My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> איך לאתר משקיעים בשלב ה - Seed
איך לאתר משקיעים בשלב ה - Seed
 
אחת המטרות המרכזיות של כל יזם וחברת סטארט אפ הינה להצליח לגייס כסף שיאפשר לה לקדם את המיזם שלה לכיוון ההצלחה. מאידך לאחר שמסיימים לכתוב את התוכנית העסקית שואלים את עצמם כל היזמים כיצד אני יכול להגיע למשקיעים, האם יש איזו שהיא דרך לאתר אותם, להגיע אליהם ולהשיג את תשומת הלב שלהם ?הרי כל כך הרבה יזמים פונים לכל משקיע ומנסים להשיג את תשומת ליבו של המשקיע במטרה שיבחן את המיזם שלהם ואת התוכנית העסקית שלו ובסופו של דבר ישקיע בו מתוך כל המיזמים שמגיעים אליו לבחינה.
 

המשקיעים אשר משקיעים היום במיזמים בשלבים המוקדמים מאוד נחלקים למספר קבוצות:
 

משקיעים פרטיים שאינם מקצועיים - אנשים בעלי סכומי כסף פנויים להשקעה אשר בוחרים להשקיע במיזם זה או אחר מסיבות שונות. בדרך כלל מדובר בהשקעה חד פעמית או באחת ממספר בודד של השקעות. ההגעה אליהם הינה בדרך כלל או באופן ישיר או באמצעות חבר או בן משפחה אשר מכיר אחד או יותר מהם ומארגן ליזם פגישה.
 

משקיעים פרטיים מקצועיים בתחום ההייטק – משקיעים בעלי נסיון בתחום ובעלי הון המאפשר להם השקעות בשלבים הראשונים. משקיעים אלו משקיעים סכומים של 50-250 אלף דולר וניתן להגיע אליהם בעיקר באמצעות מתווכים אשר מכירים אותם וקרובים אליהם ומסוגלים ליצור פגישה איתם. בדרך כלל המתווכים אשר מביאים את היזמים אל המשקיעים יקבלו תמורת התיווך Finder's fee שגובהו נע בין 3%-5% מגובה ההשקעה שבוצעה בפועל.
 

מיקרו קרנות – גופים אשר הופיעו בשוק לפני כשנתיים שלוש. בדרך כלל מדובר על משקיע אחד או קבוצת משקיעים שהתאגדה ומשקיעה ביחד סכומים הנעים בין 100-300 אלף דולר. ניתן להגיע לאותן קרנות באמצעות אתרי האינטרנט שלהם. הבעיה היא שלכל אחת מהן יש עשרות פניות בחודש ואף יותר מכך ויש להם קושי אמיתי במיון תקצירי המנהלים שנוחתים עליהם ולכן יש סיכוי קטן להגיע אליהם באמת באמצעות משלוח תקציר מנהלים ללא כל פעילות מקבילה. ניתן להתקשר למשגירה ולנדנד לה עד שהיא באמת תעביר את תקציר המנהלים שלכם לבחינה. ישנה אפשרות לפנות לאחד מהמשקיעים דרך LinkedIn וליצור באופן זה עניין אצל המשקיע כך שהוא ייתן לכם ולתוכנית העסקית שלכם איזו שהיא תשומת לב.
 

מאיצים למיניהם – בשנים האחרונות הוקמו בישראל Accelerators רבים שתפקידם לסייע ליזמים בדרך כלל בשלב ה – Pro seed ומאפשרות תחילת פיתוח תוך שימוש במתקן שלהם ועזרה הדדית בין יזמים של מיזמים שונים. לעיתים חלק מהם משקיע סכום קטן של 10-50 אלף דולר שאמורים לסייע למיזם להזיז מעט את עצמו ולהתחיל את תהליך קידום הראשוני של המיזם.
 

קרנות הון סיכון בישראל כמעט ולא בשדה ההשקעות בשלבים הכל כך מוקדמים של המיזמים למרות שהם מתעקשים לומר מדי פעם שהם פתוחים להכל אולם בפועל הם ממש לא משקיעים בשלבים אלו גם אם הם רואים מיזם מצוין עם תוכנית עסקית מעולה.
 

רשת נטוורקינג אישית – אחת הדרכים החשובות שכל יזם יכול לנקוט בה היא לבנות את הרשת האישית שלו. כל יזם יכול לשבת ולרשום את כל האנשים שהוא מכיר והיה במגע איתם במהלך כל חייו. בני משפחה קרובים ורחוקים, חברים מבית הספר היסודי, מהתיכון, מהצבא, מהאוניברסיטה, מהעבודות השונות שבהן עבד. לאחר מכן הוא צריך לעבור על כל אחד מהם ולנסות לאתר מי יכול לקשר אותו למשקיע פוטנציאלי. אחרי שהיזם יבצע את התהליך הוא יגלה להפתעתו כי יש לו קשרים המאפשרים לו להגיע למספר די גדול של משקיעים.
 

אנו רואים שיש לא מעט אפשרויות למצוא משקיעים ולהגיע אליהם. שיהיה בהצלחה לכולם.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2019  ©   
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים