמשיכו לדבר על המיזם שלכם ועל התוכנית העסקית שלכם כל מה שתשיגו יהיה התנגדות ברורה להשקעה בכם. מאידך, אם תקשיבו באופן פעיל ומתעניין לאותם סיפורים שמספר המשקיע יתכן שבסיום הפגישה הוא ירצה להשקיע. אם כך מה לעשות, האם נכון להפסיק את הפרזנטציה ולעבוד לפעילויות מסויימות במידה ואנו מזהים תכונה מסויימת במשקיע ? הפסקת הפרזנטציה הינה תגובה חריפה אם כי לעיתים נכון לנקוט בה. אולם הצגת נושאים מסוימים באופן כזה או אחר, הצגת דוגמאות בהתאם לאדם העומד בפניהם, מתן דגשים המתאימים למה שזיהיתם עשוייה בהחלט לחזק את הסיכויים שתצליחו לשכנע את המשקיע להשקיע במיזם שלכם. 


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים