My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית למרפאה חדשה
תוכנית עסקית להקמת מרפאה חדשה

תוכנית עסקית הינו מסמך אשר אמור לתאר את העסק, את השוק בו הוא אמור לפעול, לנתח את התחרות והמתחרים ולהגדיר תהליכים עסקיים וטכנולוגים וכמובן שבסופו של דבר יש גם פרק פיננסי אשר תומך את כל התהליכים המוגדרים בתוכנית העסקית. הדרך הנכונה לבניית תוכנית עסקית בכל תחום ללא קשר לסוג העסק הינה קיום תהליך של פיתוח עסקי אשר מובל על ידי איש מקצוע בעל נסיון בהובלת תהליכי פיתוח עסקי ובכתיבת תוכניות עסקיות. במהלך הפיתוח העסקי מבצעים ניתוח עסקי מעמיק ומקצועי ובו מגדירים את כל ההגדרות הנדרשות ובעיקר בונים את התהליכים הנדרשים לביצוע על מנת להקים את העסק ולאחר מכן להצליח לקדם אותו ובעיקר להרוויח כסף.

כאשר אנו בונים תוכנית עסקית לצורך הקמת מרפאה מקצועית עלינו לבחון את התהליכים העסקיים כפי שבוחנים בכל עסק שמקימים אולם בעת שבונים תוכנית עסקית למרפאה יש נושאים נוספים שאינם רלבנטיים בעת הקמת עסק אחר שרצוי מאוד לתת עליהם דגש ולבחון אותם תוך כדי הפיתוח העסקי. חשוב שנושאים אלו יקבלו ביטוי בפרקים השונים של התוכנית העסקית שתיכתב אחר כך.
הנושאים השונים שרצוי לבחון בעת בניית תוכנית עסקית למרפאה הינם:
  1. בחינת הפרוצדורות הרפואיות שהרופאים אמורים לבצע במהלך קבלת החולים במרפאה. בהתאם לסוג הפרוצדורות יש צורך למתקן את חדרי הבדיקה מעבר לאבזור משרדי כמקובל (חשמל, תקשורת...) ולאבזר את המרפאה. הציוד הבסיסי ביותר לחדר בדיקת רופא כולל בדרך כלל ברז עם כיור. לעיתים יש צורך במיטת בדיקה ובמקרה שיש מיטה עליכם בדרך כלל יהיה להתקין גם וילון לצורך שמירת הפרטיות של הנבדק. כמובן שלנושא זה השפעה מהותית על התקציב המתוכנן בתוכנית העסקית הנכתבת.
  2. הגדרת נהלי העבודה הנדרשים במרפאה החל מנהלי הזמנת חולה, ניהול תיקי החולים, הכנסת החומר לרופא בעת ביקור החולה, הכנסת סיכומי הביקורים ומידע רפואי נוסף לתיק החולה, זימון תורים בחדרי ניתוחים ובמרפאות מומחים נוספות ועוד נהלים רבים אחרים השונים מנהלים המקובלים במשרדים רגילים. תהליכים אלו משפיעים אף הם על התוכנית העסקית, מחייבים רכישת תוכנות ייחודיות, מצריכים התקנת תקשורת נכונה שתאפשר את הפעילויות הללו וכמובן מחייבים גיוס כוח אדם מתאים לצורך הפעלה נכונה של המרפאה.
  3. הגדרת אסטרטגיה נכונה לקבלת חולים מקופות חולים או לא, קבלת חולים בעלי ביטוחים של חברות ביטוח או קבלת חולים באופן פרטי שלא דרך חברות ביטוח. הגדרת האסטרטגיה הזו משפיעה מהותית על כל דרכי התפעול והשיווק של המרפאה וכמובן שיש לה השפעה מרכזית על רמת ההכנסות שתהיה למרפאה שעל פיה ניתן לבנות בפרק הפיננסי בכל תוכנית עסקית את תחזית ההכנסות.
  4. במידה ומחליטים על פעילות עם חולים המבוטחים בחברות ביטוח יש לקיים בחינה מעמיקה של ההסכמים הקיימים בין הרופאים המתעתדים להיכנס למרפאה ובין חברות הביטוח השונות ולנסות לשפר את תנאי הסכמים אלו. בכל מקרה יש לבנות במרפאה ובמקביל להגדיר זאת בתוכנית העסקית תהליך המאפשר לחולים לקבל סיוע עם כל נושא האישורים מול חברות הביטוח ובמקביל ככל שעובדי המרפאה יכירו טוב יותר את התהליכים הללו תהיה אפשרות למקסם את ההכנסות מכל חולה וכך להעלות את רווחי המרפאה.
  5. אחד הנושאים הקשים להגדרה בעת בניית תוכנית עסקית למרפאה הינו מודל הפעילות העסקי והפיננסי בין הרופאים לבין עצמם ובין הרופאים לבין המרפאה. יש להגדיר היטב מה יקבל כל רופא עבור פעילותו, כמה ירוויח יותר במידה ויבצע פעילות גבוהה יותר וכמה פחות במידה ויבצע פעילות נמוכה יותר. יש צורך להגדיר את מודל הפעולה הזה היטב בעת כתיבת התוכנית העסקית ולבחון אותו אחר כך בכל רבעון מחדש כדי להצליח ליצור מודל אופטימלי המשלב בין צרכי המרפאה והרצון לגדול ולהרוויח יותר לבין הרצון להעניק שכר גבוה לרופאים.
ישנם כמובן נושאים נוספים שיש לתת עליהם דגש במהלך כתיבת תוכנית עסקית למרפאה על מנת שהמרפאה תקום בצורה טובה ונכונה ותאפשר לרופאים להרוויח יותר ממה שהרוויחו כרופאים עצמאיים ובמקביל תאפשר למרפאה לצמוח ולהגדיל את מחזור הפעילות וכמובן את הרווחיות באופן מתמיד.
 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2017
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים