My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

פיתוח מוצרי צריכה בחברת סטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> פיתוח מוצרי צריכה בחברת סטארט אפ
פיתוח מוצרי צריכה בחברת סטארט אפ
 
יזמים רבים מפתחים מוצרי צריכה ונוקטים בשיטת הסטארט אפ, כלומר הם יוצרים את המוצר ומבצעים את התהליך הטכנולוגי והעסקי והמשקיעים מביאים את הכסף שבאמצעותו מפתחים, מייצרים ומשווקים את המוצרים. חלק גדול מהיזמים מפתחים ישר את המוצר הסופי (או יותר נכון חושבים שהם מפתחים את המוצר הסופי ללא פיתוח אב טיפוס אמיתי אלא רק על גבי שרטוטים ואולי בתוספת דמו או מוקאפ). לעיתים אני מוצא יזם כזה אשר מגיע אלי עם תוכנית ייצור או דמו של מוצר שהוא חושב שניתן לייצר אותו בייצור המוני ועם תוכנית עסקית וחושב שהוא יוכל לגייס כסף על מנת להתחיל לשווק ולמכור ולייצר את המוצר לאחר שיקבל את ההזמנות הראשונות.
 
לוקח לי זמן להבהיר לאותם יזמים כי התוכנית העסקית שבנו לא ממש משקפת את עלויות הפיתוח ובודאי שלא את עלויות הייצור ומכיוון שכך גם מחיר המכירה שעליו הסתמכו בעת בניית התוכנית העסקית אינו רלבנטי. לוקח זמן גם עד שהם משתכנעים שמשקיע לא ישקיע (כמעט אף פעם) כשיראה את התוכנית העסקית שלהם אלא רק לאחר שיראה לפחות אב טיפוס אמיתי של המוצר בעיניים שלו ולא על גבי שרטוטים בלבד. במקרה שהמוצר מספיק טוב ונותן מענה לצורך חזק דיו, וליזם יש את היכולות האישיות להוביל מיזם מסוג שכזה אני מתחיל לעבוד איתו ולכוון אותו לדרך הנכונה.
 
התהליך הנכון לפיתוח מוצרי צריכה הוא קודם כל הבנת הלקוחות, ובעיקר הבנת הצרכים שלהם המוצר אמור לתת מענה. אחרי שמבינים היטב את הלקוח וצרכיו חשוב מאוד להבין ולהכיר היטב את המתחרים שכבר נותנים מענה לצרכים אלו (גם אם המענה חלקי או שאינו מספק) שכן חשוב מאוד להבין מה יהיו היתרונות התחרותיים של המוצר שלנו על פני המתחרים ולהקפיד שהם יתבטאו היטב במוצר וזאת חייבים לעשות כמובן בעת הפיתוח ולא לאחר מכן כשהמוצר כבר קיים.
 
רק לאחר ההבנות הללו הייתי נכנס לתהליך הפיתוח המעשי של המוצר והוא כולל מספר שלבים:
 
  1. אפיון מלא ומפורט של המוצר הכולל את כל הפרטים לגבי התפקוד, הדרישות, העיצוב וכו...ללא אפיון רציני, המוצר יצא שונה לגמרי ממה שאתם מדמיינים. את האפיון יכול לעשות איש מקצוע בתשלום או שאתם בעצמכם אם אין לכם את התקציבים הדרושים לכך.
  2. קבלת הצעת מחיר לפיתוח אב טיפוס משניים עד שלושה מפתחים שיש להם נסיון רב בפיתוח מוצרי צריכה מהסוג של המוצר שאתם רוצים לפתח.
  3. לאחר שיש בידיכם את אב הטיפוס עליכם לבחון אותו ואת הביצועים שלו על פי האפיון, הצרכים והתוכנית העסקית שיושבת בראש שלכם. חשוב גם להציג אותו בפני קניינים פוטנציאליים או לקוחות פוטנציאליים ולקבל את תגובותיהם ומה הם היו מצפים שיהיה במוצר ולא קיים, מה מיותר וכו...אחר כך עליכם לתקן את הדרוש תיקון וניתן בלי ליצור אב טיפוס חדש ולעבור לבניית אב טיפוס סופי (בתקווה שאב טיפוס זה ייתן את המענה הנכון והאיכותי לכל הדרישות שהגדרתם).
  4. לאחר קבלת אב הטיפוס הסופי, עליכם לבצע תהליך של הנדסה ויצירת תיק ייצור ותיק מוצר. תהליך זה מבוצע על ידי איש הנדסה בעל נסיון בכך ולאחר שיהיו בידיכם תיק הייצור ותיק המוצר, תדעו גם את עלויות הייצור של המוצר שלכם ותוכלו לתמחר אותו כהלכה בתוכנית העסקית שתבנו.
  5. רק לאחר שיש בידיכם את תיק הייצור עליכם לייצר מספר מוצרים כדי שתהיה אפשרות להתחיל בתהליכי השיווק והמכירות של המוצר באמצעות אותם מוצרים ראשונים.
 
לאחר שתסיימו את תהליך הפיתוח, ויהיו בידיכם תיק ייצור, הצעת מחיר של יצרן רציני בעל יכולות בתחום לייצור סידרתי תוכלו לבנות תוכנית עסקית, לייצר מספר מוצרים ראשונים ולהתחיל לשווק את המוצר בהתאם לתוכנית העסקית שבניתם וכמובן גם לנסות ולגייס משקיע לצורך המשך תהליך השיווק, הפיתוח והייצור.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים