My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> Basic infrastructures for any startup
בניית התשתית הראשונית של הסטארט אפ שלך
 
על מנת להקים חברת סטארט אפ על היזם ליצור את התשתית הבסיסית המינימלית שאיתה הוא יוכל להמשיך ולבנות את העסק שלו ולהצליח לקדם תוכנית עסקית טובה שתביא את הסטארט אפ שלו למצב שבו הוא מרוויח כסף ובגדול. מודל הסטארט אפ מניח הנחת בסיס שאומרת שיש שני צדדים אשר חוברים יחדיו ליצירה החדשה, לחברה החדשה. אתה היזם או קבוצת יזמים אשר מביא את הרעיון, את הרוח היזמית וכמובן את הביצוע של תהליך ההקמה ואחר כך של הובלת הסטארט אפ. והצד השני הינו המשקיע שמכניס לתוך התהליך את הדלק כלומר את הכסף שמאפשר ליזם באמצעות הרוח, ההתלהבות, המקצוענות ויכולת הביצוע לקדם את הרעיון קדימה ולהצליח להוציא אותו מהכוח אל הפועל.
 
מאידך, יש כאן חוזה בלתי כתוב בין היזם למשקיע. המשקיע רוצה להשקיע במיזם ובעיקר ביזם שהצליח להביא את הרעיון שלו לכלל משהו בעל משמעות והוציא אותו ממצב של רעיון למצב של רעיון עסקי שמתחיל לפעול וכבר יש ניצוצות של תוכנית עסקית שמתחילה לפעול ואז הוא יהיה מוכן לתת את חלקו כלומר להשקיע את הכסף. המשקיע יזרים את הכסף רק לאחר שהוא יווכח שיש מי שישתמש בכסף בתבונה והוא מסוגל לבצע ולהצליח לקדם דברים אם יש לו או אין לו כסף.  את זה יראה המשקיע רק אם תגיעו אליו לאחר שהצלחתם לקדם את הרעיון שלכם כברת דרך מהותית.
 
אם כך, מהן אותן תשתיות שאתה היזם אמור לבנות טרם הגיעך למשקיע לבקש ממנו שיכניס את חלקו לתוך החברה ?
 
ישנם מספר נושאים מרכזיים שאתם נדרשים לבנות כדי שתהיה לכם תשתית בסיסית נכונה וטובה לחברה שלכם וכדי שהמשקיע ידע שכדאי לו להשקיע בכם ובתוכנית העסקית שלכם. אני אמנה כאן בקצרה נושאים אלו כשכמובן ניתן על כל אחד מהם לכתוב מאמרים רבים אולם חשוב שכל יזם ידע את הבסיס ואחר כך ירחיב את ידיעותיו באמצעות למידה עצמית. חשוב גם להבין כי מה שנכתב כאן אינו מחייב שייעשה באופן טורי או זה קודם לזה אולם יש מספר דברים שרצוי שתעשו לפני שתעשו דברים אחרים וכאן כמובן ניתן להגיון לפעול כיוון שגם כאן יש שינויים ממקרה אחד למשנהו.
 
  1. הגדרות מלאות ומפורטות של הצרכים שלהם אתם נותנים מענה, הלקוחות והשוק שאליו אתם פונים והגדרה טובה של המוצר כפי שאתם רואים בחזון ובעתיד ובמקביל כיצד אתם רואים זאת בתחילת הדרך ובשנה שנתיים הראשונות.
  2. תבנו לעצמכם תוכנית עסקית שתגדיר באופן מלא ומפורט כיצד אתם מתכננים לעבור את השנה הראשונה, ובאופן קצת פחות מפורט את 3-4 השנים שלאחר מכן. חשוב לכם לדעת כיצד אתם מתכוונים להתקדם וחשוב כמובן גם למשקיע לראות שאתם יודעים כיצד להתקדם ושאתם מתקדמים על בסיס תוכנית עסקית ברורה וטובה ולא סתם כך על פי התחושות שלכם.
  3. תקימו צוות איכותי שתהיה לו אפשרות יחד איתכם ובהובלתכם להקים את המערכת והחברה שאתם מתכננים. חשוב שיהיה מישהו בעל יכולת טכנולוגית רלבנטית שיוכל להוביל את התחום הטכנולוגי, חשוב שיהיה מישהו בעל נסיון ויכולות שיווק שיוכל להבין את הלקוחות והשוק ויוכל להוביל את תחום המוצר והשיווק במיזם וכמובן שחשוב שיהיה גם אדם בעל נסיון עסקי ויכולות ניהול מוכחות שכן זה לא ממש המקום ללמוד לנהל עסק על גב הכסף של המשקיעים...
  4. תפתחו ותבנו מערכת בסיסית ראשונית שתהיה ה – MVP שלכם שאיתו תתחילו לפעול ולייצר תנועה אל מול לקוחות ראשונים כדי להוכיח שאתם באמת עסק. ואם המיזם שלכם מפתח חומרה ולא ניתן ליצור MVP פעיל ללא השקעה כספית גבוהה, תבנו מודל או פרוטוטייפ. אל תבואו עם ידיים ריקות למשקיע.
  5. תבנו תוכנית עסקית טובה ומקצועית. מה שחשוב בתוכנית עסקית הוא לא הקישוטים והנראות שבסוף גם בהם משקיעים מעט זמן אלא התוכן, הרלבנטיות, החשיבה העסקית הנכונה, התהליכים העסקיים שמתייחסים למוצר, לשוק, לתחרות ולמתחרים, ללקוחות ולפרמטרים האמיתיים. הנחות פיננסיות הגיוניות וטובות, מודלים עסקיים יציבים וברי מימוש...
  6. תלכו הכי רחוק וקדימה שניתן עם האמצעים והתקציבים הנמוכים שיש לכם, ניתן להגיע רחוק מאוד גם בתקציב נמוך מאוד...
 כשאתם תמלאו את חלקכם בחוזה הבלתי כתוב הזה, סביר להניח שתוכלו למצוא את המשקיע שירצה להצטרף אליכם למסע הנפלא שהתחלתם.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©    
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים