My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> איזה משקיע מתאים לכל שלב
איזה משקיע מתאים לכל שלב במיזם
 
ישנם סוגים שונים של משקיעים. כל סוג של משקיע מתאים לשלבים מסוימים במיזם ולא מתאים לשלבים אחרים. לכל משקיע היתרונות והחסרונות שלו ולכן חשוב להכיר היטב את סוגי המשקיעים ואת התאמתם לשלב זה או אחר. אחת הבעיות היא שיזמים שאינם מודעים לנושא זה בוני תוכנית עסקית שהם חושבים שהיא מתאימה לשלב בו הם נמצאים ומציגים את אותה תוכנית עסקית למשקיע שלא מתאים. מצב זה גורם לכך שהמשקיע לא מבין את התוכנית העסקית, לא מבין את המיזם ואת היזמים ודוחה אותם בלי לבחון את המיזם לעומק. החסרונות העיקריים של מצב זה הינם:
 
אובדן זמן רב בעיקר בתקופה בה ה – Time to market בעל חשיבות ובודאי בתקופתנו בה מיזם נדרש להיות בשוק בתוך מספר חודשים עד שנה לכל היותר אחרת הוא עלול להפוך להיות לא רלוונטי.
 
השקעת אנרגיה וכסף לחינם – הכנת פגישות עם משקיעים ובניית תוכנית עסקית המתאימה להם עולות כסף ודורשות השקעת אנרגיה מרובה. לעיתים נעזרים ביועץ או בגורם שלישי המפנה את היזם למשקיעים וכשהאופרציה הזו מופנית לכיוון הלא נכון היא גוזלת את האמצעים הנדרשים למיזם.
 
שריפת משקיעים – בדרך כלל משקיע לא יהיה מוכן לבחון מיזם יותר מפעם אחת ולכן אם מגיעים למשקיע שלא מתאים לשלב בו נמצא המיזם, כשתגיעו לשלב בו נכון להגיע לאותו משקיע הוא לא יהיה מעוניין לבחון שוב את המיזם וחבל להפסיד אותו מסיבות לא רלוונטיות.
 
סוגי משקיעים המתאימים לשלבי המיזם הראשוניים:
 
Friends & Family – משקיעים ראשוניים שבדרך כלל מגיעים מהסביבה הקרובה ליזם שכן מדובר בסכומים קטנים מאוד המאפשרים ליזם להתחיל את קידום המיזם. באמצעות השקעה זו בדרך כלל בונים אב טיפוס ראשוני בעיקר להוכחת היתכנות, בונים תוכנית עסקית ולעיתים מגישים בקשה לפטנט. הסכומים בשלב זה מגיעים ל – 100,000 ₪ לכל היותר ובדרך כלל הרבה פחות מזה. ישנם מיזמים אשר יכולים להשיג סכום ראשוני של עד 200,000 ₪ מקרן תנופה אולם הם יחסית מעטים.
 
משקיעי פרטי קטן – לאחר שהיזם הצליח לבצע הוכחת היתכנות ובנה תוכנית עסקית טובה ביכולתו לגייס יותר כסף לצורך המשך הפיתוח. ישנם משקיעים פרטיים המשקיעים סכומים של מאות אלפי ₪ המאפשרים את שלב הפיתוח הראשון. כיום שלב זה נחשב בדרך כלל לשלב ה – seed. סכום זה אמור להספיק לפיתוח אב הטיפוס.
 
אינג'ל – משקיעים פרטיים המשקיעים סכומים של מאות אלפי $ בדרך כלל. כדי לסיים את הפיתוח, להשיק את הפיילוט ולהתחיל את תהליך השיווק בדרך כלל יהיה צורך במשקיע שישקיע סכום של מאות אלפי $. קרנות הון סיכון עדיין לא משקיעות בשלב זה ולכן לא נכון ללכת אליהם במצב שבו נמצא המיזם.
 
קרנות הון סיכון – קרנות הון סיכון כמעט שאינן משקיעות בשלבים המוקדמים של המיזם. בשנים האחרונות הקרנות משקיעות בשלבים בהם פיתוח המוצר/אתר/תוכנה...הראשוני הסתיים, יש כבר לקוחות ואם זה באינטרנט אז עשרות אלפי משתמשים לפחות עם הכנסה ראשונית ובקצב עלייה...
 
כפי שאנו רואים יש משקיעים שונים לשלבים השונים של המיזם ולכן יש להכין תוכנית עסקית מתאימה לכל שלב בו אנו מחפשים משקיע, לבחור היטב מי המשקיעים אליהם ניגשים, להתכונן היטב, להכיר מעולה את התוכנית העסקית ואת התחום של המיזם ולהגיע אליהם מתוך עוצמה וידע ולנסות לשלב אותם במיזם שלכם.

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2013


 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים