My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לאפליקציית נישה
תוכנית עסקית לאפליקציית נישה
 
ישנן אפליקציות רבות אשר מכוונות את פעילותן לשוק נישתי. במצב זה, השירותים שתאפשר האפליקציה יהיו מכוונים לטפל בצרכים ובבעיות הקיימות לקהל משתמשים מוגדר ולא רחב. בדרך כלל שוק נישתי לא יהיה גדול כמו השווקים הרחבים אולם הוא יהיה ממוקד מאוד והיכולת להגיע אל המשתמשים תהיה ממוקדת ומוגדרת. במקרים רבים כיוון שהשוק קטן ואינו אטרקטיבי במידה הנדרשת אצל משקיעים רבים יש צורך לבחון היטב ולשקול האם להכנס לתחום זה והאם יש בכלל אפשרות לגייס משקיעים לאפליקציה זו שכן משקיע מעוניין לראות תוכנית עסקית שתבטיח לו רווחים גדולים וסיכויים לביצוע אקזיט בעתיד ולא תוכנית עסקית מוגבלת שתאפשר אולי איזון או רווחיות נמוכה ולא ברורה.
 
מסיבות אלו בעת בניית תוכנית עסקית לאפליקציה שכזו יש לבצע עבודה מקצועית וטובה שתאפשר ליזמים להציג את המיזם באופן אטרקטיבי למרות גודלו של שוק היעד. תהליך בניית תוכנית עסקית מקצועית לאפליקציה שכזו יתחיל בשלב של פיתוח עסקי. רצוי מאוד שאת התהליך יוביל אדם בעל נסיון עסקי רב שביצע בחייו מספר תהליכים של פיתוח עסקי בתחום ההיטק ואף רצוי בתחום האפליקציות הסלולריות וכן אדם שהינו בעל נסיון בכתיבת תוכנית עסקית למיזמים מסוג זה. אדם שאיננו מנוסה בתחומים אלו עלול לשגות בתהליך, להוביל מודלים עסקיים לא מספיק אטרקטיביים או לא ריאליים, לבנות אסטרטגיה שיווקית לא נכונה ולא ריאלי ובכלל להוביל את האפליקציה ואת התוכנית העסקית בכיוונים עסקיים שגויים.
 
תהליך הפיתוח העסקי וכתיבת התוכנית העסקית נדרשים לכלול מספר פרקים הכוללים את התחומים הבאים:
 
תיאור מפורט של האפליקציה והשירותים שהיא מאפשרת. בחינה מדוקדקת של הצרכים להם היא נותנת מענה. חשוב לבחון את הצרכים של כל הגורמים המעורבים בתהליכים העסקיים של האפליקציה כמו משתמשים, ספקים, גופים ציבוריים וכו. להבין היטב מהם הצרכים שהאפליקציה פותרת עבור כל גורם, מהם התועלות שהאפליקציה מאפשרת לכל אחד מגורמים אלו וכיצד האפליקציה תשתלב בתוכנית העסקית של אותם גורמים.
 
בעת בניית תוכנית עסקית לאפליקציה נישתית חשוב לבצע ניתוח מעמיק של השוק אליו מכוונת האפליקציה ושל התחרות בה עלולים להתקל. ניתוח השוק יכלול בחינת המגמות הקיימות בתחום בו עוסקת האפליקציה, בחינת ההזדמנות העסקית אל מול ההזדמנויות והאיומים הקיימים בשוק, בחינת מצב השוק מבחינת צפיפות, בחינת פוטנציאל השוק וכן פרמטרים נוספים. בחינת התחרות מחייבת לבדוק מי השחקנים המרכזיים בתחום ומי הם המתחרים הישירים והפוטנציאליים שלנו. חשוב לבדוק מהם היתרונות ומה החסרונות של הפתרונות שלנו אל מול הפתרונות של המתחרים. עלינו לבנות כחלק מהתוכנית העסקית שלנו את היתרונות התחרותיים שלנו אל מול המתחרים כיוון שבאמצעות יתרונות אלו נוכל להתמודד איתם בהצלחה.
 
הפרק המרכזי הבא בתוכנית העסקית יהיה פרק האסטרטגיה והמודלים העסקיים. בפרק זה יש להגדיר את התהליכים העסקיים והשיווקיים של המיזם. חשוב לבחון את התהליכים הללו לאורך מספר שנים. לאחר מכן יש לבנות את המודלים העסקיים. יש לבנות מודל עסקי ריאלי והגיוני שיאפשר הכנסות מספקות וכמובן רווחיות. חשוב שהמודל העסקי יהיה יציב ורציני כך שמי שישמע אותו יוכל להתחבר אליו וירגיש שאכן יש במודל עסקי זה כיוון עסקי אמיתי ורציני.
 
אחד הפרקים החשובים והמרכזיים בכל תוכנית עסקית הינו הפרק הפיננסי. בעת בניית תוכנית עסקית לאפליקציה נישתית, חשוב לבנות תוכנית פיננסית טובה שתציג את ההזדמנות העסקית באופן אטרקטיבי. יש לבנות את הפרק הפיננסי על סמך הנחות יסוד ריאליות ונכונות כך שהמשקיעים הבוחנים את המיזם ואת התוכנית העסקית שלו יוכלו להתחבר להנחות אלו ולא יחושו שמנפחים את המספרים כדי להרשים אותם.
 
לסיכום, בעת בניית תוכנית עסקית לאפליקציה נישתית יש לבצע זאת באופן מקצועי ביותר שיאפשר להציג את התוכנית העסקית בצורה אטרקטיבית למשקיעים למרות שמדובר בשוק נישתי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים