My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> קצב גידול ומשקיעים
קצב גידול ומשקיעים
 
יזמים רבים מצפים שכל אחד ששומע על הרעיון שלהם יתלהב בדיוק כפי שהם מתלהבים, ירוץ ויצטרף אליהם ואם יש ו כסף והוא משקיע שישקיע מכספו. חלקם סבורים שמספיק שיש להם רעיון טוב והם בנו תוכנית עסקית גם אם היא לא הכי רצינית ומקצועית זו כבר עילה מצוינת למשקיע להסתכל על המיזם שלהם, להתלהב ולהשקיע. לפחות חלקם גם אם הם מודעים לכך שהשוק מלא רעיונות מצוינים לא פחות משלהם הם סבורים ומכריזים החל מהיום הראשון שהם חושבים על המיזם כי הם הגוגל או הפייסבוק הבאים וכמובן שהם עדיין חושבים שלא יתכן שמישהו לא יתלהב ולא ירצה להיות חלק מהרעיון המבריק הזה.
 
כמובן שהלך רוח שכזה אינו קרוב למציאות. מראש חשוב שכל אחד יבין שחלק לא קטן מאלו שישמעו על המיזם לא יתלהבו ממנו כל ויחשבו שהוא לא כל כך מבריק כמו שהיזם סבור. גם אלו שיחשבו שהרעיון טוב יחשבו שהסיכוי שדווקא הרעיון הזה מתוך כלל הרעיונות המתגלגלים בשוק יצליח אינו גבוה. בקיצור לא כולם יחשבו דברים כל כך טובים על הרעיון. לגבי משקיעים התמונה עוד פחות ורודה. כיוון שהשוק מלא רעיונות שחלקם טובים, חלקם גרועים וחלקם מצויינים המשקיעים ירצו לראות רק רעיונות טובים אבל יש כל כך הרבה מיזמים שמתחילים ומתקדמים והמשקיעים יעדיפו לראות מיזם שכבר השיג הישגים ואינו מגיע עם רעיון, יזם אחד ותוכנית עסקית ביד.
 
יתרה מכך, המשקיעים המבינים את השלבים הראשונים של מיזמי הסטארט אפ, לא ממש מתרשמים מכך שהתקדמתם מספר צעדים מעבר לבניית תוכנית עסקית והם מצפים לראות עסק של ממש שכבר החל את פעילותו והוא משיג הישגים אמיתיים בשטח. אף אחד מהם לא מצפה שמיזם יצליח להשיג רמת הכנסות גבוהה, או שכמות המשתמשים באתר תהיה גבוהה מאוד כיוון שברור לכל שללא כסף (שברוב המקרים מגיע מהמשקיע) כמעט בלתי אפשרי יהיה להגיע למצבים שבהם יש כמות גבוהה של משתמשים או רמת הכנסות גבוהה.
 
לכן יזמים שרוצים להגדיל משמעותית את הסיכויים שלהם לגייס גיוס Seed יבצעו מספר צעדים שיביאו אותם למקום מאוד מוגדר. כמובן שיקיימו תהליך של פיתוח עסקי ובניית תוכנית עסקית על בסיס הפיתוח העסקי שבצעו. אחר כך יקימו אתר או אפליקציה ראשוניים MVP, או יפתחו את המוצר הבסיסי שלהם. השלב הבא יהיה השקת המוצר או האתר בשוק. מטרת ההשקה הראשונית הזו היא ללמוד מה לא עשינו נכון ולהתחיל לתקן, ליצור תזרים ראשוני של משתמשים ומכירות במידת האפשר וליצור קצב גידול במספר פרמטרים:
 
  • כמות הכניסות לאתר וכמות הצפייה במוצרים, שירותים, דפים.
  • כמות טרנזקציות, מכירות
  • קצב גידול הכנסות גם אם הוא איטי, בשלב הזה ירשים את מי שיבחן את המיזם.
  • קצב גידול במספר פרמטרים אחרים במיזמים שונים.
 
חשוב להבין שלצורך הגעה לשלב שתיארתי כאן צפוי שהיזמים ישקיעו בעצמם או באמצעות Friends & Family סכום שעלול להגיע ל – 100,000 ₪ ובמקרים רבים אחרים אף כפול מכך. יזם שרוצה להקים עסק שאמור בתוך מספר שנים להגיע לשווי של עשרות מיליוני $ צריך לצפות להשקיע בהקמה הראשונית של העסק שלו סכום ראשוני כל שהוא.
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים