My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך להתכונן לפרזנטציה למשקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך להתכונן לפרזנטציה למשקיע
איך להתכונן לפרזנטציה משקיע

אחד האתגרים המרכזיים של כל מיזם, יזם וסטארט אפ הינו גיוס ההון הנדרש לצורך קידום המיזם והתוכנית העסקית שלו. בדרך כלל, יזמים חוששים משלב גיוס ההון כיוון שחסר להם ידע במספר תחומים:
 
  1. כיצד ניתן לאתר את המשקיעים הרלוונטיים וכיצד ניתן להגיע אליהם ?
  2. איך לדבר איתם, מה לומר ומה לא לומר, כיצד להתמודד עם השאלות שלהם וכיצד להצליח במשא ומתן כיוון שהם לא מכירים את התחום ובעיקר לא מנוסים בניהול משא ומתן.
 
במקרים רבים יש ליזמים גם חוסרים רבים אחרים שהם לא מודעים אליהם. אין להם תוכנית עסקית או שהתוכנית העסקית שלהם איננה מקצועית והיא עלולה להזיק יותר מאשר להועיל. אין צוות בכלל או שיש צוות אבל הוא מורכב מאנשים לא מתאימים, לא כשרוניים ולעיתים אף לא רלוונטיים למיזם.
 
נושאים אלו הינם סיבה טובה ונכונה להיעזר באנשי מקצוע טובים כדי לבנות תוכנית עסקית מקצועית, להתכונן לפגישות עם המשקיעים ולבנות באופן נכון את תהליך הגיוס.
 
איתור משקיעים – רצוי להתחיל את איתור המשקיעים רק לקראת סוף הכנת התוכנית העסקית כדי שיהיה לכם מה להציג במידה ואיתרתם משקיע. כל יזם יכול להגיע למשקיעים בסביבתו הקרובה. כל אחד יכול לשחזר את כל מי שלמד איתו בבית הספר היסודי, בחטיבת הביניים ובתיכון ולאתר את כל אלו שיש לו אפשרות ליצור איתם קשר. באופן דומה על היזם לרשום לעצמו את כל אלו ששירת איתם בצבא ועבד איתם לאורך חייו. אחר כך יש להכין רשימת קרובי משפחה שיש סיכוי שהם מכירים אנשים או גופים פוטנציאליים להשקעה.
אחרי הכנת הרשימה כדאי לבחון מי האנשים המופיעים ברשימה שיש סיכוי שהם מכירים אנשים שיכולים להיות משקיעים גם אם לא נראה קשר גלוי בין אותם אנשים לבין נושא המיזם והתוכנית העסקית שלו, ולהכין את הרשימה הסופית של אלו שיכולים להיות הפניה למשקיעים. בסופו של דבר לכל אחד מאיתנו תהיה רשימה של 10-30 שמות שרלוונטיים לנושא ההשקעה ואז אנו מתחילים להתקשר לכל אחד מהם, להציג את העניין ולומר באופן ברור כי אנו מחפשים קישור למשקיע פוטנציאלי וכי במידה ותהיה הצלחה הם יקבלו כמובן תשלום בעל משמעות שגובהו מספר אחוזים מהכסף שיושקע.
מקומות נוספים לאיתור משקיעים הם LinkedIn בו אפשר לאתר את אלו שמגדירים את עצמם כמשקיעים ולפנות אליהם (חשוב בכל מקרה לזכור כי בשלב זה בשום אופן אין לשלוח למשקיע תוכנית עסקית אלא אך ורק תקציר מנהלים). יש אפשרות לאתר באינטרנט את המיקרו קרנות אשר משקיעות בשלבים הראשונים שלב ה – Seed (כמובן רק כשיש צוות רציני ותוכנית עסקית מקצועית ושמתאימה למה שהם מחפשים), וכמובן שיש להפיץ את השמועה שאתם מחפשים משקיעים בכל מקום שתהיו. אפשר גם להשתתף בהרצאות שמתקיימות בנושא סטארט אפ וגיוס הון ולשוחח עם המרצה ולהיעזר גם בו וגם באנשים אחרים. רצוי גם להירשם כסטארט אפ באתר של IVC בישראל שכן במקרה זה משקיעים מקצועיים שעוברים על החברות הרשומות שם במטרה לאתר את החברה הרלוונטית להשקעה ימצאו אתכם ויפנו אליכם בבקשה שתשלחו אליהם תקציר מנהלים כדי לראות האם אתם והתוכנית העסקית שלכם מעניינים אותם או לא.
 
במאמר אחר נבהיר כיצד מתכוננים לפגישה וכיצד להיערך נכון עם התוכנית העסקית ושאר החומר לפני פגישה עם המשקיעים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים