My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Demo or real application as MVP
דמו לאפליקציה לצורך גיוס Pre-seed

אחת הבעיות של כל מיזם הינה גיוס ההון הראשוני. בעת פיתוח אפליקציה היזמים מעוניינים לגייס את ההון הראשוני שיאפשר להם לקדם את התוכנית העסקית שלהם כבר בשלבי הפעילות הראשונים. בשלב זה, במקרה הטוב יש להם תוכנית עסקית ובוודאי שהאפליקציה עדיין לא קיימת. המשקיעים עמוסים מאוד ומקבלים כמות גבוהה מאוד של פניות מיזמים המחפשים השקעה. הקושי הראשון של המשקיעים הוא להחליט מהם המיזמים שיבחנו...מסיבה זו יש פרמטרים בסיסיים ראשוניים שיקבעו האם יבחנו מיזם מסוים או לא. ברור לכן, שככל שהמיזם מתקדם יותר סיכוייו להיבחן ובסופו של דבר להשיג את ההשקעה הראשונית הנדרשת גבוהים יותר.
 
אחת הבעיות של יזמי אפליקציות היא חוסר היכולת לפתח את האפליקציה לפני גיוס הכסף. מסיבה זו אנו מציעים בדר כלל ליזמים, לאחר בניית התוכנית העסקית לגייס אנשי פיתוח תמורת אחוזים ובאופן זה להתחיל את פיתוח האפליקציה. אמנם בקצב איטי יחסית אולם כך יש את האפשרות לקדם את המיזם ולהגיע לתחילת פיילוט גם אם לא מצליחים בשלב הראשון לגייס כסף. מאידך, תוך כדי שלב הפיתוח כדי להתחיל לנסות ולגייס Pre-seed  וכדי להצליח גם להדגים טוב יותר את המיזם ובמקביל להגיע למשקיעים עם תחילת פיתוח ועם הדגמה של מה שיהיה אנו מציעים לבנות דמו.
 
אחד הנושאים המרכזיים שאליהם יש לשים לב בעת בניית הדמו הוא שהדמו לא יהיה ארוך ומורכב והוא לא חייב להכיל את כל מה שהאפליקציה מכילה אלא עליו להציג מספר נושאים מרכזיים אשר מהווים את מרכז האפליקציה והתוכנית העסקית שבניתם. יש צורך ליצור מספר קטן של Use cases ובאמצעותם להדגים את תפקודי האפליקציה ואת מה שהיא אמורה לעשות. חשוב שתהיה אפשרות באמצעות הדמו להעביר את עיקרי התוכנית העסקית ואת המודל העסקי המרכזי. למרות שאין צורך להציג את כל התפקודים של האפליקציה וחשוב להעביר רק את עיקרי התוכנית העסקית ולא את התוכנית העסקית בכללותה יש צורך לוודא שהדמו יהיה מעוצב היטב, אטרקטיבי וייצוגי.
 
יש חשיבות להציג את הדמו על גבי הסמארטפון ולא כחלק ממצגת ה – Power point   שאנו מציגים למשקיע. חשוב שהדמו יראה בדיוק כמו אפליקציה אמיתית ומעוצבת היטב. שלבי בניית הדמו הינם במפורט להלן:
 
  1. השלב הראשון הינו בחירת המצבים אותם אנו מעוניינים להדגים באמצעות הדמו. חשוב שהמצבים המודגמים יתנו משקיע את התמונה הכוללת של הנקודות המרכזיות שעבורן נבנתה התוכנית העסקית.
  2. לאחר מכן אנו יוצרים Flow  מדוקדק של הסיטואציות המוצגות כשיש להגדיר באופן ברור מה רואים על גבי המסך, מה אומרים בעת ההצגה ועל מה לוחצים כדי לעבור הלאה.
  3. לאחר מכן המעצב בונה את המסכים ומעצב אותם באופן אטרקטיבי מאוד כך שיראו כמסכי אפליקציה בצורה מושלמת כולל הכל (עיצוב מוקפד, UI מקצועי, וכמובן כל הסימנים והאייקונים המקובלים שיש על כל מסך של אפליקציה).
  4. לאחר שהמעצב מסיים לעצב את כל המסכים והוא גומר להכין אותם בונה המתכנת אפליקציה קטנה מאוד שתפקידה הינו להעביר את התמונות בזו אחר זו באמצעות לחיצה במקומות שהוגדרו בתסריט מראש.
 
חשוב מאוד ליצור סיטואציה שבה תתקבל Notification  במכשיר המדגים במהלך ההדגמה כדי ליצור תחושת ריאליות והרגשה של אפליקציה אמיתית.
 
סה"כ מדובר על 10-15 מסכים (תמונות של מסכים) אשר עוברים בזה אחר זה באמצעות אפליקציה פשוטה מאוד.
 
כמובן שעיצוב האפליקציה יכול להיות שונה לגמרי מהדמו ובכלל הדמו משמש אותנו לצרכי הדגמה ואינו חלק אמיתי מהאפליקציה.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2021 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים