My Google+ -7D0716B8F9F40BC2098AF84118A8FEA7תוכנית עסקית-יעוץ עסקי-יועץ עסקי-סטארט אפ-אתר אינטרנט-אפליקציה-גיוס הון
 
המרכז לתכנון עסקי
בניית תוכנית עסקית, ליווי יזמים
סיוע בהקמת הסטארט אפ שלך
 
                         
        
 Business Development Center   

פיתוח עסקי של מיזם בתחום ה - Embedded

Back
דף הבית >> מאמרים >> פיתוח עסקי של מיזם בתחום ה - Embedded
פיתוח עסקי של מיזם בתחום ה - Embedded
 
יזמים אשר מפתחים מיזמים בתחום המערכות המשובצות (Embedded systems) נתקלים בבעיה אשר בתחום זה מהווה קושי מתחילת הדרך ומחייבת התייחסות ייחודית הן בחשיבה העסקית, הן בבניית התוכנית העסקית והן אחר כך בתהליך הפיתוח הטכנולוגי. בפועל בעיה זו משליכה על כל תהליך קידום הרעיון והבאתו למצב של חברה יצרנית אשר מרוויחה כסף ומצליחה להגשים את חזון המייסדים.
 
בדרך כלל כאשר אנו בוחנים את השוק והלקוחות בעת בניית התוכנית העסקית אנו יודעים לזהות כי המשתמש הסופי הוא הצרכן (לעיתים קרובות הוא גם הלקוח שלנו אולם המערכת, המוצר או השירות יהיו מכוונים כלפיו ולא כלפי חברות ענק אם כי יתכן שבסוף הם יהיו הלקוח למרות שהמשתמשים יהיו משתמשים אחרים). לכן יותר קל לנו לאבחן את המשתמש, את צרכיו, את הבעיות שלו, את הליכי קבלת ההחלטות שלו, את מניעי הקנייה ואת ה"אסטרטגיה" שלו כלקוח או כמשתמש. מה שאין כן בעת פיתוח מערכת בתחום ה – Embedded. הלקוח שלנו הינו יצרן ענק או מפעל גדול מאוד שהיכולת להגיע אליהם קשה מאוד ומאידך אנו ממש לא יודעים מהן ההחלטות האסטרטגיות שלו, האם המיזם שלנו בכלל נמצא בכיווני הפעילות שלו או שאנחנו מפתחים משהו באוויר שלא יירכש בסופו של דבר מסיבה זו או אחרת...
 
כיוון שכך, אנו מבינים שיש חשיבות רבה קודם כל לבצע תהליך של פיתוח עסקי רציני ומקצועי ובניית תוכנית עסקית טובה עוד לפני שאנו מתחילים את תהליך הפיתוח הטכנולוגי. חשוב מאוד שהידע שלנו יהיה הנרחב ביותר האפשרי בתחום המוצר, הצרכים שעבורם הוא נתון מענה, הפתרונות הקיימים והעתידיים בתחום זה, היתרונות התחרותיים שלנו בהתייחס לבעיות של הלקוחות (היצרנים הגדולים). יש חשיבות גדולה לכך שיהיה לנו בצוות מישהו בעל נסיון רב בתחום הבכיר של חברה שיכולה להיות לקוחה של הפיתוח שלנו. אותו אדם יוכל גם לסייע לנו בהבנת תהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות של אותן חברות ויתכן שיוכל גם לקשר אותנו לאחת מהן או יותר מכך בזמן הנכון.
 
אני ממש לא ממליץ להגיע מוקדם מדי לחברות כאלו שכן אם נגיע מוקדם מדי נתקשה לקבל יחס רציני. חשוב להבין שחברות אלו מוצפות בכמות בלתי אפשרית של המצאות, בקשות לשיתופי פעולה ובקשה להשקעות והבעיה הראשונה שלהן עוד לפני שהן בוחנות האם המיזם שלכם מתחבר לתוכנית העסקית ולאסטרטגיה שלהם היא בכלל במי כדאי להשקיע את האנרגיה של בדיקת ובחינת המיזם.
 
חשוב כשאתם מגיעים אליהם להגיע אחרי שהגשתם בקשה לפטנט, הכנתם NDA איכותי, בניתם פרוטו טייפ רציני, מקצועי וחשוב שגם יראה מקצועי ומעוצב. אם תגיעו עם פרוטו טייפ של Prove of concept שנראה כמו קבוצת חוטים, ורכיבים שמחוברים איך שהוא, תתקשו לקבל מהם הצעה רצינית.
 
לסיכום, כשאתם מפתחים מוצר בתחום ה – Embedded עליכם להתכונן היטב לקראת פגישה עם חברות גדולות, לעשות זאת כשאתם עם בקשה לפטנט, תוכנית עסקית טובה, צוות רציני ומקצועי, פרוטו טייפ שנראה  טוב וכבר הוכיח את עצמו ולאחר שאתם יודעים את המירב על התחום וכמובן על החברה אליה אתם פונים, על לקוחותיהם, מוצריהם, שיטות הפעולה שלהם, ההסטוריה, ממלאי התפקידים הבכירים וכו...אם תעבדו באופן זה, הסיכוי שלכם להצליח יגדל באופן משמעותי.


 
ליצירת קשר בנושא פיתוח עסקי, כתיבת תוכנית עסקית או יעוץ עסקי
 
אייל כוכבא
050-9375123
eyal@business-plan.co.il

המרכז לתכנון עסקי כל הזכויות שמורות ©  1999-2014

 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים