My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תעשו ותתקדמו, כך תזיזו הכי טוב את המיזם שלכם
תעשו ותתקדמו, כך תזיזו הכי טוב את המיזם שלכם
 
יש הרבה מאוד רעיונות טובים. יש גם הרבה מאוד רעיונאים שחושבים על רעיון, לעיתים הוא רעיון מצויין ולעיתים פחות. אבל מה שמבדיל בעיקר בין רעיון מצויין למיזם מצליח הוא לא תוכנית עסקית טובה כפי שרבים חושבים אלא בעיקר הביצוע. אני רואה יזמים רבים שחשבו על רעיון ולוקח להם שנה או אפילו יותר עד שהם מצליחים להניע את עצמם ולהתחיל לבחון ברצינות את הרעיון וגם אז הם באים אלי ומבקשים שאבנה להם תוכנית עסקית לפני שבחנו את השוק כמו שצריך ולפני שעשו משהו שיצדיק השקעת כספים ובניית תוכנית עסקית מקצועית. הם מהססים מאוד ולמרות שהם מאמינים בכל ליבם ברעיון הם לא מצליחים להזיז את עצמם ולהתחיל לקדם את הרעיון לכיוונים מעט יותר מעשיים. ליזמים אלו אני מציע שיכתבו לעצמם תוכנית עסקית אישית לצורך קידום המיזם לשנה הקרובה ויתקדמו על פיה. מאידך אני רואה יזמים שרצים ומתקדמים מהר מדי בלי לחשוב הרבה ובלי לבחון את הרעיון ברמה המקצועית והעסקית ולכן גם הם מגיעים למקומות לא טובים בשלבים מתקדמים יותר כשהם נדרשים להוכיח קצת יותר את הישימות העסקית והמסחרית.
 
חשוב להבין כי הדרך הנכונה להתקדם עם מיזם היא לעשות ולהתקדם ולא להסס ולהתקע אולם להתקדם אין פירושו לרוץ קדימה בלי לראות ובלי לחשוב אלא להתקדם תוך כדי תכנון, הגדרת מטרות ויעדים וביצוע שלהם תוך כדי עמידה בזמנים שהגדרתם.
 
ניקח לדוגמא מיזם המשלב תוכנה ואינטרנט. יש יזמים שמתחילים להתברבר תקופה ארוכה מאוד בהגדרת המיזם, באפיון מפורט של כל הפיצ'רים שיהיו בתוכנה, באתר האינטרנט ובאפליקציה ולא ממש בודקים את המצב בשטח ומה כבר קיים בעולם. לא בוחנים בצורה רצינית את מצב השוק ומבזבזים זמן רב על תהליכים שלאחר בחינה עסקית רצינית מתברר שחלקם הגדול היה בזבוז זמן והם לא רלבנטיים ולא ניתן להשתמש בהם במציאות...מאידך יש אחרים שרצים ומפתחים את התוכנה גם הם בלי לבחון את השוק, את הלקוחות ואת התחרות ולאחר שהם מסיימים את הפיתוח ומגיעים אלי כדי שאכתוב להם תוכנית עסקית לקראת גיוס הון ואני מבצע מחקר שוק בסיסי אני מגלה שמה שהם פיתחו לא רלבנטי למרות שעלה להם הרבה מאוד כסף ולקח לא מעט זמן להגיע לכך וכדי להצליח וליצור למיזם שלהם תוכנית עסקית טובה צריך לזרוק את הכל או את הרוב לפח ולהתחיל את הפיתוח מהתחלה.
 
הדרך הנכונה להתקדם עם מיזם היא דרך המלך. לא רצים בלי לחשוב ועושים בלי תכנון ומאידך לא מתברברים אלא מבצעים. כל שלב שאתם רוצים לבצע צריך להיות מוגדר ומתוכנן ותחום בזמנים. עליכם לשבת, לבנות לעמכם תוכנית עסקית קטנה ומוגבלת לתקופה הקרובה, להגדיר את לוח הזמנים ללמידת השלב המוגדר, לביצוע המטלות ולסיום השלב. כך תוכלו גם לבצע את הנדרש ולקדם את המיזם ולא להתקע ולבזבז זמן אולם ההתקדמות שלכם תהיה תואמת למצב השוק ולצרכי הלקוחות ותהיה מוגדרת על פי לוחות זמנים מוגדרים כך שתוכלו להגיע עם המיזם בזמן סביר והגיוני למצב שבו תוכלו להראות ביצועים ולגייס כסף על סמך הביצועים שתראו ולא על סמך ניירת ותקוות עתידיות ללא שום הוכחת יכולת.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים