My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-ייעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון-תוכנית עסקית לדוגמא
המרכז לתכנון עסקי                               
                           050-9375123
 
 
דף הבית >> מאמרים >> פרסונליזציה כתוכנית עסקית
פרסונליזציה כתוכנית עסקית

בעשור האחרון החלה להתפשט בעולם מגמה חדשה - פרסונליזציה. כיווני הפיתוח של מגמה זו מצליחים להגיע ולהשתלב כמעט בכל תחום ובכל מוצר ושרות. הטכנולוגיה אשר מתקדמת במהירות רבה, מאפשרת ללקוח להתאים את המוצר או את השרות שיקבל להעדפותיו האישיות ולבטא את עצמו ואת צרכיו האישיים במוצר או בשרות שירכוש ובכך חברה המוכרת מוצרים פרסונליים תזכה ליתרון תחרותי על פני חברה מתחרה המוכרת מוצרים גנריים ללא יכולת התאמה אישית. תהליך זה החל בתחום מוצרי הצריכה וכיום אנו רואים זאת בתחום צריכת סרטים, מוסיקה, סדרות טלוויזיה וכמעט בכל תחום אחר בו ניתן ללקוח לצרוך את מה שהוא אוהב ורוצה ולאו דווקא את מה שמישהו אחר החליט עבורו. היום כשיזם, חברת סטארט אפ או גם יצרן רציני של אופנה, מביא בחשבון את היכולת לתת ללקוח להגדיר את השרות או המוצר שלו ובונה מראש את התוכנית העסקית שלו באופן כזה שיתאפשר ללקוח להגדיר את רצונותיו ולצרוך את המוצר באופן המתאים לו ביותר ולא כמו הלקוחות האחרים או כפי שקבעו מראש מתכנני המוצר.
 
כמובן שיש צורך לחשוב מראש על נושא הפרסונליזציה עוד בתחילת הדרך כשבונים תוכנית עסקית ומתחילים את תהליך הפיתוח. על מנת שהלקוח יוכל ליצור לעצמו את מה שהוא אוהב יש צורך בפיתוח טכנולוגי שיאפשר זאת ולכן קריטי במיזם מסוג זה לחשוב על כך כבר בתחילת הדרך. חשוב גם לבנות את הטכנולוגיה באופן כזה שהיכולת של הלקוח להגדיר את עצמו ואת רצונותיו במוצר או בשרות תהיה פשוטה מאוד, לא תאט את קצב צריכת המוצר וכל לקוח שירצה יוכל להשתמש באפשרויות אלו ללא כל למידה או ידע מוקדמים. רק באופן שכזה ניתן יהיה לבנות תוכנית עסקית אשר מסתמכת על כך שהלקוחות יגדירו לעצמם באופן אישי את המוצר שיצרכו, יאהבו את המוצר והתהליך ויצרכו אותו שוב ושוב מפני שבכל תוכנית עסקית שנבנה אנו מצפים ללקוחות חוזרים או לקוחות קבועים, שכן ידוע ומוכר לכל כי ליצור לקוח חדש עולה הרבה יותר מאשר לשמר לקוח קיים...
 
מחקרים שנעשו בתחום הצריכה נמצא כי מוצרים או שרותים שנתנו ללקוחותיהם את האפשרות ליצור מוצר או שרות פרסונלי גרמו לתנועה גבוהה יותר באתרי האינטרנט ובאפליקציות שלהם והצליחו להעלות את אחוז ההמרה של הלקוחות הגולשים בהם באופן משמעותי. יתירה מכך, נמצא כי לקוחות אלו שקיבלו את האפשרות לפרסונליציה של המוצר או השרות היו מוכנים לשלם עליו יותר מאשר לקוחות שרכשו מוצר או שרות גנרי ולא אישי.
 
לסיכום, בניית תוכנית עסקית בחברת סטארט אפ המוכרת או מתכננת למכור מוצר פרסונלי מחייבת להביא בחשבון גם את עלויות הפיתוח שתהיינה גבוהות יותר מאשר למוצר גנרי אולם מאידך מאפשרת יצירת מודל הכנסות טוב יותר, עם כמות גולשים או לקוחות גבוהה יותר, עם אחוז המרה גבוה יותר ומחיר לצרכן טוב יותר. מצב זה יאפשר כמובן לחברה זו להציג בתוכנית העסקית ובעיקר אחר כך גם במציאות הכנסה גבוהה יותר וכמובן שגם רווח גבוה יותר מאשר חברה המוכרת מוצר גנרי.

 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2018
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים