My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Conveying the required message correctly in the presentation
העברת המסר בצורה נכונה בפרזנטציה
 
כשאתם רוצים להציג משהו, מיזם או תוכנית עסקית בפני אדם או קבוצת אנשים בדרך כלל תכינו מצגת שבעזרתה תעבירו את הפרזנטציה. לעיתים אתם מכינים פרזנטציה ושולחים אותה לאדם שאליו היא ממוענת כיוון שהוא מעדיף לקרוא בעצמו ורק אחר כך אם הנושא באמת יעניין אותו הוא ימשיך בלימוד הנושא בעצמו או ביחד איתכם. ישנן דרכים רבות להעברת המסר הנדרש ויש אפשרויות הצגה רבות לא פחות להציג את המידע במצגת. הכנה נכונה של המצגת ואימון בהעברה יגדילו את הסיכויים שהמסרים או המידע שאתם רוצים להעביר במצגת יגיעו ליעדם באופן הטוב ביותר וברמת ההבנה הגבוהה ביותר. במאמר זה אציג מספר נושאים שחשוב מאוד לצים עליהם דגש בעת הכנת פרזנטציה למשקיעים או לכל גורם אחר.
 
הדבר הראשון שעליכם לעשות בבואכם להכין מצגת הוא להגדיר 2 פרמטרים. הראשון הוא למי מיועדת המצגת והשני הוא האם המצגת הינה מצגת שמיועדים לקרוא לבד שלא במהלך הצגה על ידי אדם שיציג אותה או שהיא מהווה חלק מהצגה פרונטלית של אדם. לשני פרמטרים אלו השפעה משמעותית על מראה המצגת, התכנים שהיא תכיל וכמובן כמות המידע שיהיה בה.
 
כאשר אתם מכינים מצגת שאמורה להיות מוצגת על ידכם, עליכם לזכור שבמהלך ההצגה מירב תשומת הלב אמורה להיות עליכם ולא על המצגת שהכנתם. לכן, יש חשיבות רבה ליצור מצגת מינימליסטית שמתווה מעין Guideline למהלך ההצגה ולא מעבירה יותר מדי אינפורמציה כדי להותיר את תשומת הלב אצלכם. חשוב להבין שבעת הצגה פרונטאלית תפקיד המצגת הינו להיות מעין סיוע למציג שמגדיר על מה הוא מדבר ברגע זה אבל לא להיות ספק המידע בעת ההצגה. מעבר לכך, ראיתי כבר מצגות שבהן המציג חילק עותק מודפס של המצגת ובחלק מהמקרים הוא אף הוסיף עותק של התוכנית העסקית כדי שיהיה למשתתפים עוד חומר וכמובן שהמצגת הכתובה והתוכנית העסקית גרמו לכך שחלק ניכר מתשומת הלב של המשתתפים עברה לעותק המודפס והמציג התקשה להשיג את תשומת הלב של המשתתפים שלא היתה להם סבלנות ובכל רגע הם דפדפו קדימה במצגת הכתובה ולא היו קשובים למציג. אף פעם אל תתנו עותקים מודפסים של המצגת ובודאי לא של התוכנית העסקית במהלך ההצגה.
 
כאשר אתם מכינים מצגת שאמורה להישלח לאדם או לקבוצה במייל, חשוב שתזכרו שאין מי שיסביר לו על מה מדובר ולכן המצגת חייבת להיות אינפורמטיבית וכזו שמאפשרת להבין את המסר או לקבל את המידע ללא כל הסברים. עליכם לוודא שיש מספיק מידע והוא מוצג באופן הנכון במצגת. מצד שני עליכם להיזהר לא להכניס יותר מדי אינפורמציה כיוון שאם יש עודף מידע אתם עלולים לאבד את תשומת הלב והריכוז של הקורא ובמקביל חשוב מאוד שההצגה לא תהיה משעממת כדי שהקורא לא יפסיק את הקריאה באמצע ויהיה בו רצון להמשיך ולקרוא את המצגת עד תומה.
 
כפי שאנו רואים חשוב מאוד לא רק שיהיה לכם סטארט אפ מוצלח מאוד, תוכנית עסקית מעולה וצוות מצויין אלא יש חשיבות גבוהה גם לדרך שבה אתם מציגים את הסטארט אפ שלכם בפני משקיעים, שותפים אסטרטגיים או כל גורם אחר ומצליחים לעניין אותו ולהעביר את המסרים הנכונים שאתם רוצים וצריכים להעביר.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2021 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים