My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

עלויות ייצור כמרכיב קריטי בתוכנית עסקית

Back
דף הבית >> מאמרים >> עלויות ייצור כמרכיב קריטי בתוכנית עסקית
עלויות ייצור כמרכיב קריטי בתוכנית העסקית 

מיזם העוסק בפיתוח חומרה אם כמוצר צריכה או כמוצר B2B או אף בחומרה מתוחכמת המיועדת לתעשיית ההיטק חייב להביא בחשבון בתוכנית העסקית שלו את עלויות הייצור כמרכיב קריטי ומרכזי. בניגוד למיזם בתחום התוכנה או השירותים אשר בדרך כלל לא צריך לחשב עלויות כאלו או שהם מהוות מרכיב זניח יחסית למחיר המכירה של המוצר. לעיתים אנו מפתחים מוצר ולא בוחנים אותו באמצעות תחשיבים בתוכנית עסקית מקצועית ושוכחים שבמידה ולא נצליח להגיע למחיר מכירה שבו הלקוחות יהיו מוכנים לרכוש את המוצר לא נצליח להחדיר את המוצר לשוק, וסביר להניח כי רשתות השיווק אף לא ירכשו את המוצרים שלנו בגלל מחירם הגבוה מדי וגם באמצעות האינטרנט לא נצליח למכור כמות גבוהה של מוצרים...
 
במהלך פיתוח מוצר צריכה או מוצר חומרה אחר עלינו להיות מודעים לנושא עלויות הייצור החל מהרגע שבו אנו מתחילים את הפיתוח ולאחר מכן בכל רגע נתון...אנו חייבים להוזיל את עלויות הייצור שכן עלינו להביא בחשבון בתוכנית העסקית כניסת מתחרים בהמשך ולעיתים די מהר וכשהתחרות מתחזקת תהיה הורדת מחירים ובמידה והמרווח בין עלויות הייצור שתהיינה גבוהות מדי לבין מחיר המכירה שאליו אנו רוצים לרדת לא יאפשר לנו את הורדת המחיר נתקשה להתמודד עם המתחרים.
 
אנו יודעים כי עלויות ייצור אב טיפוס גבוהות בהרבה מעלויות ייצור מוצר סידרתי וכמובן שככל שנייצר כמות גבוהה יותר של מוצרים בעת הייצור הסידרתי והמכירות נוכל להוריד את עלויות הייצור ולהתחשב בכך בתוכנית העסקית שלנו וכמובן גם במציאות. אולם עלינו להבין כי אם עלות הייצור הסידרתי ההתחלתית גבוהה מדי, גם כשנגיע לכמויות גבוהות והמחיר ירד הוא עדיין לא ירד לעלויות שיאפשרו מכירה של כמויות גדולות בגלל המחיר הגבוה שבו נאלץ למכור את המוצרים.
 
אחת המשימות של צוות פיתוח המוצר בזמן הפיתוח הינה לבחון את כל השיטות בהן ניתן להוריד את עלויות הייצור. לדוגמא, במקומות שניתן מצרים את עובי הדופן וחוסכים בכמות הפלסטיק הנדרש לייצור המוצר, לעיתים ניתן לייצר חלקים מסוימים מחומרים או חלקים תחליפיים שעלותם זולה יותר והם מצויים במיקום שלא יפגע בנראות המוצר או בתפקודו...בעת בניית תוכנית עסקית חשוב לבחון ולהבין באמצעותה מהי עלות הייצור המירבית שאיתה עדיין ניתן להגיע לשוק ולמכור את המוצר במחיר מתאים לאסטרטגיה שהוגדרה. באמצעות התוכנית העסקית ניתן לשחק עם העלויות ולבחון מה יקרה אם עלות הייצור תרד מאוד או תעלה מאוד ולבדוק את כל התרחישים הללו. לאחר שתבדקו באמצעות התוכנית העסקית את עלויות הייצור הנדרשות תוכלו להציב יעד עלות מירבית ועלות מיטבית לצורך הצלחה במיזם וביישום התוכנית העסקית שבניתם.
 
לסיכום, למיזם בתחום מוצרי הצריכה או חומרה אחרת יש משימה מרכזית וקריטית שאיננה קיימת במיזמים אחרים. על היזמים לבנות לעצמם תוכנית עסקית די מוקדם ולבחון באמצעותה את עלויות הייצור הנדרשות שיאפשרו להם למכור את המוצר במחיר תחרותי ונכון.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים