My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-מודל עסקי-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> תוכנית עסקית ושיווק ייחודי
תוכנית עסקית ושיווק ייחודי לסטארט אפ
 
כל עסק שרוצה להצליח נדרש להכין לעצמו תוכנית עסקית. לא משנה אם זה עסק חדש או ותיק, סטארט אפ או עסק קטן על כל אחד לבנות לעצמו תוכנית עסקית ולקדם את העסק שלו על פי אותה תוכנית העסקית. חלק מרכזי בכל תוכנית עסקית הינו התהליך השיווקי. בדרך כלל יש כללים די ברורים כיצד לבנות אסטרטגיה שיווקית ותהליך שיווקי כך שיהיה ייצוג בתוכנית לארבעת הממים המגדירים את תמהיל השיווק הקלאסי: 
  1. מוצר
  2. מחיר
  3. מיקום
  4. מאמץ קידום 
כיום מקובל להוסיף לארבעת שכבות אלו את התחומים הבאים: 
  1. אנשים: עובדי החברה, מנהלים וחברי ההנהלה, לקוחות וצרכנים.
  2. תהליך: שיטות ותהליכי שיווק, תהליכי עבודה, המכשור המשמש את הפעילויות תהליכי בקרה ומעקב אחרי תהליך השיווק.
  3. סממנים פיסיים: כל הסממנים הפיסיים כמו לוגו, סמלים, ביגוד ומדים מיוחדים, כלי הרכב של העסק וכו... 
חשוב מאוד בעת בניית התוכנית העסקית לבנות את תוכנית השיווק ולדאוג שהיא תכלול את כל הפרמטרים והנושאים המקובלים. בניית תוכנית שיווק כזו תבטיח לנו שלא שכחנו שום תהליך ונושא אשר אמורים להיכלל בתוך תהליך זה.
 
בניית התוכנית השיווקית ותוכנית המכירות חשובה מאוד וחשוב שכל מי שבונה תוכנית עסקית אכן יבנה אותה בצורה מקצועית ורצינית ותוכנית זו תהווה בסופו של דבר את הבסיס והמדריך לתהליכי השיווק שיבצע בעל העסק או הסטארט אפ במהלך הפעלת העסק כדי להשיג את הלקוחות שלו.
 
ישנו נדבך מסוים בתוכנית השיווק שעליו ברצוני להרחיב מעט את הדיבור. בניית תוכנית עסקית ותוכנית שיווק הינה תהליך חשיבתי ארוך ורציני בכל פעם שאתם מקימים עסק או סטארט אפ. מעבר לכל התהליכים שהגדרנו הכוללים את בניית תוכנית השיווק, חשוב מאוד במהלך תהליך הפיתוח העסקי בניית התוכנית העסקית להשקיע מחשבה רבה במציאת מהלכי שיווק ייחודיים ומקוריים אשר לעיתים יהיו דווקא הם המהלכים המשפיעים בתחום מסוים. לפעמים דווקא מהלך ייחודי שאיננו מוכר והוא יחסית שונה יכול להיות הגורם להצלחת תוכנית השיווק והמכירות כולה של הסטארט אפ שלכם. דוגמא לנדבך כזה הינה איתור המקומות בהם נמצאים הלקוחות שלהם אנו רוצים למכור את השירות או המוצר שלנו. אחר כך בחינה מדוקדקת כיצד אנו יכולים להגיע אל הלקוחות במקומות אלו ובסופו של דבר הגדרת התהליך שבאמצעותו אנו פונים אליהם ומנסים להפוך אותם ללקוחות או משתמשים שלנו. בדרך כל תהליך כזה ידרוש מכם חשיבה נכונה, מקורית ומעט יוזמת לפעמים אף מעט חצופה. אולם לאחר שאתם בונים את התהליך ומוודאים שבסופו של דבר הלקוח יחוש תחושה טובה וחיובית כשתגיעו אליו תגלו שדווקא תהליכים אלו שאינם מצויים בתיאוריה הסטנדרטית של מהלכי השיווק ובניית תוכנית השיווק יכולים לפעמים להיות ההבדל בין הצלחתה של התוכנית השיווקית והתוכנית העסקית לבין כשלון וחוסר יכולת לגייס מספיק לקוחות ולקדם את הסטארט אפ שלכם בצורה טובה ורצינית.
 
לסיכום, בניית תוכנית עסקית הינה הזדמנות למחשבה נכונה, מקצועית ויצירתית בה ניתן ליצור אמצעי שיווקי ייחודי ומקורי שעשוי להשפיע באופן מהותי על הצלחת התוכנית העסקית והעסק או הסטארט אפ שאנו מובילים.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים