My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

איך להציג למשקיע

Back
דף הבית >> מאמרים >> איך להציג למשקיע
איך להציג למשקיע ?
 
גיוס כסף ממשקיעים הינה תורה שיש ללמוד אותה ולבצע אותה באופן מקצועי ונכון. אחת הבעיות של יזמים רבים היא שהם לא מבינים זאת ותהליך גיוס ההון שלהם מבוצע באופן לא מקצועי, לא נכון ובהכרח גם כמעט שלא זוכה להצלחה. יזמים רבים חושבים שהמיזם שלהם כל כך מוצלח ומסיבה זו בלבד, כל מי שישמע עליו ועל התוכנית העסקית שלו, ייסחף מידית בהתלהבות וכמובן שאם הוא משקיע הדרך לסגירת ההשקעה תהיה קצרה ופשוטה. אין טעות גדולה מזו...
 
חשוב שכל יזם יבין שהרעיון הינו בסיס שבלעדיו לא ניתן להתקדם אולם הרעיון לכשעצמו לא יכול לגייס את הכסף. המשקיעים מחפשים את האדם ובעיקר את הצוות שיוכל להרים את המיזם, ליצור תוכנית עסקית מקצועית וטובה, להצליח ולהשיג תשואה טובה להשקעה.
 
בכל מיזם מגיע המועד הנכון לגיוס כסף. בדרך כלל תהליך ההכנות לשלב זה כולל בניית תוכנית עסקית ומצגת ולעיתים מקיימים בשלב זה מספר צעדים נוספים. יש מספר פעילויות ושלבים אותם רצוי לעבור ולהכין לפני שמתחילים להפגש עם משקיעים שכן פגישה מוקדמת עם משקיעים במועד שאתם לא מוכנים יגרום לאותם משקיעים לא לרצות להשקיע וכך אתם עלולים להפסיד משקיעים פוטנציאליים רק בגלל שהגעתם אליהם מוקדם מדי ולא מוכנים.
 
אם כך, מתי הוא המועד הנכון וכיצד כדאי להציג את המיזם בפני המשקיע ?
 
מומלץ מאוד לא לגשת למשקיעים לפני שהגעתם עם הנכסים הבאים:
 
  1. תוכנית עסקית מקצועית ורצינית המאפשרת להציג את התהליכים העסקיים והשיווקיים, המודלים העסקיים וכמובן את התוכנית הפיננסית.
  2. מצגת רצינית הבנויה נכון ומציגה היטב את הנקודות המרכזיות של התוכנית העסקית והמיזם.
  3. לפחות דמו עובד ורצוי שיהיה אף מעבר לכך כגון תחילת תהליך הפיתוח או שלב מתקדם יותר.
  4. צוות מאוזן שיאפשר לקדם את המיזם בשלבי הפעילות הראשונים לפחות באופן רציני.
  5. אפיון מלא של המיזם (במיזמים אינטרנטיים או סלולריים).
  6. בקשת פטנט במיזמים שבהם פטנט רלוונטי.
  7. Advisory board או לפחות חבר אחד שגויס כבר.
 
הכנת מצגת נכונה מחייבת חשיבה מקצועית ורצינית. חשוב לשתף בתהליך החשיבה ואף בהכנת המצגת וההצגה בפני המשקיע את כל אנשי הצוות. על המצגת להיות קצרה, ממוקדת מאוד ותכליתית. חשוב שהיא תהיה בנויה באופן שמאפשר את העברת המידע במהירות ובעיקר את יצירת תחושת הוואו של המשקיע. חשוב שהרושם הראשוני שאתם מותירים על המשקיע יהיה חיובי מאוד ויגרום לו את הרצון להמשיך ולבחון באופן חיובי את ההשקעה במיזם שלכם.
 
בדרך כלל יש את האפשרות להציג בפני המשקיע מצגת פאואר פוינט המשולבת בהדגמת הדמו או הפרוטוטייפ. לעיתים רוצים להוסיף גם סרטון קצר כדי להבהיר באופן טוב ופשוט מאוד את המיזם ואת עיקריו.
 
חשוב לזכור כי למרות שסרטון תמיד נחמד ונעים לא תמיד צריך אותו כדי להשיג את התוצאה הנדרשת מהפרזנטציה. אם ניתן להבהיר בקלות ובמהירות את המיזם והתוכנית העסקית שלו בצורה מרשימה ופשוטה, הסרט לא נחוץ. בהתחשב בכך שעלויות הכנת הסרט גבוהות מאוד והיזמים כמעט תמיד מצויים במחסור פיננסי במידה ויש עתודות כספים והצגת המיזם איננה דורשת סרטון, עדיף יהיה להשקיע כספים אלו בהתקדמות המיזם ובקידום התוכנית העסקית שלו ולא בסרט.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2015


 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים