My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Corona as opportunity
ההזדמנות העסקית של הקורונה
 
העולם מביט על תקופת הקורונה ורואה אותה כאסון והיא אכן כזו. המחלה גרמה למותם של אנשים רבים ברחבי העולם ובמקביל הסבה נזקים כלכליים אדירים שעוד לא ניתנים להערכה מלאה ובשלב זה הם עדיין בתהליך היווצרותם. במקביל לתהליכים אלו אנו כיזמים וכמנהלים העוסקים בתהליכים עסקיים אמורים להגיב בהתאם למציאות, להעריך נכון את התהליכים והשפעתם על העסק שלנו ולבנות תוכנית עסקית מותאמת למציאות החדשה, כזו שיודעת לנצל את הסיטואציה שנוצרה לטובת העסק שלנו לפני שכל תוצאות האירועים יגיעו ויכו בנו במלוא עוזם. אנחנו לא אמורים לחכות שהמציאות תעמיד אותנו בפני עובדות ותכריח אותנו לשנות את התוכנית העסקית שלנו ואת התהליכים העסקיים שלנו שכן אז סביר להניח שכבר ייווצרו נזקים ואולי נאבד חלק מההזדמנויות שסיטואציה שכזו טומנת בחובה. יש לא מעט הזדמנויות עסקיות שנוצרו בגלל מחלת הקורונה ובגלל השינויים המשמעותיים בהרגלי ההתנהגות של האנשים בכל העולם. התנהגות ששינתה לא מעט את הרגלי היום יום, תהליכי עבודה ותהליכי בילוי. השתנתה ההתנהגות הצרכנית, השתנו הרגלי הקניות ועוד הרגלים רבים אחרים שעולם העסקים ניזון מהם ומזין אותם בו זמנית.
 
כיצד אנו ניגשים לבחון את ההזדמנויות שניתן לאבחן ולנצל כתוצאה מתקופה זו ?
 
אני מציע לכל עסק החל מעסק של אדם אחד וכלה בעסקים גדולים המעסיקים אלפי עובדים לקיים אבחון מקיף לעסק שלהם, לבחון את תהליכי העבודה, את ההוצאות, לבחון את המוצרים, לנסות להבין מחדש את הלקוחות ואת ההרגלים והמוטיבציות שלהם. לבחון כל דבר בעסק שלהם והכל תחת הכותרת של השינויים שחלים כבר היום ויחולו בעתיד הקרוב בתחומים רבים בעולם ובפועל כמעט בכל תחום בגלל הקורונה.
 
לאחר מכן, אני מציע לכל גוף לבנות לעצמו תוכנית עסקית שתשקף את המסקנות וההמלצות שניתנו מהאבחון שביצעו ולאחר מכן לבנות תוכנית עבודה כולל תהליכי בקרה מוגדרים עם לוח זמנים מוגדר כדי לראות שהתוכנית העסקית נכונה, שהיישום שלה מתקדם באופן הנכון ובקצב הנכון וכן כדי לבחון את השינויים שמתרחשים או מתחילים להתרחש בתחומכם גם אם לא צפיתם אותם באבחון שלכם ולתקן את התוכנית העסקית שלכם בהתאם.
 
דוגמאות פשוטות שכולם מכירים הם שינויים נדרשים בשכירות המשרדים. הרבה מאוד אנשי עסקים למדו לעבוד באמצעות האינטרנט והם מעדיפים לקיים ישיבות רבות באינטרנט במקום פגישת פנים אל פנים. במקרים שכאלו יתכן שניתן יהיה להקטין את גודל המשרדים, לתת לחלק גדול יותר של העובדים לעבוד מהבית. דוגמא נוספת הינה העלייה המשמעותית במכירות online. כל עסק שמקיים מכירות צריך אולי להביא בחשבון שעליו להתחיל למכור online  אם הוא עדיין לא מוכר שם או להגדיל את הנוכחות האינטרנטית אם הוא כבר נמצא שם.
 
צריך לפתוח את העיניים לא רק לגבי נושאים שכמעט מובנים מאליהם וכל אחד מכיר והם נכונים לחלק גדול מאוד מאוכלוסיית העסקים אלא גם לנושאים חדשים שעולים לאוויר, נושאים שאינם כל כך מוכרים ולא מתאימים להרבה מדי עסקים אבל אולי הם יהיו אלו שיעשו שינוי גדול וחיובי בעסק שלכם. גם נושאים שכאלו רצוי מאוד שיכללו בתוך אותה תוכנית עסקית מחודשת שתבנו עכשיו. עסק שידע להפיק את הלקחים הנכונים ויבין כיצד לנצל לטובתו את השינויים שמתחוללים עכשיו בעולם בעקבות הקורונה יוכל לגדול, להצליח ולפרוח.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים