My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תחזית הכנסות ריאלית אבל אטרקטיבית

Back
דף הבית >> מאמרים >> תחזית הכנסות ריאלית אבל אטרקטיבית
תחזית הכנסות ריאלית אך אטרקטיבית
 
לאחר גמר בניית התוכנית העסקית ניגשים לבנות תוכנית פיננסית שאמורה לתת את הגיבוי הפיננסי לתוכנית העסקית שנבנתה. התוכנית הפיננסית משקפת את התהליכים העסקיים, האסטרטגיים והשיווקיים וכמובן שגם את המודלים העסקיים שנבנו והוגדרו בעת בניית התוכנית העסקית. אחד הרכיבים החשובים בפרק הפיננסי הינה תחזית ההכנסות שכן היא מגדירה בסופו של דבר את המספרים שיוצגו למי שיבחן את התוכנית העסקית שלנו, משקיעים, שותפים אסטרטגיים ואחרים. אחת הדילמות הקשות בעת הכנת תחזית ההכנסות היא לאן לקחת את המספרים. האם להגיע מצב שבו לאחר 4-5 שנים של מכירות החברה מכניסה 40-50 מיליון $ בשנה כשאנו יודעים שיש חברות שמגיעות להישגים כאלו אולם יש הרבה יותר חברות שלא מצליחות להגיע לשם, או לבנות תחזית הכנסות אשר מגיעה לאחר אותן שנים לקצב הכנסות נמוך בהרבה של 10-15 מיליון $ בשנה כשיש הרבה מאוד חברות אשר מגיעות להישג כזה אולם הוא לא מציג חברה אטרקטיבית בעלת סיכויים להגיע למחזורי מכירות גבוהים או ל – Exit. כלומר, הדילמה הבסיסית היא האם ליצור תחזית הכנסות שמציגה שאיפות גבוהות או להציג תחזית הכנסות שמרנית מאוד שהרבה מאוד חברות מגיעות אליה.
 
הטיעונים לכאן או לכאן הגיוניים. אלו שאומרים שנכון ליצור תחזית הכנסות אטרקטיבית וגבוהה נסמכים על כך שאם לא ניצור תוכנית עסקית המכוונת גבוה, לא נגיע להישגים גבוהים ויתרה מכך משקיעים לא ירצו להשקיע בסטארט אפ שלנו כיוון שמשקיע מחפש תשואה לכספו והדבר האחרון שמעניין אותו זה ליצור חברה בעלת הישגים בינוניים או נמוכים אשר מחזיקה את עצמה ומרוויחה מעט. אלו התומכים ביצירת תוכנית עסקית המכוונת נמוך אומרים שחייבים להיות ריאליים וליצור בתוכנית העסקית מצג שניתן להגיע אליו יחסית בקלות ושחברות רבות מצליחות להגיע אליו. כך המשקיעים יחשבו שהתוכנית הגיונית וריאלית ויסכימו להשקיע בחברה הזו. רובם של אלו התומכים בתוכנית עסקית המכוונת למקומות נמוכים הינם בעיקר אלו שגדלו בכלכלה הישנה שבה עסק היה מצליח להתקדם לאיטו בשנות חייו הראשונות, לאחר 5-10 שנים היה מתחיל להתפרש ולגדול ולאחר 20-30 שנה היה הופך להיות עסק בינלאומי מצליח ומגיע למחזורי מכירות של 30-30 מיליון דולר לאחר די הרבה שנות פעילות.  העסקים הכי מוצלחים היו מתקדמים קדימה, מנפיקים בבורסה ומגיעים לצמיחה גבוהה ומחזורי מכירות גבוהים מאוד.
 
היום, בכלכלה החדשה ובמודל העסקי של חברות סטארט אפ, משקיעים לא יחכו יותר מדי זמן. הם לא יסכימו להמתין יותר מחמש עד שבע או שמונה שנים כדי לקבל חזרה תשואה משמעותית להשקעתם ולכן אנו לא יכולים לבנות על כך שמשקיע ישקיע סכום של מיליון $ או מספר מיליונים בתוכנית עסקית שמראש מתוכננת להחזיר לו את השקעתו לאחר עשר או עשרים שנה. חשוב מאוד שהיזמים יבינו כי מיזם שלא יוכל להגיע למכירות גבוהות בתוך 5-6 שנים לא יוכל לגייס את ההון הנדרש כדי להתחיל את הדרך ולהגיע להישגים עסקיים טובים. לכן מסיבות אלו עליכם לכוון הכי גבוה שאפשר ולשאוף להגיע שם אולם אתם צריכים להיערך לכך שיתכן שמצבכם יהיה פחות טוב ממה שאתם שואפים, מתכננים ופועלים. עליכם ליצור תוכנית עסקית שתהיה מספיק אטרקטיבית גם למשקיעים וגם לכם לא רק במצב האופטימלי שאליו אתם שואפים ומנסים להגיע אלא גם בסיטואציות פחות אופטימליות ופחות מצליחות מהתכנון במקורי.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים