My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך למקסם את ה – Pressed שגייסתם

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך למקסם את ה – Pressed שגייסתם
איך למקסם את ה - Preseed שגייסתם ?
הקמת סטארט אפ מחייבת תקציב ראשוני לא גבוה כשמתייחסים לתקציב עסקי אולם גבוה מאוד כשמתייחסים לכסף פרטי המגיע מכיסו של היזם. בכל מקרה מי שמקים חברת סטארט אפ נדרש לסכום מסוים כדי שיוכל לבנות את העסק ולהריץ תוכנית עסקית שבנה כדי להפעיל ולהצליח להגיע למכירות ולהכנסות. אחת הבעיות בהשגת התקציב היא שלחלק גדול מהיזמים אין את האפשרות להוציא אותו מכיסו ולכן עליו לגייס את הסכום מחבר או מבן משפחה שישקיעו את הכסף הראשוני הזה (בדרך כלל מדובר על עשרות ועד מאות אלפי ₪ בודדים) ללא בדיקת נאותות מורכבת גם בשלב הרעיון או קצת מעבר לכך.
 
כיוון שמדובר בסכום נמוך יחסית המגויס ממקורות מוגבלים ולא ממשקיעים מקצועיים, ברוב המקרים אין אפשרות לגייס עוד כסף ולכן חשוב שתגייסו את הסכום הנכון ולא מעט מדי ואחרי שהכסף גוייס תתייחסו אליו בזהירות רבה ותנסו לחסוך אותו ולמקסם אותו עד למקסימום. חשוב להבין שאם הגדרתם בעת בניית התוכנית העסקית סכום מסוים לבניית אפליקציה, תנסו בכל זאת למצוא ספק מספיק טוב ואיכותי שיבנה את האפליקציה בסכום נמוך ממה שתכננתם. אתם צריכים לנהל את התקציב המועט הזה מתוך הנחה בסיסית האומרת שאתם במחסור תמידי של תקציב ומה שיש לכם לא יספיק למה שאתם צריכים (לצערי זו גם המציאות בדרך כלל).
 
מהן ההוצאות המרכזיות בעת הקמת עסק המכוון להיות סטארט אפ ?
 
ההוצאה הראשונה שרבים נוהגים לדלג עליה כשתוצאת הדילוג בדרך כלל הינה ביצוע שגיאות מהותיות בתהליך ההקמה הינה התכנון העסקי המקצועי. יש תחושה אצל יזמים שבשלבים המוקדמים לא צריך לבחון את העסק יותר מדי, אין צורך בתוכנית עסקית ונבנה אותה אחר כך ומה שבאמת חשוב זה לרוץ כמה שיותר מהר ולפתח את הטכנולוגיה ותוכנית עסקית נבנה אחר כך כשנרצה גייס כסף...לצערי אני רואה יותר מדי מיזמים שסיימו פיתוח MVP והגיעו אלי לצורך בניית תוכנית עסקית לקראת הגיוס והתברר כי יש צורך בפיתוח חדש או בשינויים מרחיקי לכת כיוון שלא בחנו את הצד העסקי כמו שצריך בתחילת הדרך.
 
ההוצאה הגבוהה ביותר בתהליך ההקמה של חברת סטארט אפ היא בדרך כלל הפיתוח הטכנולוגי הראשוני גם כשמדובר על מיזם אינטרנטי שאיננו טכנולוגי כמו אפליקציה או אתר אינטרנט וגם במיזם טכנולוגי כמו פיתוח חומרה בו עלות פיתוח אב טיפוס הינה גבוהה בהרבה מאשר בניית אתר אינטרנט או אפליקציה. מסיבה זו חשוב מאוד לבחון בחינה עסקית רצינית של המיזם ולבנות תוכנית עסקית טובה לפני תחילת הפיתוח כדי שהפיתוח יתמוך את התנהגות השוק וההתמודדות עם המתחרים, הלקוחות הנכונים והמתאימים לשלבי ההתחלה, המודל העסקי וכל ההחלטות העסקיות שיש צורך להחליט לקראת השקת המוצר או השירות שלכם כבר בשלב ה – MVP.
 
הוצאה נוספת שכל סטארט אפ או עסק אחר בשלב ההקמה נדרש להוציא הינה ייעוץ משפטי. גם אם מדובר בייעוץ משפטי בסיסי עדיין כדאי לעשות זאת עם עורכי דין מומחים מתחום המיזם כדי להמנע משגיאות משפטיות כבר בתחילת הדרך. למרות שעורכי דין מומחים יעלו בדרך כלל יותר מאשר עורך דין מתחיל או חבר שסיים לא מזמן לימודי משפטים (וסביר להניח שיעשה לא מעט שגיאות בכל התהליך המשפטי).
 
יש עוד הוצאות המשתנות ממיזם למיזם ומתוכנית עסקית אחת למשניה ובסופו של דבר ככל שתנהלו את התקציב הדל שעומד לרשותכם נכון יותר וזהיר יותר ותצליחו לחסוך ממנו, תוכלו לקדם את התוכנית העסקית ואת הסטארט אפ שלכם עוד מספר צעדים קדימה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים