My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Cheap is expensive and expensive is cheap
שרות טוב לחברת סטארט אפ עולה כסף וצריך לשלם עליו
 
כל יזם וכל מנכ"ל בחברת סטארט אפ צריך לקבל סיוע ממספר לא קטן של אנשי מקצוע ונותני שירותים. כל אחד צריך לאפיין את המוצר, לפתח אותו, לבנות אסטרטגיה, לכתוב תוכנית עסקית, לעשות תהליך שיווקי ולשווק, למכור נכון ועוד הרבה מאוד פעילויות. כיוון שאנחנו לא יודעים לעשות הכל וגם אם אנחנו יודעים לא תמיד יש לנו את הפניות והזמן לבצע דברים מסוימים בעצמנו אנו נדרשים למצוא אנשים אחרים בעלי נסיון ומומחיות שיבצעו עבורנו פעילויות מסוימות. אחת הפעולות החשובות שאנו צריכים לדעת לעשות נכון וטוב היא לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיבצעו עבורנו את השרותים הללו. הצלחה של מיזם תלויה מאוד באנשים המקדמים אותו אם כיזמים, אם כעובדי החברה ואם כספקים או נותני שרותים חיצוניים.
 
אחת הבעיות המוכרות של חברות סטארט אפ צעירות ומיזמים בתחילת דרכם הוא המחסור בכסף. כמעט תמיד אין מספיק כסף כדי לבצע את כל המשימות שיש צורך לעשות והיזם או המנכ"ל חייב לתעדף נכון את משימותיו ולהחליט על מה הוא מוציא כסף ועל מה לא. מה הוא לא יבצע, מה יעשה בעצמו או באמצעות העובדים של החברה ומה יעשה באמצעות אנשי מקצוע חיצוניים. המחסור בכסף גורם ליזמים רבים להחליט על ביצוע עצמי של פעילויות גם כשאין להם את הידע או היכולת לבצע אותן או לחילופין לאתר את אנשי המקצוע שיבצעו את אותן פעולות כשהקריטריון המרכזי שמוביל להחלטה על איש המקצוע שיבצע את הפעילות הינו המחיר. לוקחים את הזול ביותר גם אם הוא לא מספיק טוב (למרות שלא אומרים זאת בגלוי ומצדיקים את ההחלטה בכל מיני סיבות כאלה ואחרות...).
 
התוצאה של ביצוע עצמי כשאין ידע או יכולת או של קבלת השרות על ידי אנשי מקצוע זולים ולאו דווקא איכותיים בדרך כלל תגרום לכשלון הפעולה או למצב שאיננו כשלון אך הוא לא מאפשר להתקדם שכן משהו בינוני ומטה גם אם אינו כשלון לא מאפשר להצליח בסטארט אפ. בתחומים אלו מצליחים באמת המצטיינים ולא הבינוניים. אם תבנו תוכנית עסקית לסטארט אפ שלכם שלא תהיה מקצועית והתהליכים העסקיים לא יהיו נכונים, המודל העסקי לא יהיה מוגדר טוב והתהליך השיווקי לא יתאים לשוק ולמוצרים ובעיקר למציאות שום דבר לא יצליח. וכמובן שמשפט זה נכון גם להגשת בקשה לפטנט, לפיתוח המוצר, לתהליכי שיווק ומכירה ולכל תהליך ופעולה שעליכם לבצע אם ברצונכם להצליח בתוכנית העסקית שבנית לעצמכם.
 
כאשר אנו מבצעים תהליך שיווקי שנכשל, אנחנו צריכים לחזור על התהליך שוב אולם רצוי שהפעם נבצע אותו עם גורם מקצועי שיוכל להצליח גם אם הוא יקר ולא עם גורם חלש גם אם הוא זול מאוד...אם בניתם תוכנית עסקית לא מקצועית והבנתם שאתם צריכים תוכנית עסקית טובה יותר אז גם אם היועץ העסקי שתפנו אליו בפעם השנייה יקר יותר מהראשון שבנה תוכנית עסקית גרועה אתם תשלמו בפעם השנייה ותקבלו את התוכנית העסקית הטובה רק ששילמתם עבורה פעמיים. כמו במקרים רבים הזול הוא היקר והיקר הוא הזול...
 
אף פעם אל תבזבזו כסף אבל כשצריך לקדם את המיזם תשלמו למי שצריך וכמה שצריך אחרת זה יעלה לכם הרבה יותר.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2021 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים