My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

קידום מיזם חדש

Back
דף הבית >> מאמרים >> קידום מיזם חדש

קידום מיזם חדש

ישנם רעיונות רבים חלקם טובים מאוד שעולים בראשם של יזמים רבים מתחילים את דרכם באופן לא מספיק מקצועי ולאחר תקופה קצרה נעצרים כיוון היזמים אינם יודעים כיצד לקדם אותם.

רעיונות אחרים, מקודמים על ידי יזמים אשר עושים כמעט כל שגיאה אפשרית אולם למרות זאת הם מצליחים להתקדם. יזמים אלו בדרך כלל אינם פועלים על פי תוכנית עסקית כל שהיא אלא מתקדמים כפי שנראה להם שנכון לעשות וכמובן שכיוון ההתקדמות במקרים רבים איננו הכיוון הנכון והרצוי.

לעיתים ישנן שגיאות מהתחום המשפטי בהן יזמים חותמים על הסכמים בהם טמונים סעיפים בעייתיים כמו הגנות שונות מפני דילול שמקבלים מפתחים המתחילים תהליכי פיתוח תמורת אחוזים, או משקיעים ראשונים שהשקיעו סכומים קטנים מאוד. לפעמים ישנן בעיות בתהליך רישום פטנטים ועוד נושאים משפטיים רבים אחרים.

חלק מהשגיאות הנעשות הינן מהתחום העסקי. כיוון שלא בונים תוכנית עסקית בתחילת הדרך, מקדמים את המיזם לכיוונים מסויימים אשר מתגלים במקרים רבים ככיוונים שאינם נכונים. למשל פיתוח הפרוטו טייפ לפלח שוק בו אין מספיק לקוחות או שהצורך הקיים באותו פלח שוק אינו חזק דיו ולכן הלקוחות לא יהיו מוכנים לשלם עבור המוצר או השירות.

מסיבות אלו ועוד רבות אחרות אני מציע ליזמים להתחיל את תהליך הפיתוח שלהם באמצעות פיתוח עסקי שיוביל בסופו לכתיבת תוכנית עסקית. מהלך זה נועד בעיקר על מנת ליצור עבור היזמים מורה דרך שיוביל אותם בצורה מקצועית בתהליך הקמת המיזם ויאפשר להם להתקדם תוך כדי חשיבה מקצועית וניתוח אמיתי של הכיוונים הנכונים אליהם כדאי להתקדם בתחילת הדרך.

יזמים רבים אומרים לי כי לדעתם אין צורך בהכנת תוכנית עסקית בשלבים כל כך מוקדמים של המיזם אולם אני טוען כי הצורך בתוכנית עסקית בשלב זה הוא גדול וחשוב ממספר טעמים:

 

  1. על מנת להתקדם בכיוון הנכון יש חשיבות רבה לעשות ניתוח שוק אמיתי ורציני. לבחון בצורה יסודית ומקצועית את התחרות והמתחרים איתם אנו צריכים להתמודד ולהבין היטב את היתרונות ואת החסרונות שיש לנו לעומת המתחרים. וכמובן שעלינו גם למצוא את הדרכים הנכונות להתגבר על אותם חסרונות. נוסף לכך, עלינו לזהות היטב מהם היתרונות התחרותיים שלנו לעומת המתחרים, להבליט אותם היטב ולהציב אותם בקדמת הבמה.
  2. חלק גדול מהיזמים, אינו יודע מספיק כיצד נכון לקדם את המיזם שלו. הם לא מכירים בצורה טובה את שלבי התהליך, מהן הבעיות ומה התקלות שעלולות להיווצר במידה ולא יכירו מספיק כיצד להתקדם נכון וכיצד להמנע מטעויות קריטיות אשר עלולות לגרום למיזם להפסיק להתקיים. יתירה מכך, ישנם יזמים רבים אשר מעוניינים ללכת לקורס בנושא הקמת חברת סטארט אפ או כיצד לקדם מיזם חדש וחלקם אף מממשים זאת. אני חושב שהקורס הנכון ביותר לקידום מיזם הינו ביצעו מודרך על ידי יועץ עסקי טוב של תהליך פיתוח עסקי ובניית תוכנית עסקית מקצועית למיזם שלך. במהלך פיתוח עסקי למיזם יועץ עסקי טוב, יעבור איתך על כל הנושאים הנדרשים בשלבים אלו. חשוב שבעת הכנת תוכנית עסקית עם סיום הפיתוח העסקי תעברו יחד עם היועץ שלכם על כלל הנושאים בצורה מעמיקה. החל מהתחום העסקי וכלה בתחום המשפטי, הפיננסי, הפטנטים, כוח אדם ונושאים רבים נוספים. חשוב שבעת כתיבת תוכנית עסקית תחקרו לעומק את כל הנושאים הללו, תבינו אותם ותביאו אותם לידי ביטוי בתוכנית העסקית שתיכתב.

 

יזמים שינקטו בשיטות אלו, יקיימו תהליך של פיתוח עסקי כבר בהתחלה, יבנו תוכנית עסקית מקצועית עוד לפני שהחלו בתהליך הפיתוח הטכנולוגי יגדילו טת הסיכויים שלהם להצליח ולקדם את המיזם שלהם להצלחה עסקית אמיתית.

 

 

ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי

 

אייל כוכבא
050-9375123



המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©   1999-2017

 

 

 

 
לייבסיטי - בניית אתרים