My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך לפנות למשקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך לפנות למשקיע
איך לפנות למשקיע
 
שאלה קבועה שאני נשאל על ידי לקוחות רבים היא מהי הדרך הנכונה לפנות למשקיע וכיצד נכון להציג בפניו את הסטארט אפ שלי ? יזמים רבים מתחבטים בכך והאמת היא שחשוב להגיע למשקיע בצורה נכונה וכמובן גם להציג לו את התוכנית העסקית שלכם ואת הסטארט אפ שאתם מתחילים להקים בצורה הנכונה ביותר כך שיווצר אצלו הרצון להמשיך אתכם את תהליך ההשקעה או לפחות שירצה להמשיך ולבחון אתכם.
 
אם כך כיצד נכון להגיע למשקיע ?
 
יזמים רבים שולחים למשקיעים רבים ככל האפשר את התוכנית העסקית שלהם ומתפלאים מדוע אין תגובה כמעט מאף אחד מהם. יזמים אחרים שולחים את תקציר המנהלים של התוכנית העסקית ולא את התוכנית העסקית שלמה למשקיעים רבים וגם הם לא מבינים מדוע כמעט רוב המשקיעים שאליהם נשלח תקציר המנהלים לא מגיבים.
 
יש תהליך נכון שבו כדאי לכם לנקוט בשלב איתור המשקיעים לסטארט אפ שלכם. דבר אחד ברור והוא שלא נכון לפזר תוכנית עסקית סתם כך בין משקיעים רבים. התוכנית העסקית הינה מסמך ארוך יחסית ותפקידה איננו לגרום למשקיע לרצות לפגוש אתכם. לכן אם אתם שולחים למשקיע תוכנית עסקית והוא מקבל אותה לצד עשרות תוכניות עסקיות או תקצירי מנהלים אחרים הוא לא יגע בתוכנית העסקית ששלחתם ולכן בדרך כלל הוא גם לא יגיב...
 
הדבר הראשון שאני מציע לכם לעשות זה ליצור קשר טלפוני ולוודא למי נכון לשלוח את החומר הראשוני. אחרי שביררתם על המזכירה או עם המשקיע בעצמו מגיע הזמן לשלוח לו את החומר הראשוני. החומר ששולחים למשקיע בתחילה הינו תקציר המנהלים. לא תוכנית עסקית, לא פרזנטציה אלא רק תקציר מנהלים. לאחר ששלחתם את תקציר המנהלים תרימו טלפון ותוודאו שהחומר הגיע. כך אתם מושכים מעט תשומת לב מצד המשקיע או מצד המזכירה שאחראית על העברת החומר למשקיע ומגדילים את הסיכוי שיסתכלו על החומר שלכם ובעיקר אולי יקראו אותו.
 
בדרך כלל תגובת המשקיעים מגיעה לאחר שבוע במקרה הטוב וחודש ואף יותר מכך במקרים רבים. לכן, אל תתביישו להתקשר ולשאול מה המצב, לאחר כשבוע. ושוב לאחר שבועיים נוספים. במידה ולא תתקשרו יש סיכוי רב שהחומר ששלחתם יוותר בתחתית הערימה ולא יעלה משם למצב של קריאה. חלק גדול מהמשקיעים אינם טורחים להתקשר או לשלוח מייל שהם קיבלו את החומר או שהם החליטו לא להמשיך ולהתעניין אלא הם יוצרים קשר רק עם הסטארט אפ שנראה להם שכדאי להמשיך איתו את בחינת ההשקעה. מאידך ישנם כאלו שמחזירים מייל אוטומטי שהחומר הגיע ואף שולחים מייל במידה והסטארט אפ אינו מעניין אותם.
 
לאחר שמשקיע החליט כי הוא מעוניין להפגש איתכם הוא ייצור קשר ויתאם פגישה. לפני הפגישה עליכם ללמוד את כל מה שאתם יכולים על המשקיע ועל החברות שבהן הוא השקיע אם הוא השקיע. להבין מה העסקים שלו ואם אפשר אף להבין מה האופי שלו, מה הוא אוהב וכל דבר שעשוי לסייע לכם בעת ההצגה בפניו. לעיתים רצוי לשנות את הפרזנטציה ולהתאים אותה לפרופיל המשקיע שאיתו אתם עומדים להפגש.
 
בפגישה הראשונה אתם מציגים למשקיע את המצגת שלכם (על הכנה והצגה נכונה ניתן לקרוא במאמרים אחרים באתר) ורק אם הוא מעוניין להמשיך את תהליך הבדיקה ורוצה חומר נוסף מעבירים אליו את התוכנית העסקית שלכם.
 
חשוב להבין את הדרך הנכונה להפגש עם המשקיעים, להבין מתי שולחים להם תקציר מנהלים ומתי תוכנית עסקית ובכלל יש לתכנן את תהליך גיוס ההון בצורה נכונה וכך ניתן להגביר את סיכויי הגיוס שלכם.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים