My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Respect the people you work with
כבד את האנשים איתם אתה עובד

אחד הדברים המרכזיים בעסק רציני ובודאי שגם בסטארט אפ הוא הקשר הנכון בין ההנהלה לעובדים. רק כדי להזכיר לכל היזמים שלא מכירים את הקושי להחזיק עובדים בסטארט אפ אומר שבממוצע, עובדים בחברות סטארט אפ מחזיקים מעמד כשנתיים בחברה והנהלות החברות משקיעות מאמצים רבים וסכומי עתק כדי שהעובדים ירגישו טוב במקום העבודה וכדי להצליח להחזיק אותם מרוצים בחברה כמה שיותר זמן. בשלבים האשונים של הסטארט אפ שלכם עדיין אין לכם את היכולות הפיננסיות להוציא כספים על העובדים כדי לשמר אותם ולכן עליכם להיות חכמים ולדעת לנהל אותם נכון, לכבד אותם והעריך אותם ובודאי שלא לזלזל בהם כדי שימשיכו להיות יחד איתכם בחברה כיוון שבסוף אתם תלויים בכל העובדים שלכם כדי להצליח להוציא תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם.. כמובן שהדברים נכונים הן לגבי שותפים שלכם במיזם, הן לגבי עובדים שכירים והן לגבי עובדים במיקור חוץ שאיתם אתם עובדים.
 
לאחרונה הגיע אלי לקוח שהתלונן על כך שצוות הפיתוח שלו החל הזמן האחרון לזייף. התשובות שהוא מקבל ציניות, לא ממש עומדים בזמנים ולא מתריעים לו בזמן על העיכובים והוא לא מבין מדוע. עד לא מזמן הכל היה מעולה, הצוות עבד בהרמוניה איתו ולא היו לאף אחד תלונות משמעותיות. ביקשתי ממנו שינסה לשים את האצבע על הנקודה המדוייקת שבה החל להרגיש כך ולאחר חשיבה מרובה אמר לי שהוא חושב שהבין מתי החל היחס הזה שלהם. היתה תקלה בשרת ולצוף תיקון התקלה היה צורך בשכירת מומחה מסויים ומנהל הפיתוח עשה זאת ותיקן את התקלה לשביעות רצון כולם. לאחר שהסתיים תיקון התקלה הוא שלח אל היזם חשבונית של 5,000 $ לתשלום לאותו מומחה. החשבונית הזו הפתיעה אותו ובעקבותיה הוא שלח למנהל הפיתוח מכתב נזיפה בו אמר לו שהיה עליו לקבל את אישורו לפני הזמנת המומחה ושיבהיר לו בדיוק כמה שעות עבד המומחה, מה התעריפים ומה בדיוק הוא עשה כדי לתקן את התקלה.
 
ביקשתי לראות את המכתב והוא היה כתוב באופן גס וחריף מאוד כאילו מנהל הפיתוח עשה עבירה איומה ונוראה. מספר ימים לאחר משלוח המכתב נשלחה בקשה על ידי היזם למנהל הפיתוח לפיתוח משהו בתחום האבטחה. כתשובה לכך הוא קיבל מכתב ציני שאומר שהוא ישמח לסייע ולעזור אולם הוא מצפה שהיזם יביא מומחה מהתחום, יחתום איתו עם הסכם עבודה ואחר כך יפנה אותו למנהל הפיתוח כדי שיוכל להתחיל לעבוד על הנושא. עד אז הוא לא מתכוון להתחיל לעבוד על הבקשה החדשה.
 
שהסברתי ליזם מה הדרך הנכונה להפעיל את העובדים שלו, מה נכון לכתוב ומה לא ובעיקר איך כותבים גם כשרוצים לנזוף. יש דרך נכונה לעשות זאת שעדיין תכבד את שני הצדדים ולא תגרום לרגשות כעס ומרמור מיותרים. לאחר מכן קיימנו פגישה עם מנהל הפיתוח. שם עלו הדברים בשיחה מכבדת כולל בירור כל הטענות שהיו לשני הצדדים, היזם התנצל בפני מנהל הפיתוח על השפה המזלזלת שהיתה במכתב שלו ומנהל הפיתוח מצידו אמר שכמובן הוא לא ממש מתכוון לכך שהיזם ימצא את המומחה אלא כתב זאת בשעת הכעס.
 
שניהם חזרו לכבד זה את זה והמשיכו לפתח את המערכת בצורה נכונה ועם תקשורת חיובית ביניהם.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2022 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים