My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תתכוננו לפגישה עם המשקיעים

Back
דף הבית >> מאמרים >> תתכוננו לפגישה עם המשקיעים
תתכוננו לפגישה עם משקיעים
 
פגישה עם משקיעים הינה משאת נפשם של יזמים רבים בשלבים הראשונים של קידום הרעיון שלהם ואף אחר כך. כיוון שיש יזמים רבים, רעיונות טובים רבים ולכל משקיע מנסים להגיע יזמים רבים, המשקיעים מתקשים למיין את המיזמים הרבים שמגיעים אליהם ולכן חלק גדול מהם מתחילים את מיון המיזמים על פי השלב שאליו הגיע המיזם. מסיבה זו, מיזם שמגיע אל המשקיע ללא תוכנית עסקית סיכוייו להיבחן נמוכים מאוד, גם אם יש תוכנית עסקית אבל עדיין לא החלו את הפיתוח הטכנולוגי הסיכוי נמוך שהמשקיע יקרא ליזמים לצורך הצגת המיזם. לכן, אם היזמים רוצים להגדיל את הסיכויים לכך שהם יצליחו להגיע למשקיעים, עליהם לקדם את המיזם קדימה ככל שיוכלו שכן זו הדרך הראשונית להצליח להגיע למשקיעים.
 
אחת הבעיות המרכזיות הינה שגם כאשר היזמים נקראים להציג את המיזם בפני המשקיע הם לא יודעים כיצד להתכונן וכיצד להציג אותו. הם מכינים תוכנית עסקית לא מספיק טובה, מודלים עסקיים לא משכנעים, לא יודעים מה נכון לומר ומה לא נכון, לא מגיעים מוכנים מבחינת הסכומים האמיתיים שיהיה צריך לגייס בסיבוב זה ובסיבובי הגיוס הבאים, לא מתאמנים נכון (אם בכלל) על ההצגה עצמה, מדברים באופן לא ממוקד ולכן לא מספיקים לסיים את כל מה שרצו, לא מצליחים להעביר את המסרים המרכזיים כמו שצריך, ובעיקר בגלל כל הסיבות הללו לא מצליחים לשכנע את המשקיע ביכולתם להרים את המיזם הזה ולהצליח איתו.
 
אם כך, בהנחה שאתם מצויים בשלב הנכון כיצד תתכוננו כמו שצריך לפגישה עם המשקיעים ?
 
הדבר הראשון הינו בניית תוכנית עסקית הגיונית, ריאלית ונכונה אשר מביאה בחשבון את הבעיות המרכזיות, את האתגרים העיקריים ונותנת מענה טוב לבעיות אלו ולבעיות נוספות המטרידות את היזמים וכמובן שיטרידו את המשקיע במהלך הפרזנטציה והוא ישאל עליהן.
 
יש חשיבות קריטית להיות מומחה תוכן ברמה גבוהה מאוד בתחום המיזם ובנוסף לכך לשלוט שליטה מוחלטת בתוכנית העסקית ובכל מה שקשור אליה כולל הכרה מלאה ושליטה טובה מאוד באקסלים שמהם נבנתה התוכנית הפיננסית. מי שאיננו מומחה תוכן רציני בתחום המיזם לא יוכל לשכנע את המשקיע להמשיך לבדוק את המיזם ובמקביל בודאי שלא יוכל לשכנע אותו שהוא יכול להרים את המיזם בהצלחה.
 
תתאמנו הרבה מאוד בהצגה. חשוב מאוד להתאמן בהצגה נכונה, שוטפת ומשכנעת של המיזם. חשוב למדוד את הזמנים שלוקח לכם להציג כל שקף, לחלק את הזמן המוקצב באופן נכון בין השקפים השונים ולהתאים את התוכן בין השאר גם על פי הזמנים שלוקח להציג אותם והזמן הכולל שלוקח להציג את הפרזנטציה מתחילתה ועד סופה. תזכרו שבחלק גדול מהפגישות יש לכם 25-30 דקות לכל היותר להציג את המיזם ובדך כלל זה מתקרב יותר ל – 20 דקות. כיוון שפרזנטציה נכונה כוללת 10-15 שקפים כולל הצגת דמו או מוצר, הזמן הממוצע שניתן להשקיע בהצגת כל שקף הינו 1.5-2 דקות. לכן יש לבחון היטב נושא זה כיוון שאם לא תחלקו נכון את הזמנים לא תצליחו לסיים כל מה שרציתם...
 
מומלץ מאוד להקדיש מספר שעות לחשיבה על שאלות שעלולות לעלות במהלך ההצגה ולבנות להן תשובה מראש כולל בניית הדרך הנכונה כיצד לחזור חזרה למסלול ההצגה המתוכנן על מנת שתוכלו להמשיך בהצגה ולסיים אותה בהצלחה.
 
לאחר שתתאמנו ותצליחו להגיע לרמה גבוה על פי הבנתכם, מומלץ מאוד לבצע את ההצגה בפני 2-3 אנשים שלא מכירים את המיזם כדי לקבל משובים אמיתיים ולאחר מכן שפרו את ההצגה ורק אז תתייצבו בפני המשקיע...
 
שיהיה בהצלחה


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים