My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> עד לאיזו רמת פיתוח להגיע עם ה - MVP
עד לאיזו רמת פיתוח להגיע עם ה - MVP
 
כשאתם עוסקים בפיתוח מוצר ולא משנה אם מדובר בתוכנה, חומרה או מוצר צריכה ואתם מתלבטים כיצד צריכה להיראות התוכנית העסקית שלכם, אתם עוסקים בין השאר בהגדרה ובאפיון המוצר הראשוני שאיתו תצאו לשוק – MVP (Minimum Viable Product). יש חשיבות ברורה להגדרת השלב הראשון של המוצר שכן חשוב שהוא יהיה מספיק בשל כדי להיות בשוק ויתקבל על ידי צרכנים תוך כדי מתן ערך אמיתי ללקוחות שאליהם אתם מכוונים. אחרת, אם הוא לא ייתן להם את הערך האמיתי הם לא יצרכו או ירכשו אותו.
 
לעיתים אני יושב בדיונים בהם היזמים ואנשי הפיתוח מנסים להבין מה התצורה הנכונה שאיתה יהיה נכון לצאת לשוק. יתירה מכך, כאשר הם חושבים על התצורה הנכונה של המיזם בעת היציאה לשוק מה שעומד בפניהם איננה התוכנית העסקית הטובה ביותר שניתן לקדם לצורך פיתוח המיזם אלא מה תהיה התוכנית העסקית הנכונה ביותר לגיוס ההון ואיזו תוכנית עסקית תשכנע את המשקיעים באופן מובהק יותר שכדאי להם להשקיע בסטארט אפ שלכם.
 
כאשר מתקיימים דיונים אלו אני רואה כיווני פעולה ברורים אצל רוב היזמים שחושבים במקרים רבים כי כדאי לצאת לשוק עם מוצר שיאפשר ללקוחות כמעט את כל מה שהם רואים בחזונם ולטעמם כל פיצ'ר שיחסר במוצר בעת ההשקה עלול לגרום לכך שהלקוחות לא ירצו אותו ושההשקה תהיה כישלון שיגרום לכל התוכנית העסקית שלהם להיראות לא מוצלחת ולגרום גם למשקיעים להחליט שלא להשקיע במיזם.
 
בדרך כלל,  בשיחה הכללית העקרונית אנשי הפיתוח יהיו מצד אחד אופטימיים לגבי לוחות הזמנים ופסימיים לגבי עלויות הפיתוח שנותרו עד להשגת ה – MVP אולם כאשר הם יידרשו לתחשב במדוייק את לוחות הזמנים ואת העלויות תגלו כי במירב המקרים מתקצרים במעט לוחות הזמנים וגדלים התקציבים עליהם חשבו בהתחלה כל עוד לא היה צורך להתחייב על מה שאומרים ודובר בהערכות לא מחייבות בלבד.
 
הבעיה היא שבכל שלב של הפיתוח עולים רעיונות נוספים אשר נראים ליזמים כתכונות בסיסיות שבלעדיהן לא ניתן לצאת לשוק וצריך מישהו חיצוני שיפתח את עיניהם ויאפשר להם להבין שניתן לצאת לשוק גם בלי כל התוספות הללו שכן כל תוספת שכזו מעכבת את המיזם ואת היציאה לשוק בחודש, חודשיים ולעיתים אף הרבה מעבר לכך וכיוון שכמעט תמיד מראש אתם נמצאים כבר בפיגור בלוח הזמנים שתוכנן בתוכנית העסקית חשוב מאוד בשלב מסוים כדי להצליח לצאת לשוק עם המוצר שלכם במועד סביר לקבע את התצורה ולא לקדם את הפיתוח ל – MVP מעבר לשלב זה.
 
מסיבות אלו יש חשיבות שכל יזם יתייעץ במהלך הפיתוח עם אנשים להם יש נסיון בפיתוח וביזמות כדי שיוכל להבין יחד איתם מה התצורה האמיתית והנכונה של ה – MVP שלהם ויגדירו אותה כך ויתעלמו בהמשך הפיתוח מהרעיונות החדשים שעולים כל הזמן כדי שלא יתעכבו יותר מדי עם התוכנית העסקית ועם היציאה לשוק.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2019 ©   
 
Contact us for business planing, Business development or Business consulting
Eyal Cochva
972-50-9375123

eyal@business-plan.co.il
Business Development Center 
© 1999-2019 All rights reserved
 
לייבסיטי - בניית אתרים