My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Pre-seed investment
כיצד לגייס Preseed ?

גיוס כסף לחברת סטארט אפ כמעט תמיד מהווה אירוע לא פשוט. לאורך השנים יש תנודות לא קטנות בקשיי הגיוס. לעתים יש תקופות בהן הדרישות של המשקיעים בעיקר משקיעי פרה סיד קטנים יורדות. לאחרונה, דרישות המשקיעים מהיזמים והמיזם עולות וכדי להצליח לגייס כסף ראשוני למיזם על היזמים להצליח להשלים מספר אבני דרך והן:

מערכת פעילה בשטח - פעם חשבו שדמו או משהו חלקי מאוד בשלבי פיתוח יספק את המשקיעים אולם בתקופה האחרונה מיזם ללא MVP פעיל יתקשה מאוד לגייס כסף ויישלח על ידי המשקיעים ללא מענה.

צוות רציני - בדרך כלל משקיעים לא ישקיעו ביזם בודד שעושה הכל לבדו ובעצמו. אף אחד מאיתנו לא יכול לעשות הכל בעצמו ולכן יש חשיבות שיהיה למיזם צוות שיוכל לתת מענה אמיתי, רציני ומקצועי למיזם. יש מספר מעגלים של אנשי צוות: יזמים, עובדים, scientific advisory board, צוות תמיכה חיצוני כמו עורך דין מתאים, רואה חשבון ועוד יועצים אחרים כפי שנדרש למיזם.

nסגרת משפטית מתאימה - כל מיזם חייב להיות בנוי על בסיס משפטי המתאים לו. לכן יש חשיבות שעו"ד שמלווה את המיזם יהיה מקצועי מאוד בתחום המיזם. יש חשיבות לעגן את כל הקשרים שבין אנשי הצוות השונים בהסכמים ולא להסתמך על כל מיני הסכמות בעל פה כפי שלצערי אני רואה לא מעט. הסיכומים הללו שבעל פה כמעט תמיד גורמים לאי הבנות ומריבות ולעיתים אף מפרקים את המיזם. ובכל מקרה יש חשיבות להבין מתי נכון להקים חברה והיכן מקימים אותה, האם ומתי נכון לעסוק בהגנת I.P וכיצד נכון לנהוג בסוגיות משפטיות שונות שנתקלים בהן כבר בתחילת הדרך.

תוכנית עסקית - עד לא מזמן נהגו מיזמים רבים כבר בשלבים מוקדמים מאוד לבנות תוכנית עסקית ארוכה ומפותחת כאילו הם יוצאים להנפקה בבורסה. חשוב להבין כי בשלב המקדמי בו מצויים מיזמי פרהסיד עליהם בעיקר להכיר היטב את השוק והתחרות ועליהם לבנות את עקרונות הכניסה לשוק וכמובן שעליהם לדעת היטב מה הצרכים הפיננסיים של המיזם לשנה שנתיים הקרובות. חשוב גם שדברים אלו יהיו כתובים אבל ממש אין צורך בשלב זה לבנות חוברת עבת כרס אלא דווקא מסמך מקצועי, קצר ומרתק שיבהיר את מה שכתבנו כאן.

פרזנטציה ואסטרטגיית גיוס - לפני שניגשים למשקיעים חשוב מאוד להגדיר מהי אסטרטגיית הגיוס. האם מגייסים על פי שווי חברה שאותו בשלב מוקדם כל כך כמעט בלתי אפשרי להגדיר או שמגייסים בשיטת ה Safe או בכל דרך אחרת. חשוב להבין היטב את כל המשמעויות בכל אחת מהדרכים. כמו כן חשוב להגדיר מי המשקיעים המתאימים למיזם ולגילו ולא לשרוף את האנרגיה על משקיעים לא מתאימים שבסוף המיזם שלכם לא יעניין אותם.
יש גם חשיבות גבוהה ללמוד ולהכיר את תהליך הגיוס על בוריו. את שלבי התהליך האפשריים, את שמונחים המשפטיים המרכזיים
ובכלל כיצד פונים למשקיע? איזה חומרים מכינים ומעבירים אליו ומתי, מה אומרים ומה לא, כיצד מציגים, איזו פרזנטציה להכין וכל דבר שעשוי להשפיע על סיכויי הגיוס שלכם.

לסיכום. חשוב להבין שכדי להביא מיזם למצב בו הסיכוי לגייס יהיה קיים, על היזמים לפעול בצורה מקצועית ביותר ולהביא בחשבון שהתהליך ייקח לא מעט זמן ואף יעלה קצת כסף.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2022 ©  

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים