My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Creating a competitive advantage through positioning
יצירת יתרון תחרותי באמצעות מיצוב המוצר
 
לעיתים קרובות אני פוגש מיזמים רבים אשר מתקשים להגדיר את היתרון התחרותי שלהם. הם נותנים מענה לצורך חזק ומשמעותי, יש כבר מספר מתחרים, השוק נמצא בתחילת דרכו ואותן חברות סטארט אפ מצליחות ליצור תוכנית עסקית טובה ולקדם אותה בהצלחה. היזמים מצליחים באמצעות Bootstrap או באמצעות מעט כסף שקיבלו מבן משפחה או חבר לפתח מוצר איכותי וטוב ואפילו להגיע למצב שבו יש להם יצרן שמייצר עבורם את המוצרים והם הצליחו להחדיר את המוצר למספר לקוחות משלמים והדרך נראית מבטיחה אולם כשנשאלת השאלה מהם היתרונות התחרותיים שבאמצעותם אותו סטארט אפ מתכוון להתמודד עם המתחרים ומוצריהם הם לא יודעים להגדיר את היתרונות הללו.
 
אנו יודעים לומר באופן ברור שלהצליח עם תוכנית עסקית ללא יתרונות תחרותיים מהותיים, קשה מאוד ולכן חשוב ביותר שכל יזם כולל אלו שמצליחים להתחיל בצורה טובה לא ישבו על זרי הדפנה אלא ינסו להבין מהם כלי הנשק שאיתם הם עומדים להתייצב במערכה הקשה על הלקוחות הפוטנציאליים ועל נתח השוק שהם רוצים ליצור לעצמם.
 
יזמים רבים אינם מודעים לכך שעליהם ליצור לעצמם את היתרונות התחרותיים שיבדלו אותם מהשוק ומשאר המתחרים ולבנות תוכנית עסקית ולהצליח להוציא לפועל באופן מעשי את אותם יתרונות תחרותיים. מסיבה זו הם רצים מהר קדימה, לעיתים מצליחים יותר ולעיתים פחות עד שבשלב מסוים בגרך כלל די מוקדם הם נעצרים ומתחילים לחשב את הדרך מחדש.
 
ישנם יתרונות תחרותיים מסוגים שונים אולם לעיתים אנו מגלים שקשה לנו להגדיר את היתרון התחרותי, ואנו לא מוצאים באמת את מה שיבדל את הסטארט אפ שלנו משאר המתחרים ויאפשר לנו להוציא לפועל תוכנית עסקית טובה שתאפשר צמיחה והגעה לרווחיות. לפעמים זהו באמת המצב, אנו מייצרים מוצר או שירות דומה למתחרים הקיימים או הפוטנציאליים ואין לנו יתרון תחרותי נראה לעין. במצב שכזה, לאחר בחינה מעמיקה של המתחרים ולמידת הלקוחות והשוק ניתן לבדל את המוצר שלכם משאר המוצרים והמתחרים ולבנות עבורו תוכנית עסקית שבאמצעותה תוציאו לפועל את התהליך העסקי והשיווקי שיבדל אתכם מהמתחרים, ימצב אתכם במקום אחר ובאופן שכזה ייווצר עבורכם יתרון תחרותי אמיתי.
 
לדוגמא, אם אתם יצרני מוצר חדש בתחום איכות הסביבה והמתחרים הקיימים בשוק מייצרים מוצרים דומים באיכות דומה ומשווקים את המוצרים במקביל אליכם כשחלקם גדולים מכם וחלקם קטנים יותר כפי שמתקיים בדרך כלל בשוק. תבחנו את מיצוב המתחרים שרובם בדרך כלל יהיו ממוצבים ברמת מוצר בינונית, מיעוטם ברמת נמוכה ובודדים ברמה גבוהה ויוקרתית. לאחר שתבחנו היטב את השוק והמתחרים תוכלו להחליט מהו המקום הנכון למצב בו את המוצר שלכם, לדוגמא, תגיעו למסקנה שברמת המוצר הגבוהה תוכלו להתמודד עם המתחרים ולקחת נתח שוק משמעותי. אז תוכלו לבנות תוכנית עסקית שמתאימה למיצוב שהגדרתם וכך תתקדמו כשיש לכם יתרון תחרותי ויכולת להתמודד עם הלקוחות.
 
יתרון תחרותי בולט כמובן שיעזור לכם מאוד להתמודד עם מתחרים. מאידך תזכרו שאחת הדרכים ליצור יתרון תחרותי שיסייע לכם בבניית תוכנית עסקית טובה ובהתמודדות עם המתחרים הוא בידול אמיתי ונכון ביניכם לבין המתחרים.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים