My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Startup competitors
מתחרים וסטארט אפ
 
יזמים רבים המצויים בשלבי פעילות שונים של המיזם שלהם, לפני שכתבו תוכנית עסקית או אחרי שכתבו את התוכנית העסקית חוששים בכל רגע שיצוצו להם מתחרים חדשים אשר עושים בדיוק את מה שהם מתכננים לעשות, או שנותנים שירותים כמעט זהים לשרות שלהם. מסיבה זו כל יזם מחפש על בסיס יומיומי את המתחרים הללו, ומנסה לראות מה התחדש אצל המתחרים שהוא כבר מכיר וזיהה והאם יש מתחרים חדשים שהוא עדיין לא שמע עליהם ופתאום הם מתגלים לו.
 
אנו מנסים להגיע לשוק מהר ככל שניתן וזמן ההגעה לשוק הנדרש היום ממיזם אינטרנטי התקצר משמעותית ממשך הזמן שהיה למיזמים לפני ארבע עד חמש שנים. כיום בעידן הסלולרי בו הטכנולוגיות מתחדשות בקצב מהיר מאוד יש זמן למיזם אינטרנטי סלולרי של חצי שנה עד שנה מיום שמתחילים לעבוד עליו ועד שעליו להגיע לשוק. תקופה ארוכה יותר תגרום לכך שבעת שהמיזם יגיע לשוק הוא ימצא שם מספר מתחרים שהגיעו לפניו ויקשה עליו מאוד לחדש ולהצליח לצבור משתמשים כדי להגיע למסה הקריטית שבאמצעותה ניתן להמשיך את הפעילות באופן מקצועי.
 
מסיבה זו רצוי מאוד מיד כשמחליטים שיש רעיון שרוצים לקדם ומקיימים את הבדיקות הראשוניות לכדאיות הקידום של הרעיון, עלינו לבצע פיתוח עסקי, לבנות תוכנית עסקית ולהתחיל לפתח את המיזם ברגע שהגענו למצב בו אנו מבינים היטב את התהליכים העסקיים שעלינו לבצע בשלבי קידום המיזם הראשונים והגדרנו אותם במהלך הכנת התוכנית העסקית.
 
ברגע שהתוכנית העסקית שאנו מכינים בשלה להצגה ראשונית אפילו לפני שבנינו את התוכנית הפיננסית אנו יכולים להתחיל לאתר אנשי פיתוח מתאימים, להציג להם את התוכנית העסקית ולהזמין אותם להצטרף אלינו בקידום המיזם והתוכנית העסקית שלו. במידה ובנינו נכון את התוכנית העסקית ואנו יודעים להציג אות בצורה טובה ומשכנעת, לא נתקשה לצרף לצוות אנשי פיתוח טובים ורציניים.
 

מיד עם הצטרפות אנשי הפיתוח יש להתחיל את פיתוח המיזם שיכלול ברוב המקרים אפליקציה סלולרית שתיועד למערכות ההפעלה העיקריות, סרוור לצורך הפעלת האפליקציה ובמקרים מסוימים תכלול המערכת גם אתר אינטרנט לשימושם של חלק מהמשתמשים בעיקר במיזמים מעט מורכבים יותר בהם יש שימוש גם באפליקציה סלולרית אולם חלק מהמשתמשים פועלים באמצעות מחשב אישי ובמצב זה יש להעמיד לרשותם אתר אינטרנט כחלק מהמערכת.
 
המטרה הינה מיד לאחר סיום בניית תוכנית עסקית להגיע למצב בו אתם מפתחים את המיזם (גם אם לא גייסתם עדיין כסף) ומגייסים כסף תוך כדי התהליך. חשוב מאוד להתקדם בפיתוח בהתאם לתוכנית העסקית ולהגיע למצב בו תוך 6-8 חודשים אתם עם אפליקציה מוכנה לפיילוט בהתאם להגדרות שהגדרתם בעת בניית התוכנית העסקית.
 
כשאנו מזהים מתחרים חדשים הנותנים שירות דומה מאוד או זהה לשירותים שאנו מתעתדים לספק באמצעות המיזם שלנו, עלינו לחקור אותם היטב, להבין מצוין מהי התוכנית העסקית שלהם, מהם המודלים העסקיים שלהם, מהם השווקים אליהם הם פונים, קהלי המטרה והלקוחות שלהם. לאחר שאנו לומדים אותם היטב עלינו להבין מה הבידול שלנו מהם ומה אנו מאפשרים שהם לא. על ידי כך נוכל להמשיך ולקדם את המיזם ובמקביל לגייס את ההון הנדרש להשקת הפיילוט.
 
יזמים רבים המצויים בשלבי פעילות שונים של המיזם שלהם, לפני שכתבו תוכנית עסקית או אחרי שכתבו את התוכנית העסקית חוששים בכל רגע שיצוצו להם מתחרים חדשים אשר עושים בדיוק את מה שהם מתכננים לעשות, או שנותנים שירותים כמעט זהים לשרות שלהם. מסיבה זו כל יזם מחפש על בסיס יומיומי את המתחרים הללו, ומנסה לראות מה התחדש אצל המתחרים שהוא כבר מכיר וזיהה והאם יש מתחרים חדשים שהוא עדיין לא שמע עליהם ופתאום הם מתגלים לו.
 
אנו מנסים להגיע לשוק מהר ככל שניתן וזמן ההגעה לשוק הנדרש היום ממיזם אינטרנטי התקצר משמעותית ממשך הזמן שהיה למיזמים לפני ארבע עד חמש שנים. כיום בעידן הסלולרי בו הטכנולוגיות מתחדשות בקצב מהיר מאוד יש זמן למיזם אינטרנטי סלולרי של חצי שנה עד שנה מיום שמתחילים לעבוד עליו ועד שעליו להגיע לשוק. תקופה ארוכה יותר תגרום לכך שבעת שהמיזם יגיע לשוק הוא ימצא שם מספר מתחרים שהגיעו לפניו ויקשה עליו מאוד לחדש ולהצליח לצבור משתמשים כדי להגיע למסה הקריטית שבאמצעותה ניתן להמשיך את הפעילות באופן מקצועי.
 
מסיבה זו רצוי מאוד מיד כשמחליטים שיש רעיון שרוצים לקדם ומקיימים את הבדיקות הראשוניות לכדאיות הקידום של הרעיון, עלינו לבצע פיתוח עסקי, לבנות תוכנית עסקית ולהתחיל לפתח את המיזם ברגע שהגענו למצב בו אנו מבינים היטב את התהליכים העסקיים שעלינו לבצע בשלבי קידום המיזם הראשונים והגדרנו אותם במהלך הכנת התוכנית העסקית.
 
ברגע שהתוכנית העסקית שאנו מכינים בשלה להצגה ראשונית אפילו לפני שבנינו את התוכנית הפיננסית אנו יכולים להתחיל לאתר אנשי פיתוח מתאימים, להציג להם את התוכנית העסקית ולהזמין אותם להצטרף אלינו בקידום המיזם והתוכנית העסקית שלו. במידה ובנינו נכון את התוכנית העסקית ואנו יודעים להציג אות בצורה טובה ומשכנעת, לא נתקשה לצרף לצוות אנשי פיתוח טובים ורציניים.
 

מיד עם הצטרפות אנשי הפיתוח יש להתחיל את פיתוח המיזם שיכלול ברוב המקרים אפליקציה סלולרית שתיועד למערכות ההפעלה העיקריות, סרוור לצורך הפעלת האפליקציה ובמקרים מסוימים תכלול המערכת גם אתר אינטרנט לשימושם של חלק מהמשתמשים בעיקר במיזמים מעט מורכבים יותר בהם יש שימוש גם באפליקציה סלולרית אולם חלק מהמשתמשים פועלים באמצעות מחשב אישי ובמצב זה יש להעמיד לרשותם אתר אינטרנט כחלק מהמערכת.
 
המטרה הינה מיד לאחר סיום בניית תוכנית עסקית להגיע למצב בו אתם מפתחים את המיזם (גם אם לא גייסתם עדיין כסף) ומגייסים כסף תוך כדי התהליך. חשוב מאוד להתקדם בפיתוח בהתאם לתוכנית העסקית ולהגיע למצב בו תוך 6-8 חודשים אתם עם אפליקציה מוכנה לפיילוט בהתאם להגדרות שהגדרתם בעת בניית התוכנית העסקית.
 
כשאנו מזהים מתחרים חדשים הנותנים שירות דומה מאוד או זהה לשירותים שאנו מתעתדים לספק באמצעות המיזם שלנו, עלינו לחקור אותם היטב, להבין מצוין מהי התוכנית העסקית שלהם, מהם המודלים העסקיים שלהם, מהם השווקים אליהם הם פונים, קהלי המטרה והלקוחות שלהם. לאחר שאנו לומדים אותם היטב עלינו להבין מה הבידול שלנו מהם ומה אנו מאפשרים שהם לא. על ידי כך נוכל להמשיך ולקדם את המיזם ובמקביל לגייס את ההון הנדרש להשקת הפיילוט.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים