My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Be ambitious manage realistic
תשאפו גבוה, תפעלו הכי ריאלי שאפשר

המנוע של כל חברת סטארט אפ ושל כל יזם הם האמונה ביכולת להצליח, האמונה בחוזק הרעיון וכמובן שהאמונה שאני יכול ומסוגל לעשות את זה ושום דבר לא יעצור אותי בדרך להגשים את החזון שלי. כשאנחנו אומרים אש בעיניים אנחנו מתכוונים בדיוק למה שנכתב בשורות הקודמות. את זה בדיוק מחפשים המשקיעים...מצידו השני של המטבע יש את הפנטזיה של היזם שהוא בדרך כלל בטוח שמי שישמע על המיזם ירצה מיד להצטרף אליו או לקנות אותו או להעתיק אותו. יתירה מכך, היזם בטוח שהפתרון שלו מתאים לכל סוג של לקוח ואין כל ספק מבחינתו שכל לקוח פוטנציאלי שרק ישמע על הרעיון ירצה מיד לממש אותו ולרכוש את המוצר או השירות. מבחינתו גם אין יותר מדי צורך לתכנן או לבנות תוכנית עסקית אלא הוא בטוח שכל שעליו לעשות בשלב הראשון הוא לגשת למספר משקיעים ולקבל מהם את ההשקעה הראשונה די בקלות...
 
אחת המשימות הראשונות שעומדות בפני כל יזם היא הירידה לקרקע המציאות ולהבנה שמה שנראה לו כאחד הרעיונות המבריקים שהיו על כדור הארץ בשנה האחרונה ולהגיע להבנה שמדובר על רעיון טוב מאוד, שיש לא מעט כמוהו בעולם ובארץ ושהם והתוכנית העסקית שלהם מעניינים את המשקיעים לא פחות ממנו, ובסופו של דבר המשקיעים יבחרו להשקיע בסטארט אפ שיהיה מוכן יותר, ביזמים ובצוות הטוב יותר ובמיזם שיבנה תוכנית עסקית טובה ואטרקטיבית יותר...נוסף על כך לוקח ליזמים זמן לא קצר כדי להבין שהם לא יוכלו להתחיל ולשווק את המוצר או השירות שלהם בכל מקום ואתר ובכל פלחי השוק בו זמנית. עליהם יהיה לבנות תוכנית עסקית ברורה ונכונה שתגרום לכך שהפעילות תיבנה באופן הגיוני וסיסטמתי ובאותה תוכנית עסקית רצוי מאוד להגדיר את שלבי הפעילות בצורה נכונה וברורה. בדרך כלל כאשר יש מערכת המכוונת גם לחברות גדולות כמו גם לעסקים קטנים הייתי מצפה שהתוכנית העסקית שתיבנה עבור קידום המוצר תביא בחשבון את העובדה הפשוטה שאין יכולת להתחיל בכל פלחי השוק בבת אחת ולשווק את המוצר לכל הלקוחות בו זמנית.
 
תוכנית עסקית טובה מגדירה מי יהיו הלקוחות הראשונים שאליהם יפנו ומהו פלח השוק הנכון לתחילת הפעילות. חשוב גם שהיזם יבין שלמרות האמונה הבלתי מעורערת שלו במיזם, הלקוחות הגדולים כלומר חברות בינוניות וגדולות לא ירצו לגעת במוצר או השירות עד שלא תהיה פעילות אמיתית מוכחת של זמן סביר של שנתיים שלוש לפחות. חברות גדולות מקבלות בכל רגע נתון כמות פניות גדולה של מיזמים וחברות סטארט אפ המציעים להם שותפות במוצר, חוזה שיווק והפצה, בקשה להשקעה...ואין ביכולתן אפילו לסנן את כמות הפניות הרבה שצונחת עליהן. לכן חברות גדולות מעדיפות להתעלם מזרם הבקשות ולא לבחון אותן בכלל אלא אם החברה הפונה כבר נמצאת באוויר, ויש לקוחות שרכשו את המוצר או השרות ורואים קצב גידול אמיתי במכירות ובהכנסות. רק אז חברה גדולה תפנה משאבים כדי לבחון את ההצעה.
 
מסיבות אלו (ואחרות...) אני מציע לכל יזם לבנות לעצמו ולמיזם שלו תוכנית עסקית טובה והגיונית ולהתחיל להתקדם איתה צעד אחר צעד כך שהכיוון יהיה כל הזמן כיוון החזון אבל ההתקדמות התכנון והביצוע יהיו ברמה מציאותית וכך יש גם סיכוי שתצליחו להגיע לחזון שלכם בעתיד.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©   
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים