My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Israel vs worldwide startup
אפליקציה לישראל או לעולם הגדול ?

יש יזמים אשר בונים את התוכנית העסקית של הסטארט אפ שלהם בלי לבחון יותר מדי האם התהליך העסקי מכוון לישראל או לכל העולם. כאשר הם מתכננים את התקצוב ואת תחילת הפעילות בארץ הם לא כל כך מביאים בחשבון את השלבים שיבואו אחר כך, את תהליכי השיווק בחו"ל ואת הפעלת האפליקציה במדינות העולם השונות. כשהם מגיעים למשקיע עם תוכנית עסקית המציגה את הסיטואציה המתוארת כאן הוא שולח אותם הביתה וכמובן שלא משקיע במיזם והיזמים אינם מבינים מדוע הוא לא משקיע במיזם שכן הרעיון מעולה.
 
יתירה מזו, גם בתוכנית העסקית שהם בונים להפעלת האפליקציה בישראל הם מתכננים את תחילת המכירות לשנה לאחר ההשקעה במיזם ומגיעים לכמות משתמשים נמוכה מאוד ומכירות מועטות כיוון שלא תוכננה השקעה שמספיקה לתהליכי שיווק נאותים אשר יכולים להביא את המיזם לכמות משתמשים הגיונית ולהכנסות גבוהות.
 
כשאני מתחיל לשאול את השאלות לגבי המדינות בהן נכון להפעיל את האפליקציה התשובות שאני מקבל לעיתים קרובות מהוססות מדי או שהן בנוסח של "כשנתבסס בישראל אז נראה מה קורה בחו"ל..." או "לא בדקנו מה קורה בחו"ל אז נראה אחר כך...". כמובן שזו טעות חמורה. על כל יזם לבחון היטב את מצב השוק בארץ ובעולם. הוא מוכרח לדעת בדיוק מה קורה בשאר העולם, האם יש אפליקציות דומות או לא. מה עושות האפליקציות הדומות, מה ההבדלים בין הרעיון שלו לבין אותן אפליקציות, מה היתרונות התחרותיים שיש לו עליהן ואחרי שהיזם יודע מה קורה בארץ ובחו"ל הוא יוכל לבנות תוכנית עסקית אשר מתבססת על ידע ועל מידע אמיתי ולא על הערכות סתמיות ללא כל ביסוס.
 
חשוב להבין כי אם מישהו רוצה שמשקיעים יבחנו ברצינות את המיזם שלו, והוא רוצה לגייס כסף מאותם משקיעים ברוב המקרים יהיה עליו לבנות את התוכנית העסקית של המיזם כך שעיקר הפעילות תהיה בחו"ל כיוון שישראל היא מדינה קטנה ופוטנציאל השוק של ישראל לא יוכל להביא את המיזם לשווי חברה גבוה שיהיה מספיק אטרקטיבי למשקיעים.
 
חשוב שיזמים יבינו שתוכנית עסקית צריכה להציג מצב הגיוני ושוק ריאלי. חשוב גם להבין שכאשר בונים תוכנית עסקית שאמורה לכלול גם את חו"ל התקציב הנדרש יהיה גבוה ולא תהיה אפשרות להסתפק בחצי מיליון או במיליון דולר כהשקעה. אם נבחן לרגע את התקצוב ההגיוני שנדרש כדי להצליח לקדם אפליקציה רצינית בעולם הוא יהיה מורכב בדרך כלל מאבני הדרך הבאות:
 
אבן הדרך הראשונה היא הפיתוח הראשוני ועליכם להביא בחשבון כי משקיעים בדרך כלל ישקיעו בשלב זה סכום נמוך שיאפשר את פיתוח האפליקציה ולא הרבה מעבר לכך. במידה והצלחתם לארגן השקעה לשלב הפיתוח עליכם לגייס לפחות 300-400 אלף דולר כדי להצליח לסיים את פיתוח האפליקציה ולבצע את הפיילוט בישראל.
 

אבן הדרך הבאה בכל תוכנית עסקית הינה תחילת הפעילות בחו"ל. שלב זה ידרוש בדרך כלל גיוס של 2-3 מיליון דולר כדי להצליח לצאת לחו"ל בצורה מקצועית ומוצלחת. כל שאר אבני הדרך הינן מאוחרות יותר ועליכם כיזמים לבנות גם אותן בעת בניית התוכנית העסקית.
 
זיכרו שתוכנית עסקית המתייחסת רק לישראל איננה אטרקטיבית במירב המקרים ולכן עליכם לבחון את מה שקורה בחו"ל ולבנות תוכנית עסקית בהתאם לכך.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il
 
המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים