My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Strategic partner in a new startup
מתי לגייס שותף אסטרטגי לסטארט אפ

יש יזמים שאחרי שעולה במוחם רעיון חדש הם מנסים לבחון שותפים אסטרטגיים שיוכלו לעזור להם לפתח את המיזם מרעיון לעסק פעיל ומצליח עוד לפני שהחלו לעשות משהו. הם מאתרים את אחד היצרנים או אחד השחקנים המרכזיים המובילים בתחום הפעילות של הרעיון שלהם ומתייחסים לקו פעולה זה כתוכנית עסקית שתוביל אותם בשלבי הפעילות הראשוניים של המיזם שלהם, ומנסים להגיע לשחקנים אלו כדי ליצור שותפות אסטרטגית. בחלק גדול מהמקרים אותם שותפים אסטרטגיים לכאורה, לא משתפים פעולה ואינם מוכנים אפילו להפגש עם היזמים. חלק אחר קטן יותר מוכן להפגש ולשמוע על המיזם, לחוות את דעתו ולהתוות ליזמים מעין עקרונות של תוכנית עסקית שכדאי להם לנקוט בה אולם הוא אומר להם ששלב מוקדם כל כך לא רלוונטי עבור שיתוף פעולה איתם ואחרי שיגשימו את המיזם והתוכנית העסקית שהם ממליצים שיבואו שוב ואולי יעניין אותם להתחיל לשתף פעולה. החלק הגדול ביותר והעיקרי לא מגיב כלל ולא מתייחס לא למיזם, לא לרעיון, לא לתוכנית עסקית אם שולחים אליו אלא מתעלם לגמרי.

חשוב להבין כי נסיון חבירה לשותף אסטרטגי העוסק בתחום המיזם בשלבים ראשוניים כמעט אף פעם לא ישיג את ההישג הנדרש ובמקרים מסוימים הוא אף עלול לגרום לאותו יצרן שפניתם אליו לבחון את הרעיון בעצמו ולהכנס לפיתוח שלו בלעדיכם שכן בשלב כל כך מוקדם שבו אין לכם כמעט כלום חוץ מתוכנית עסקית וגם את זה אין לפעמים הם ממש לא צריכים אתכם אחרי שסיפרתם להם על הרעיון שלכם.

אם כך מתי נכון לגייס שותף אסטרטגי ?

ישנם מספר סוגי שותפים אסטרטגיים. כשאנחנו בתחילת הדרך לפני שגיבשנו תוכנית עסקית, לפני שפיתחנו אב טיפוס, לפני שגייסנו כוח אדם איכותי לצוות המיזם אין לשותף האסטרטגי צורך בנו והוא אף חושש שהסיכונים גדולים כל כך שגם אם המיזם ימצא חן בעיניו הוא לא ישתף פעולה.

אחרי שיש לנו תוכנית עסקית טובה ומקצועית, פיתחנו אב טיפוס והוא כבר פועל, וגייסנו צוות מרשים ורציני, אפשר להתחיל לחשוב על שותף אסטרטגי. חשוב לבחור את המועמדים לשיתוף פעולה מבין החברות הרלוונטיות מתחום השיווק וההפצה או מתחום הייצור או מכל תחום אחר, לעשות שיעורי בית טובים, ללמוד ולהכיר היטב את המועמד שאליו פונים, להכין ולהציג למועמד תוכנית עסקית שתבהיר לו מדוע כדאי לו לשתף פעולה איתכם ומהו ה – ROI שיקבל (מתי יקבל חזרה את השקעתו) בזכות שיתוף הפעולה העסקי איתכם.

חשוב להצטייד כשאתם פונים לשותף אסטרטגי גדול במשרד עורכי דין בעל יכולות מוכחות כיוון שהחברות שנחשבות כשותף אסטרטגי עבורכם יטופלו על ידי משרדי עריכת דין מובילים ומנוסים ורצוי שמשרד עורכי הדין שאיתו אתם פועלים יהיה מסוגל להתמודד בהצלחה עם משרד עורכי הדין של השותף האסטרטגי.

וכמו שכבר הבהרנו, פנייה לשותף האסטרטגי צריכה להיות חלק מתהליך עסקי ותוכנית עסקית מקצועית שבניתם, בשלב הנכון ובצורה מקצועית וטובה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2021 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים