My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך להתייחס לאפליקציה מתחרה

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך להתייחס לאפליקציה מתחרה
איך להתייחס לאפליקציה מתחרה
 
כל יזם מודאג בכל רגע שמא יופיע בשוק מתחרה שעושה בדיוק את אותו הדבר כמוהו ויגרום בכך לסגירת המיזם. ניתן לומר שזהו אחד הסיוטים הגדולים של היזמים. מסיבה זו הם רצים במהירות ומנסים להגיע לשוק מהר ככל שניתן כדי להיות שם ראשונים. כאשר המהירות איננה באה על חשבון האיכות ושאר הפרמטרים אזי היא מצוינת אולם כאשר המהירות שבה רצים גורמת למרוץ לא מאורגן, לא מקצועי ובעיקר ללא תכנון או תוכנית עסקית, הסיכוי שהיזמים יגיעו למועד השקת המיזם בהצלחה ואף יצליחו בו כמעט אפסי.
 
אם נסתכל על כמות האפליקציות העצומה שמפותחות ואף מושקות וננסה לאמוד את כמות ההצלחות נגלה שמדובר באחוזים בודדים בלבד. אם ננתח את המיזמים שהצליחו נגה כי הרוב המוחלט של המצליחים הינם מיזמים שהתקדמו מהר אולם לא ויתרו על החשיבה המאורגנת, בניית תוכנית עסקית מקצועית, ייעוץ באנשי מקצוע טובים, טיפול משפטי מקצועי ונכון ובקיצור, אלו שעשו את התהליך כמו שצריך, הקימו עסק כהלכה והתחשבו בכל הפרמטרים הנדרשים הצליחו.
 
כיוון שכך, כמעט כל יזם בודק את השוק לפחות פעם בשבוע וישנם הבודקים אותו אף בדירות גבוהה יותר. תחושת ההפתעה והפחד כאשר מגלים מיזם שנראה אותו דבר מוכרת לכל יזם. ברגע שהמתחרה מתגלה מתחיל היזם לחשוש שמא לא ישקיעו בו ויש כאלו המרחיקים לכת הטוענים שזה הזמן להפסיק ולעזוב את המיזם כיוון שאנחנו כבר לא ראשונים.
 
לעיתים, יש יזמים אשר שואלים אותי כיצד עליהם להתייחס למתחרה שמתגלה ומה לעשות עם התוכנית העסקית במקרה זה, כיצד להציג אותו בפני המשקיעים כך שלא יהרוג את המיזם שלהם מיידית ובכלל כיצד להתנהג עם אותו מתחרה.
 
התשובה לכך מורכבת ממספר פעילויות. חשוב להבין שברגע שנחשפתם למידע בעל חשיבות מסוג זה שאומר שיש מתחרה שמצאתם שנותן מענה דומה או אפילו זהה למענה שאתם נותנים אתם מחויבים מבחינה משפטית (מה שנקרא גילוי נאות) ליידע את המשקיעים שאיתם אתם מקיימים תהליך עסקי בכך שיש מתחרה ויכולותיו הינן אלו ואלו...
 
אולם אין זה אומר שעליכם לומר לו שזהו זה, יש מתחרה ואתם יורדים מהעניין מהסיבות הבאות:
 
  1. מרגע שגיליתם את המתחרה עליכם ללמוד אותו עד שתכירו אותו יותר מאשר הוא מכיר את עצמו. כלומר, עליכם להכיר את הפתרון שלו על בוריו, מהי התוכנית העסקית שלו, מהם המודלים העסקיים שלו, אתם צריכים לאתר מי היזמים, מי המשקיע שלהם, כמה השקיעו בו ומי, כמה משתמשים יש להם וכו...חשוב שמידע זה יהיה מאומת ולא ברמת רכילות עיתונאית.
  2. לאחר שלמדתם את המתחרה היטב, במירב המקרים מסתבר שהוא ממש לא מתחרה אלא רק נראה כזה. מאידך כאשר אכן מדובר במתחרה, עליהם להבין את נקודות החולשה והחוזקה שלכם לעומת המתחרה.
  3. אחר כך עליכם להגדיר באופן ברור ומפורט את היתרונות התחרותיים שלכם על פני המתחרה וכיצד אתם מתכננים להתגבר על היתרונות שיש למתחרה על פניכם.
  4. לאחר כל העבודה, עליכם עדכן את התוכנית העסקית שלכם בשינויים שיצרתם ואז אתם אמורים להיות מוכנים להציג את המתחרה החדש בפני המשקיעים אולם אז תציגו אותו כבר עם כל השינויים החדשים ועם הדרך שבה שיניתם את התוכנית העסקית לצורך ההתמודדות איתו.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015


 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים