My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

תחרות בסטארט אפ

Back
דף הבית >> מאמרים >> תחרות בסטארט אפ
תחרות בסטארט אפ
 
כל יזם חרד שמא ימצא פתאום מתחרה שצץ לו בהפתעה שנותן מענה דומה והתוכנית העסקית שלו מציגה את מה שהוא מתכנן לעשות. בכל פעם שהיזם מוצא אכן אתר או אפליקציה או מתחרה חדש הוא מתחיל להילחץ ושוקל שוב האם כדאי לו להמשיך או אולי זה הזמן להפסיק. לעיתים אני רואה יזמים שעושים שגיאות משמעותיות במצבים כאלו. הם מחליטים שצריך לצאת מיד לשוק גם אם הם לא מוכנים, הם מתחילים לרוץ למאגר המשקיעים שיש להם ללא הכנה נכונה, ללא תוכנית עסקית וללא כל מוכנות טכנולוגית, עסקית או פרסונלית. לפעמים הם מחליטים שלא צריך להמשיך תהליך שהחלו בו כמו בניית תוכנית עסקית ומבקשים לסגור את התהליך בתוך יום יומיים ולהתחיל לרוץ. מאידך לפעמים אני רואה יזמים שמחליטים להפסיק את קידום הסטארט אפ שלהם כיוון שראו מיזם מתחרה שיצא לשוק לפניהם והם חושבים שבגללו אין להם כל סיכוי או שהסיכויים ירדו כל כך למטה שחבל על הזמן והמאמץ שלהם.
 
בדרך כלל במצב זה אני מסביר לאותם יזמים כי יציאת מתחרה לשוק איננה טורפת את כל הקלפים ויש מספר פעולות ובחינות שצריך לעשות לפני שמשנים את כיוון ההתקדמות של הסטארט אפ שלהם מהכיוון בו היו קודם לכן לכיוון חדש.
 
הפעולות המומלצות לביצוע בעת גילוי מתחרה חדש שיצא לשוק הן:
 
  1. לימוד מעמיק של המתחרה ואיסוף כל המידע האפשרי עליו. גם כאשר לא פורסם מידע רב על ידי המתחרה יש מהיכן לאסוף לא מעט חומר כדי להעריך מה  עושה המתחרה, מהי התוכנית העסקית שלו, מהם המודלים העסקיים שלו, מהו שוק היעד שאליו הוא מכוון את התוכנית העסקית שלו ומהן דרכי הפעולה שלו.
  2. לאחר שתלמדו את המתחרה החדש לעומק, תגלו שבמרב המקרים זהו מתחרה שעושה משהו ליד ובמקרים רבים אפילו איננו מתחרה איתכם או שהוא מתחרה בגזרה מוגבלת בלבד.
  3. אחרי הערכת הנזק האפשרי עליכם לבחון האם יש משהו שכדאי לשנות בתוכנית העסקית שלכם בעקבות המתחרה החדש, או אולי שינוי בתהליך הגיוס ובעיקר בהצגת המתחרים והיתרונות התחרותיים שלכם. חשוב שתבינו היטב מה ההשפעות של מתחרה כזה עליכם ועל התוכנית העסקית שלכם כך שתוכלו להגדיר את הדרכים הנכונות הנדרשות לנטרול ההשפעה שלו עליכם במידה ובכלל יש השפעה כזו.
 
בכל מקרה לא מומלץ להפסיק פעילויות באמצע, לא נכון בשום מקרה להפסיק לבנות תוכנית עסקית ולהגיע למשקיעים בלעדיה כיוון שהתוכנית העסקית מבחינת המשקיעים היא המסמך הבסיסי שבלעדיו אין להם שפה עסקית משותפת איתכם. בודאי שלא נכון לרוץ למשקיעים בבהילות או לנסות לעשות צעדים חפוזים כיוון שלחופזה אין משמעות חיובית וברוב המקרית תהיה לה השפעה שלילית על הסטארט אפ שלכם. אין זה אומר שעליכם לעצור ולחלום. על כל סטארט אפ להתקדם בקצב נכון וקבוע ללא הפסקה בכל רגע ורגע. מאידך ריצה גורמת לתקלות ובעיות ולכן אין לרוץ אולם גם אסור לעצור. 


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים