My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תוכנית עסקית להקמה ותפעול של מרפאה

Back
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית להקמה ותפעול של מרפאה
תוכנית עסקית להקמה ותפעול של מרפאה
 
רופאים רבים לאחר גמר ההתמחות מתחילים לעבוד באופן פרטי מעבר לשעות אותן הם נותנים בבית החולים. התהליך של פתיחת קליניקה פרטית על ידי רופא הינו תהליך של הקמת עסק לכל דבר ועניין ולא תמיד הרופא שמקים את העסק הזה מודע לכך ולכן ההתייחסות שלו לתהליך לעיתים קרובות אינה מקצועית. הוא לא בוחן בצורה עסקית ונכונה את הדברים, הוא לא מתכנן כמו שצריך ולא בונה לעצמו תוכנית עסקית אלא שוכר מקום, מודיע לכל חבריו הרופאים שהוא פתח קליניקה פרטית ומתחיל לקבל פציינטים.
 
חלק גדול מהרופאים אשר מקימים מרפאה באופן שכזה מתקדמים לאט מאוד וקצב כניסת החולים אינו גבוה. יתרה מכך, כיוון שהם לא מודעים לתחרות סביבם, למחיר הנכון, לתהליכי השיווק הנכונים שעליהם לעשות ולעוד גורמים נוספים שעליהם להכיר הם מכניסים הרבה פחות הכנסה ומרוויחים הרבה פחות ממה שיכלו להרוויח לו בנו תוכנית עסקית ועבדו על פיה.
 
יש מספר נקודות חשובות כמו למשל הגדרת מיקום המרפאה לא על פי המקום שקל ונוח ביותר לשכור בו חדר אלא על פי המקום הנכון ביותר מבחינת הלקוחות הפוטנציאליים...יש חשיבות לתכנן את תהליך ההקמה בצורה נכונה, להגדיר אילו הוצאות נכון להוציא ואילו לא, מתי להכניס לעסק מזכירה אם בכלל, מהו תהליך השיווק הנכון שיביא לך כרופא את כמות הלקוחות הנכונה שאתה מחפש...
 
אם מדובר על מספר רופאים המקימים ביחד מרפאה יש צורך להגדיר כבר בשלב בניית התוכנית העסקית למרפאה מה יהיה מודל שיתוף הפעולה בין הרופאים. האם תהיה חברה שאליה ייכנסו כל ההכנסות וכל רופא יקבל בכל חודש תשלום על פי הכנסתו היחסית ? האם כל אחד יגבה לעצמו את התשלום ויתחלקו בתשלום הוצאות במודל כזה או אחר שגם אותו חשוב להגדיר...אפשר להגדיר זאת על פי כמות הפציינטים היחסית של כל רופא או אולי על פי מספר השעות שכל אחד מהרופאים נמצא במרפאה, או אולי בהתאם לגובה ההכנסה היחסי של כל רופא...יש לא מעט מודלים של שיתוף בהכנסות או לא וחלוקת ההוצאות בין כלל המשתמשים במרפאה וחשוב להבין מהו המודל המתאים לאותה קבוצה במרפאה הספציפית שלהם. לעיתים בעת בניית התוכנית העסקית אנו בונים מודל חדש שלא הכרנו שכן זהו המודל הנכון ביותר לאותה מרפאה.
 
במרפאות של רופאים כירורגיים, בהן יש מעבר לאחר בדיקת החולים גם ניתוחים פרטיים או במסגרת חברות הביטוח השונות לחלק מהמטופלים, יש חשיבות רבה לבחון את ההסכמים עם חברות הביטוח השונות ולנסות להשוות את תנאי ההסכם של כל רופאי המרפאה לתנאים שיש לרופא הבכיר ביותר מול כל חברת ביטוח...כשמגיעים בקבוצה יש יותר כוח מול חברות הביטוח...
 
גם את ההתמודדות עם בתי החולים הפרטיים אפשר לשפר כשמגיעים בקבוצה וניתן אולי ליצור בלוק זמן (למרות שמדובר על משימה קשה מאוד) שנותן מרחב תמרון טוב יותר בקביעת הניתוחים.
 
אני ממליץ מאוד לכל רופא או קבוצת רופאים אשר מקימים לעצמם מרפאה או מתחילים לעבוד באופן פרטי לבצע חשיבה עסקית מקצועית לפני הקמת המרפאה, לבנות תוכנית עסקית ולהקים ולתפעל את המרפאה בהתאם לתוכנית העסקית שלהם. כך תגדילו את מחזור ההכנסות וכמובן שגם את הרווח שתייצרו במרפאה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים