My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית של מקצוען
תוכנית עסקית של מקצוען
 
השבוע פנו אלי יזמים שהחלו בפיתוח מיזם שהם בטוחים שיהיה ה – Google הבא. רק כדי לסבר את האוזן, חשוב להבין שחלק ניכר מבין יזמי האינטרנט והסלולר בטוח שהמיזם שלו הוא הדבר הבא ואין לו שום ספק בכך. יתירה מזו, בכל פעם שאני מנסה לערער במעט את התחושה הזו כועסים עלי ונוזפים בי על כך שאני לא מבין את המיזם ועל החזון המוגבל שיש לי. כשאני מנסה להוריד את המיזם חזרה לקרקע המציאות ומנסה להסביר כי מיזם לא נמכר תוך שנתיים ב – 250 מיליון דולר וכי לוקח קצת יותר זמן כדי ש –Google, Yahoo או כל אתר אינטרנט מוביל אחר ירכוש אתר אינטרנט בסכומי כסף גבוהים.
 
לאחר שיחה קצרה הסבירו לי היזמים כי בכוונתם לגייס סכום של 6 מיליון דולר. שאלתי אותם כמה כסף הושקע עד כה במיזם והתשובה שקיבלתי היתה שעד עכשיו השקיעו כ – 100,000 דולר מכספם האישי. בעודי מנסה לשכנע את היזמים לרדת מעט מהעץ ולדרוש מהמשקיעים אותם הם אמורים לפגוש סכום מעט יותר ריאלי המתאים לשלב בו הם מצויים, שאלתי אותם האם בנו תוכנית עסקית ואם כן כיצד בנו אותה. נעניתי מיד כי יש להם תוכנית עסקית אשר נכתבה על ידי חברה רצינית מאוד ואפילו שילמו עליה סכום נאה מאוד של 25,000 ₪. כששאלתי האם היו שותפים לגיבוש התהליכים העסקיים ולבניית התוכנית העסקית והפיננסית נעניתי כי זה היה תפקידה של חברת הייעוץ וכי הם מקבלים את מה שחברה זו בנתה עבורם. ניסיתי להעמיק מעט ולשאול שאלות על התהליכים האסטרטגיים, על התהליכים השיווקיים ונעניתי באופן שטחי ממנו היה ברור כי היזמים אינם מבינים לעומקה את האסטרטגיה שהוגדרה להם בתוכנית העסקית. ניסיתי להבין מהם מדוע בחרו את המודלים העסקיים המופיעים בתוכנית העסקית וגם כאן נעניתי בתשובות מהוססות. ניסיתי להבהיר להם כי עליהם להכיר היטב את החומר וכי בם נדרשים לדעת להסביר לעומק את המניעים שהביאו אותם לבנות תהליכים אלו ולהצליח להתמודד עליהם בכבוד ובאופן מקצועי עם נציגי המשקיעים ובסופו של דבר הצלחתי לשכנע אותם בחשיבות הנושא והם הבינו כי עליהם ללמוד היטב את החומר ולהכיר אותו ברמה הגבוהה ביותר.
 
ישנם שני נושאים שעלו במאמר זה שחשוב שכל יזם יכיר וידע:
 
סכום הגיוס הראשוני לא עולה כמעט אף פעם על מאות אלפי דולרים וגם את הגיוס הזה לא קל להשיג. כל זאת ללא קשר לחוזק הרעיון כיוון שהסכום שכיום מקובל לגייס בישראל כגיוס Seed מגיע עד 500,000 דולר.
 
רצוי מאוד שבניית תוכנית עסקית תבוצע בשיתוף מלא של היזמים שכן בסופו של דבר זוהי תוכנית עסקית שלהם ולא של איש המקצוע אשר כותב אותה. עליהם להכיר אותה היטב ועליהם לדעת להציג אותה, להגן על הנאמר בה ובסופו של דבר אף לבצע את הכתוב בה ולממש אותה.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים