My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> There are always competitors
תמיד יש מתחרים

יש לא מעט יזמים שאומרים לי את המשפט הבא, אין לנו מתחרים. אף אחד לא עושה את מה שאנחנו עושים ומי שכבר עושה משהו עושה את זה גרוע ולא מספיק טוב ולכן אין לנו תחרות. גם בתוכנית העסקית שהם מכינים הם כותבים שאין להם מתחרים. לכן הם גם לא מגדירים את היתרונות התחרותיים שלהם שכן הם חושבים שעצם זה שהם יצאו לשוק עם המוצר או השרות שלהם כל מי שצריך את המוצר ירוץ וירכוש אותו...והם טועים ובגדול...

אין מצב כזה וגם לא יהיה מצב שאין תחרות ואין מתחרים ומי שיבנה לעצמו תוכנית עסקית שבה אין התחשבות במתחרים מסכן את המיזם שלו. כל יזם חייב להכניס זאת לראש ולתכנן את העסק שלו בהתאם.

בואו ונגדיר מהי תחרות ומיהו מתחרה. תחרות היא כל פעילות שמתמודדת על הכסף של הלקוחות שלכם שהיה אמור להגיע אליכם אם הם ירכשו מכם את המוצר או השירות גם אם מדובר על מוצר או שרות אחר לגמרי. להלן מספר סוגי מתחרים שקיימים וחשוב להבין שעם כל סוג של מתחרים עליכם להתמודד בדרך הנכונה לו וליצור בתוכנית העסקית את האסטרטגיה הנכונה עבורו. סביר להניח שברוב המקרים האסטרטגיה שתנקטו כלפי סוג מסוים של מתחרים  תהיה שונה מזו שננקטת כלפי סוגי המתחרים האחרים.

מתחרים ישירים – מתחרים שנותנים מענה לאותו צורך ללקוחות שלכם ועליכם להצליח לשכנע את הלקוחות שעדיף להם לרכוש מכם את המוצר ולא מהמתחרים שלכם. חשוב להבין שגם אם המוצרים המתחרים אינם בדיוק כמו שלכם וגם אם הם ירודים מהמוצר שלכם בהרבה הם עדיין מתחרים שלכם ועליכם להתמודד איתם ואתם ממש לא יכולים להתעלם מהם לא בתוכנית העסקית ולא במציאות.

מתחרים עקיפים – מתחרים שנותנים מענה לצורך אחר ובדרך כלל גם עם מוצר או שרות אחר מזה שלכם (ולאו דווקא עם מוצר כמו המוצר שלכם) אולם הם משווקים ומוכרים אותו ללקוחות שלכם. לאחר שהלקוחות הללו רוכשים את המוצר שלהם סביר להניח שלא ירכשו את שלכם או מכיוון שלא יהיה להם כסף עבורו, או כיוון שהמוצר השני מוביל אותם לכיוון אחר של פתרון או מכל סיבה שהיא. גם את המתחרים הללו עליכם להביא בחשבון בעת בניית תוכנית עסקית וכמובן בעת ההתמודדות בשטח.

מתחרים פוטנציאליים – מתחרים שעלולים לראות את הצורך שעבורו אתם נותנים מענה, לפתח מענה משלהם ולהתחרות בכם בעתיד. לעיתים הם מפתחים את המוצר המתחרה כיוון שהם רואים את המוצר שלכם, לפעמים הם מפתחים מוצר מתחרה ללא קשר למוצר שלכם אולם מתחרים אלו מחייבים התחשבות אף הם בתוכנית העסקית ובשטח בעיקר לאחר שאתם רואים שהם מתכוונים לפתח או שהם כבר פיתחו את המוצר שלהם ומתחילים לשווק אותו.

תזכרו שאין מצב כזה שבו אין מתחרים ותחרות. חשוב שבעת תהליך הפיתוח העסקי שאתם עושים, בעת ניתוח התחרות והמתחרים ובעת בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם תביאו בחשבון את כל סוגי המתחרים ותדאגו שיש לכם יתרונות תחרותיים מוצקים ומשמעותיים שיאפשרו לכם להתמודד בצורה טוב ומוצלחת עם המתחרים שלכם. 

 
 ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים