My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> A real competitive advantage
יתרון תחרותי משמעותי בחברת סטארט אפ
 
יש יזמים רבים שרעיון חדש עולה במוחם והם רצים מיד ומפתחים את הרעיון ללא ביצוע חשיבה עסקית מספקת. הם לא בונים תוכנית עסקית, לא מתייעצים עם אנשים בעלי נסיון, לא מגיסים צוות למיזם אלא רצים ישר ומפתחים אותו. לעיתים, לאחר שפיתחו את המיזם הם מצליחים לשכנע אנשים שונים להצטרף לצוות ולהיות חלק מהמיזם. כל זאת עדיין ללא חשיבה עסקית אמיתית ומקצועית. הרגע הראשון בו הם נתקלים בסיטואציה המחייבת אותם לחשוב על הרעיון בתור עסק הינו השלב בו הם מגיעים למסקנה שעליהם לגייס כסף כדי שיוכלו להמשיך ולקדם את המיזם שלהם. הם מגיעים ליועץ עסקי כדי שיסיע להם לבנות את התוכנית העסקית ורק בשלב זה מתחילות להישאל כל השאלות העסקיות שעד כה לא נשאלו ולא ניתנה להן תשובה רצינית.
 
ישנם נושאים עסקיים רבים שיש לתת אליהם את הדעת. חלקם, הם אלו הנוגעים לצרכים שלהם המיזם נותן מענה, חשוב להבין האם הצרכים הללו חזקים דיים או שהם צרכים לא מספיק רציניים שיגרמו לכך שיהיה קשה מאוד לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים להשתמש במוצר או השרות. שאלה נוספת שחשוב לשאול היא האם פוטנציאל השוק מספיק גדול ? האם יש מספיק לקוחות פוטנציאליים שישתמשו במוצר או בשרות כך שתהיה כדאיות בכלל לפתח אותם...נושא נוסף חשוב הוא האם המודלים העסקיים אכן בנויים באופן שמאפשר להרוויח מספיק כסף, האם הם באמת ריאליים ונכונים כך שהלקוחות באמת יתנהגו בהתאם למודלים העסקיים שהוגדרו...יש עוד שאלות עסקיות רבות שצריך לשאול ואחר כך כמובן לתת להן מענה במסגרת החשיבה העסקית, הפיתוח העסקי והתוכנית העסקית אשר נכתבת בעקבות תהליכי הפיתוח העסקי.
 
אנו נרחיב מעט על שאלה אחרת והיא היתרון התחרותי. עסק אשר רוצה להצליח ולהתמודד בהצלחה עם המתחרים שלו חייב שיהיה לו יתרון תחרותי. חובה שיהיה לפחות יתרון תחרותי אחד שכזה אולם רצוי מאוד שיהיו מספר יתרונות תחרותיים.  לעיתים קרובות אני רואה יזמים שהגדירו לעצמם יתרון תחרותי אולם היתרון הזה זעום כל כך שאין סיכוי שמישהו ישים אליו לב בכלל...
 

יתרון תחרותי אמיתי צריך להיות בעל משמעות אמיתית. הוא יכול להתבטא במחיר, הוא יכול להתבטא באיכות או בעיצוב, צורת הגשה וכל דבר אחר שביכולתו לגרום ללקוחות לרכוש את המוצר או השרות שלכם במקום את זה של המתחרים שלכם. חשוב מאוד שהיתרון התחרותי יהיה מספיק חזק וייצור הבדל מהותי מהמוצר או מהשרות המתחרים. תוכנית עסקית המתבססת על יתרון תחרותי שנותן דלתא קטנה מאוד על פני המתחרים לא תאפשר לכם להיכנס באמת לשוק ולהצליח למכור את השרות או המוצר שלכם במקום המוצרים המתחרים.
 
לעיתים אני רואה מיזמים שהגיעו למצב של תחילת מכירות ועדיין לא יודעים באמת מהם היתרונות התחרותיים האמיתיים שלהם. לפעמים אין להם באמת יתרון תחרותי והם לא מבינים מדוע התוכנית העסקית שלהם לא עובדת. לעיתים היתרון התחרותי שבנו לא חזק מספיק וגם אז הוא לא עובד ולא יוצר את ההבדל הנדרש.
 

חשוב שתבצעו תהליכי חשיבה עסקית כבר בתחילת הדרך ותמשיכו בחשיבה העסקית כל הזמן. תגדירו מהם היתרונות התחרותיים האמיתיים שלכם ותבנו את תהליכי השיווק שלכם כך שהם יבואו לידי ביטוי.

 
 ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות   1999-2020 ©  
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים