My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

ריבוי רעיונות אצל יזמים

Back
דף הבית >> מאמרים >> ריבוי רעיונות אצל יזמים

ריבוי רעיונות אצל יזמים

יזמים רבים מחזיקים באמתחתם המצאות רבות. בדרך כלל כשממציא או יזם חושב על רעיון ומקדם אותו זה לא יהיה הרעיון הראשון שהוא חשב עליו אלא אחד מיני רבים. ברוב המקרים הרעיון שהוא מקדם יהיה הרעיון שנראה לו המוצלח ביותר מהבחינה העסקית. הרבה פעמים מגיעים אלי יזמים שברצונם לבנות תוכנית עסקית למיזם שלהם כשתוך כדי תהליך בניית התוכנית העסקית אנו עולים על אחד הרעיונות הנוספים של היזם. אם הרעיון הנוסף איננו מוצלח יותר אין בעיה. אולם קורה שהרעיון שנחשף במקרה תוך כדי הכנת תוכנית עסקית מוצלח בהרבה מהרעיון שאיתו הגיעו. במצב זה אנו ניצבים בפני דילמה האם להמשיך את תהליך הכנת הכנתה של תוכנית עסקית למיזם המקורי או שעלינו לעזוב אותו ולעבור לקדם את הרעיון הנוסף.

ישנו מצב נוסף הנובע מריבוי רעיונות אצל היזמים. קורים מקרים שיזמים מגיעים אלי במטרה לבנות מספר תוכניות עסקיות למספר רעיונות שיש להם והם חושבים על קידום מקבילי של שניים או שלושה מיזמים בו זמנית. היזמים רוצים לבנות תוכנית עסקית לכל אחד מהמיזמים בזה אחר זה וחושבים שהם יוכלו לקחת את שתי התוכניות העסקיות, להציג את שתיהן בפני משקיע ולשכנע אותו להעדיף תוכנית עסקית אחת על פני השנייה ולהשקיע ברעיון שנראה לו הטוב ביותר מבין שניהם.

אחת הנקודות שלא תמיד מובנת לכל היזמים במקרים רבים היא שלא ניתן בשלב זה של חייהם העסקיים ליזום וליצור שתי יזמויות מוצלחות בו זמנית. יצירת תוכנית עסקית טובה ככל שתהיה לכל אחד מהרעיונות של היזם איננה הופכת אותו למיזם חי ונושם אשר יכול ליצור הכנסות ורווחים ולהחזיר את ההשקעה למשקיעים. תוכנית עסקית טובה מבטאת את התהליכים העסקיים של המיזם. תוכנית עסקית טובה, מציגה היטב את המיזם ואת הצרכים שהוא פותר, היא מציגה ניתוח שוק מעמיק, ניתוח תחרות ומתחרים שמאפשר להבין היטב מהם היתרונות התחרותיים של המיזם וכיצד הוא מתכונן להתמודד עם היתרונות התחרותיים של המתחרים. תוכנית עסקית טובה מציגה היטב את תהליך הפיתוח הצפוי, את התהליכים העסקיים הנדרשים כדי להביא את המיזם למצב שהוא מוכר ומרוויח. תוכנית עסקית טובה מציגה אסטרטגיה שיווקית מותאמת לפלחי השוק הרלוונטיים וכמובן את המודלים העסקיים בצורה הטובה והברורה ביותר. כמובן שנוסף לכל אלו, תוכנית עסקית טובה מציגה ניתוח פיננסי מקיף, מעמיק ומקצועי של כל התהליך הפיננסי של המיזם לתקופה של שלוש עד חמש שנים. כמובן שעל התוכנית הפיננסית להכיל את כל הפרמטרים הפיננסיים שמשקיע מצפה לראות על מנת לקבל החלטה מושכלת על סמך נתונים ולא רק על פי תחושת הבטן שלו. אבל גם התוכנית העסקית הטובה ביותר לא יכולה לקדם את המיזם אלא רק להציג אותו. מי שמקדם את המיזם הוא היזם ולא התוכנית העסקית.

גם יזמים המעוניינים ליצור תוכנית עסקית לכל רעיון ולתת למשקיע לבחור מה הוא המיזם הנראה לו ביותר וגם יזמים החושבים שהם יכולים ליצור תוכנית עסקית אחת ולאחריה להמשיך ליצירת תוכנית עסקית לרעיון הבא וכך להעביר מיזם אחרי מיזם למשקיעים צריכים להבין כי מיזם עסקי איננו מוצר שניתן ליצור לו תוכנית עסקית ולמכור אותו. או שניתן להריץ בו זמנית מספר מיזמים.

יזם הרוצה להצליח לקדם את המיזם שלו למצב של מכירות ורווחיות נדרש להשקיע את כל כולו בתוך המיזם שכן בכל מצב אחר המיזם לא יצליח להתקדם ולהגיע למקום הנדרש. יתירה מכך, משקיע אשר משקיע את כספו במיזם רוצה לוודא שהיזם מכניס את כל כולו, את זמנו ומרצו בתוך המיזם ועושה את המקסימום על מנת להביא אותו לקראת ההצלחה. לכן על כל יזם להחליט מהו המיזם אותו הוא מקדם ולא לנסות לקדם שני מיזמים בו זמנית.

 

 

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי

אייל כוכבא

 050-9375123

eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות © 1999-2017 

 

 

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים