My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית לאפליקציה בשוק תחרותי
תוכנית עסקית לאפליקציה בשוק תחרותי
 
שוק האפליקציות הסלולריות גדל בקצב מהיר ותחומי פעילות חדשים מקבלים חיים באמצעות הסלולר והאפליקציה. גם היכולות החברתיות שמספק הסמארטפון מאפשר לאפליקציות רבות להתחיל לתת שירותים באופן שעד כה לא ניתנו, במחיר נמוך בהרבה, במהירות גבוהה יותר וביעילות גבוהה יותר. מסיבה זו אנו רואים נהירה המונית לתחום. כמעט בכל נושא נבנות אפליקציות רבות אולם לרובן אין מודל עסקי מוגדר, אין להם תהליכים עסקיים ושיווקיים מובנים, אין להם את המימון הנדרש כדי להצליח לקדם את האפליקציה כעסק ולהוציא אל הפועל תוכנית עסקית שתאפשר לייצר הכנסות ולהפיק רווחים.
 
סיטואציה זו גורמת לכך שפחות או יותר באותו זמן יוצאות לשוק מספר אפליקציות באותו תחום המספקות מענה לצרכים דומים ולקהל לקוחות דומה ונראה כי השווקים הסלולריים הופכים להיות תחרותיים יותר ויותר. על היזמים ללמוד לבנות תוכנית עסקית המכוונת אותם לפעול בשוק תחרותי יותר וללמוד להתמודד עם התחרות הקיימת מהיום הראשון באופן מקצועי, לייצר יתרונות תחרותיים אמיתיים ולדעת להביא אותם לידי ביטוי. תוכנית עסקית מסוג זה אמורה לתת ליזם ולמשקיעים באפליקציה מענה מקצועי וטוב גם כאשר יש עוד אפליקציה או שתיים הנותנות מענה דומה לקהל לקוחות דומה וגם הן מטופלות על ידי תהליכים עסקיים סדורים שנבנו באמצעות תוכנית עסקית מקצועית וטובה.
 
אם כך, כיצד בונים תוכנית עסקית שמאפשרת התמודדות מקצועית וטובה עם המתחרים הקיימים בשוק לצד ההתמודדות עם הקשיים האובייקטיביים של כל מיזם חדש ותוכנית עסקית חדשה שמתחילים ליישם. חשוב לזכור כי בעת בניית תוכנית עסקית גם כאשר יש מתחרים בשוק מי שינצח הינו הטוב יותר ולאו דווקא הראשון או השני.
 
ניקח לדוגמא אפליקציה שהצליחה מאוד בתחום הניווט Waze. לא כולם יודעים אבל היא איננה הראשונה ואפילו לא האפליקציה הראשונה בתחום הניווט שהצליחה. I Go, אפליקציית הניווט המובילה בעולם בתחום הניווט עד הגעת Waze הצליחה למכור את מערכת הניווט שלה ל – 30 מיליון לקוחות עוד לפני הגעת Waze ובניגוד ל – Waze לקוחות I Go שילמו כ – 100 $ בממוצע עבור השימוש במערכת. גם היום לאחר הרכישה המתוקשרת והמוצלחת של Waze על ידי Google ממשיכה I Go למכור מיליוני מערכות ניווט ללקוחות רבים בעולם. דוגמא נוספת למצב דומה הינה האפליקציה המוכרת GetTaxi שגייסה סכום גדול של כסף והיא המובילה בעולם בתחומה. אפליקציה זו איננה הראשונה וגם לא השנייה בתחום, כבר בשנת 2009 היתה אפליקציה בתחום המוניות שפעלה. דוגמא טובה לאפליקציה מצליחה בתחום המוניות הינה UBER לה יש למעלה מ – 6.5 מיליון גולשים בחודש.
 
אנו יודעים לומר כי אפליקציה טובה נמדדת במספר פרמטרים והם כמות הורדות וכמות משתמשים אולם תוכנית עסקית טובה לאפליקציה צריכה לכלול את רמת ההכנסות והרווחיות. לכן כדי ליצור תוכנית עסקית שמאפשרת התמודדות בשוק התחרותי הזה על האפליקציה להיות בעלת מודלים עסקיים משמעותיים שיאפשרו לא רק הורדות רבות ומשתמשים אלא גם הכנסות ורווחים.
 
לסיכום, הדרך הנכונה להתמודד עם השוק התחרותי של האפליקציות הינה בניית תוכנית עסקית טובה בעלת מודלים עסקיים רווחיים ומכניסים ורמת הביצוע של אותה תוכנית עסקית. החברה שתצליח לבצע טוב יותר תוכנית עסקית טובה יותר תהיה זו שיש לה את הסיכויים הגבוהים ביותר להצליח בתחרות הקיימת היום בשוק האפליקציות.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים